PDA

View Full Version : Waarde van Ibanez Custom Agent uit jaren 70



b9047
9 juli 2009, 17:36
Ik heb ongeveer 4 jaar geleden een Ibanez Custom Agent gekocht voor een prikkie en vraag me af wat deze dingen nu waard zijn. Aangezien ik zelf geen diepgaande kennis heb van oude gitaren dacht ik mijn heil hier te kunnen vinden.

Na een search op het internet kwam ik een soortgelijke gitaar tegen op Vintage-Guitars.se maar daar is hij al verkocht en er staat geen prijs bij. Op Gbase heb ik er 1 gevonden die er heel erg op lijkt (alleen het Ibanez logo op de hals staat daar scheef op, en bij mij recht), voor 2650 dollar (1950 euro??). Verder geen zelfde gitaren kunnen vinden. Zijn ze zo zeldzaam? Of zijn ze gewoon ruk en verkoopt daarom niemand die dingen?

Iemand hier die er iets nuttigs over kan zeggen?

Midwolda
9 juli 2009, 17:51
Mooie dingen hoor, Custom Agents...
en als-ie niet meer speelt kan je 'm altijd nog als kunst aan de muur hangen!

Blader deze eens door: Ibanez catalogues 70's (http://www.ibanez.co.jp/anniversary/list.php?era=70)
en als je in de adresregel bovenin de 70 verandert in 80 krijg je... juist ja.

Waarde ligt een beetje aan bouwjaar, originaliteit, staat, enz.
Het zijn IMHO wel liefhebbers-gitaren, ik ben zelf een hele grote fan van
oude Ibanezzen maar een CA is zelfs voor mij een beetje "over the top".

Ibanez666
9 juli 2009, 17:57
Hangt van de staat, kleur en model af, heb je een foto?

De meeste die ik zag deden tussen de 750 en 1000, maar dat was voor de economische recessie

Roel#1
9 juli 2009, 18:12
Ik neem aan dat het de linkse is....

http://i243.photobucket.com/albums/ff78/Moob_Le_Kie/IbanezCustomSeries1975-1.jpg

Waarde, tsja, hoe is de staat? Alles nog origineel?
In een fatsoenlijke staat schat ik vanaf 750 euro.
Maar je moet er wel een liefhebber voor vinden, ze zijn een beetje .... gestyled.

Fenndangoband
9 juli 2009, 18:19
Anders eens Nitzan Hoffmann van Drive Like Maria eens contacteren?

b9047
9 juli 2009, 18:46
Hangt van de staat, kleur en model af, heb je een foto?

De meeste die ik zag deden tussen de 750 en 1000, maar dat was voor de economische recessie

De staat is heel goed voor zn leeftijd. Geluid is echt geweldig. De gitaar is 100% origineel.

Ik heb foto's, maar moet ze dan eerst uploaden voordat ik ze kan gebruiken in dit forum.

b9047
9 juli 2009, 18:46
Ik neem aan dat het de linkse is....

http://i243.photobucket.com/albums/ff78/Moob_Le_Kie/IbanezCustomSeries1975-1.jpg

Waarde, tsja, hoe is de staat? Alles nog origineel?
In een fatsoenlijke staat schat ik vanaf 750 euro.
Maar je moet er wel een liefhebber voor vinden, ze zijn een beetje .... gestyled.


Het is inderdaad de meest linkse.

b9047
9 juli 2009, 18:48
Anders eens Nitzan Hoffmann van Drive Like Maria eens contacteren?

Wow... Die gast speelt zijn optredens met deze gitaar.

Apenzoon
9 juli 2009, 18:57
Wow... Die gast speelt zijn optredens met deze gitaar.

Het is een meisje.. :sssh:

Ik dacht ook meteen aan Drive Like Maria inderdaad!

b9047
9 juli 2009, 19:08
Het is een meisje.. :sssh:

Ik dacht ook meteen aan Drive Like Maria inderdaad!

Oeps :soinnocent: mja die foto's zijn niet echt heel duidelijk op hun site.

zoon van Piet
9 juli 2009, 20:13
Oeps :soinnocent: mja die foto's zijn niet echt heel duidelijk op hun site.

als algemene regel geldt: Met humbuckertjes? Meisjes!

Braindead
10 juli 2009, 00:00
Er stond er even geleden een op marktplaats te koop. Of was die van jou? Anyway, ik ben toen toch voor een Studio van Gibson gegaan. Ja saai of niet.... had geen lef genoeg om voor zo'n aparte gitaar te gaan. Maar heb er geen spijt van, al zou ik hem graag eens aan een test onderwerpen.

geert1976
10 juli 2009, 00:08
er staat er nu eentje op 2e hands.nl : http://www.2dehands.nl/ibanez-custom-agent-uit-jaren-61427618.html?muz_instr=27

ik vind de vraagprijs wel erg stevig en de gitaar ziet er nogal overdadig uit imo, dit soort gitaren hebben een klein liefhebbers publiek.

Pepe
10 juli 2009, 01:00
Ik heb er eentje gehad, een goeie setneck Ibanez, wel beter gebouwd dan de meeste Ibanez LP's maar nog niet het niveau van de Greco's en Tokais van eind zeventig begin tachtig.
Verkocht voor 750 wat een redelijke prijs is, soms zie je ze wat goedkoper maar meestal een stuk duurder, vooral in de states waar ze wel vaker rare bedragen vragen als ze ergens een klok hebben horen luiden.

Verhip, ik zie nou aan de beschadiging dat het dezelfde is....

Dat inleg parelmoer is onzin trouwens, gewoon opgeplakt maar ik kan me voorstellen dat de verkoper niet beter weet.

Ik had hem gekocht voor 450 herinner ik me, de gitaar werkt zich een weg naar boven zo blijkt. Go Ibby go! :cheerup:


http://img6.imageshack.us/img6/9360/ibanezzen.jpg

Arjan12
10 juli 2009, 01:25
Spam je 345 nog maar even ja. 't Is dat ik niks meer mag kopen van mezelf...

Pepe
10 juli 2009, 02:03
oh, die staat er ook op zie ik nou http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Kijk, dat is nou een goeie Ibanez...

b9047
10 juli 2009, 08:49
Er stond er even geleden een op marktplaats te koop. Of was die van jou? Anyway, ik ben toen toch voor een Studio van Gibson gegaan. Ja saai of niet.... had geen lef genoeg om voor zo'n aparte gitaar te gaan. Maar heb er geen spijt van, al zou ik hem graag eens aan een test onderwerpen.

Ik heb mijn Ibanez gisteren op een aantal sites gezet met een redelijke vraagprijs. Dus die van een tijdje geleden is niet van mij. Die er nu op staat wel. Inmiddels 1 reactie/bod ontvangen.... uit Japan :???:

b9047
10 juli 2009, 08:54
Ik heb er eentje gehad, een goeie setneck Ibanez, wel beter gebouwd dan de [..] klok hebben horen luiden.

Verhip, ik zie nou aan de beschadiging dat het dezelfde is....

Dat inleg parelmoer is onzin trouwens, gewoon opgeplakt maar ik kan me voorstellen dat de verkoper niet beter weet.

Ik had hem gekocht voor 450 herinner ik me, de gitaar werkt zich een weg naar boven zo blijkt. Go Ibby go! :cheerup:


http://img6.imageshack.us/img6/9360/ibanezzen.jpg

Wow.. het is inderdaad exact degene die jij had. Weet je nog aan wie je hem hebt verkocht? Wat voor iemand was het? Ik weet niet meer wat ik er precies voor heb betaald, maar het was iig geen 750 euro. :cooler:

Ibanez666
10 juli 2009, 09:22
Ik heb er eentje gehad, een goeie setneck Ibanez, wel beter gebouwd dan de meeste Ibanez LP's maar nog niet het niveau van de Greco's en Tokais van eind zeventig begin tachtig.
Verkocht voor 750 wat een redelijke prijs is, soms zie je ze wat goedkoper maar meestal een stuk duurder, vooral in de states waar ze wel vaker rare bedragen vragen als ze ergens een klok hebben horen luiden.

Verhip, ik zie nou aan de beschadiging dat het dezelfde is....

Dat inleg parelmoer is onzin trouwens, gewoon opgeplakt maar ik kan me voorstellen dat de verkoper niet beter weet.

Ik had hem gekocht voor 450 herinner ik me, de gitaar werkt zich een weg naar boven zo blijkt. Go Ibby go! :cheerup:


http://img6.imageshack.us/img6/9360/ibanezzen.jpg

die rechter heeft dezelfde block inlay en body-top als mijn Ibanez Les Paul

Kakihara
10 juli 2009, 09:32
Asjemenou (http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/18907480/Ibanez_Custom_Agent_1978.html) :dontgeti:

b9047
10 juli 2009, 10:42
Asjemenou (http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/18907480/Ibanez_Custom_Agent_1978.html) :dontgeti:

Zo zie je ze nooit, en zo duiken ze overal ineens op. Blijkblaar is hij toch niet zo zeldzaam als gedacht.

Zijn deze gitaren in andere landen overigens meer waard?

Ibanez666
10 juli 2009, 10:52
Zijn deze gitaren in andere landen overigens meer waard?

ze vragen daar meer...maar of ze er voor verkocht worden...

Tupelo
10 juli 2009, 18:32
Maar je moet er wel een liefhebber voor vinden, ze zijn een beetje .... gestyled.Opheo. :cooler:

macwilliams
10 juli 2009, 18:39
Opheo. :cooler:

???orpheo???

Braindead
10 juli 2009, 18:56
Zo van wat ik erover kon vinden is het niet echt een Les Paul. Dat gaf bij mij al de doorslag hem niet te kopen. Geen mahogany body of neck. Dus wel aanverwand aan de LP custom maar is het zeker niet.
Maar ik geloof verder wel dat het een erg goede gitaar is. Het model is denk ik een van; you love it / you hate it. In ieder geval geen alledaags gitaartje wat vast de nodige pottekijkers oplevert op het podium. :)

Tupelo
10 juli 2009, 19:05
???orpheo???
Nee die andere, Orph zou nooit zulk pretentieus rotzooi kopen. :chicken:

macwilliams
10 juli 2009, 19:31
Nee die andere, Orph zou nooit zulk pretentieus rotzooi kopen. :chicken:

da wauk net zeggen;)

b9047
28 juli 2009, 23:14
Tot op de dag van vandaag nog geen e-mailtjes gehad van mensen die geïnteresseerd zijn... Jammer... Maar dan blijft hij maar als een kunstopbject in mijn huis staan :) hij zal er niet slechter van worden :strat:

Thundermane
28 juli 2009, 23:25
Ik vind het eigenlijk wel een tof gitaartje!
Misschien iets te onconventioneel, maar dat maakt het eigenlijk wel cool, ze zien er niet slecht uitgevoerd uit ofzo.

b9047
29 juli 2009, 07:50
Ik vind het eigenlijk wel een tof gitaartje!
Misschien iets te onconventioneel, maar dat maakt het eigenlijk wel cool, ze zien er niet slecht uitgevoerd uit ofzo.

Niks voor jou dan? :cooler:

Ik zie op e-bay een tweetal van deze gitaren staan voor $ 1829 en $ 1499... Ik ga de mijne er ook op zetten. Volgende week ga ik naar the USA dus mochten ze hem willen kopen kan ik de gitaar meenemen.

budje
29 juli 2009, 07:53
Niks voor jou dan? :cooler:

Ik zie op e-bay een tweetal van deze gitaren staan voor $ 1829 en $ 1499... Ik ga de mijne er ook op zetten. Volgende week ga ik naar the USA dus mochten ze hem willen kopen kan ik de gitaar meenemen.

als ze er zulke bedragen voor neertellen zou ik zeker niet laten om te bekijken of het zo kan :-)

edit: ff niet vergeten: usa is ietsjepietsje anders als nl; hier zit iemand maximaal 4 uurtjes rijden bij je vandaan, daar kan het zijn dat ie 4 staten minimaal bij je vandaan zit!

b9047
29 juli 2009, 08:23
als ze er zulke bedragen voor neertellen zou ik zeker niet laten om te bekijken of het zo kan :-)

edit: ff niet vergeten: usa is ietsjepietsje anders als nl; hier zit iemand maximaal 4 uurtjes rijden bij je vandaan, daar kan het zijn dat ie 4 staten minimaal bij je vandaan zit!

I know :) ik ga daar een kleine rondreis maken van 4000 km...

budje
29 juli 2009, 08:32
I know :) ik ga daar een kleine rondreis maken van 4000 km...

jaloers! veel plezier! niet teveel gitaren snuffelen he ;) kleine tip: als liefhebber van kitsch zou ik zooooooo graag eens hier gaan kijken (http://www.fatdawg.com/)

Roel#1
29 juli 2009, 09:27
Tot op de dag van vandaag nog geen e-mailtjes gehad van mensen die geïnteresseerd zijn... Jammer... Maar dan blijft hij maar als een kunstopbject in mijn huis staan :) hij zal er niet slechter van worden :strat:

Daar vroeg je ook niet om... Je wou alleen weten wattie ongeveer waard was.

b9047
29 juli 2009, 09:39
Daar vroeg je ook niet om... Je wou alleen weten wattie ongeveer waard was.

Hier heb ik niet gesproken over verkopen inderdaad. Maar hij staat op een aantal websites te koop nu. Helaas geen reacties (met uitzondering van iemand uit Japan :dontgeti: ) ontvangen van serieuze gegadigden.

Heb inmiddels via e-mail contact gehad met Vintage Guitars in Zweden. Zij hebben onlangs een zelfde gitaar verkocht voor meer dan 2000 euro :crazyhappy:. Maar ze zijn niet geïnteresseerd in de mijne. Ik vermoed dat zij er ook een tijdje over gedaan hebben om hem te verkopen.

Weet iemand nog goede winkels in Duitsland, Frankrijk, Luxembourg, Oostenrijk, Zwitserland etc... die geïnteresseerd zijn in vintage gitaren zoals mijn uber mooie Ibanez Custom Agent?

budje
29 juli 2009, 11:24
Hier heb ik niet gesproken over verkopen inderdaad. Maar hij staat op een aantal websites te koop nu. Helaas geen reacties (met uitzondering van iemand uit Japan :dontgeti: ) ontvangen van serieuze gegadigden.

Heb inmiddels via e-mail contact gehad met Vintage Guitars in Zweden. Zij hebben onlangs een zelfde gitaar verkocht voor meer dan 2000 euro :crazyhappy:. Maar ze zijn niet geïnteresseerd in de mijne. Ik vermoed dat zij er ook een tijdje over gedaan hebben om hem te verkopen.

Weet iemand nog goede winkels in Duitsland, Frankrijk, Luxembourg, Oostenrijk, Zwitserland etc... die geïnteresseerd zijn in vintage gitaren zoals mijn uber mooie Ibanez Custom Agent?

je zal een verzamelaar moeten treffen, of een liefhebber van rariteiten met geld. Ik vind 'm echt geweldig maar da's alleen het uiterlijk, niet het merk. Als ik het geld op m'n rug had staan zou ik je nog eens mailen. (maar 2000? dream on! als je jaren de tijd hebt zou ik er op wachten, maar ik schat de kans klein!) Succes ermee! (of ga er zelf op spelen, je trekt er zeker de aandacht mee!)

Pepe
29 juli 2009, 13:10
Ik kan je wel meer vertellen kwa real world pricing aangezien ik lang naar mijn (jouw) CA heb gezocht op international Ebay. Die prijzen van 1200 en up zijn gebasseerd op een enkele verkoop van een vintage Ibanez verzamelaar. De japanner blijkbaar en waarom niet? Als je niet verstuurt dan sluit je de verzamelaars uit, dan is 600 echt de max.

De gitaar is erg goed maar exorbitant, kleine markt. In duitsland zitten een aantal vintage Ibanez verzamelaars, te bereiken via de Ibanez vintage site.

Over Fatdog gesproken, goeie vent. Weigert al jaren zijn gitaren voor meer te verkopen dan ze volgens vintage craze waard zijn. Heeft ooit een warehouse met Silvertone en Danelectro onderdelen op de kop getikt en schroeft er frankensteins mee in elkaar. Hij wordt door de gitaardealers met de nek aangekeken wegens niet meespelen maar hij drijft zijn nering als sinds de jaren 80.
Hij sponsort ook lokale zwervers, je kan oude gitaren bij hem afleveren, die knapt hij op tot bespeelbare dingen en het geld komt ten goede van gaarkeukens en dergelijke.

budje
29 juli 2009, 13:14
Fankensteins zijn koel! t gaat tenslotte om het geluid en speelgemak. :cheerup:

b9047
29 juli 2009, 13:21
Ik kan je wel meer vertellen kwa real world pricing aangezien ik lang naar mijn (jouw) CA heb gezocht op international Ebay. Die prijzen van 1200 en up zijn gebasseerd op een enkele verkoop van een vintage Ibanez verzamelaar. De japanner blijkbaar en waarom niet? Als je niet verstuurt dan sluit je de verzamelaars uit, dan is 600 echt de max.

De gitaar is erg goed maar exorbitant, kleine markt. In duitsland zitten een aantal vintage Ibanez verzamelaars, te bereiken via de Ibanez vintage site.

Over Fatdog gesproken, goeie vent. Weigert al jaren zijn gitaren voor meer te verkopen dan ze volgens vintage craze waard zijn. Heeft ooit een warehouse met Silvertone en Danelectro onderdelen op de kop getikt en schroeft er frankensteins mee in elkaar. Hij wordt door de gitaardealers met de nek aangekeken wegens niet meespelen maar hij drijft zijn nering als sinds de jaren 80.

Hartelijk dank Pepe voor je uitgebreide post. Ik ben absoluut bereid om te verzenden, echter is het verzenden naar Japan wel extreem duur en daardoor minder interessant. Binnen Europa kan ik de gitaar geheel verzekerd versturen, dat moet voor de Europese verzamelaars dus geen probleem zijn. Ik zoek eigenlijk meer een platform waarop ik de verzamelaar of Vintage Guitar store kan bereiken met deze gitaar.

Die Fat dog gast heeft echt heel erg mooie spullen inderdaad. Als ik volgende week naar de VS ga, zoek ik hem misschien wel even op. Hij zit in Berkeley wat tegen SF aan ligt. Iemand nog iets nodig van hem? :soinnocent:

Pepe
29 juli 2009, 13:34
Je platform zit hier:
http://www.ibanez-vintage-page.de/ en ga naar Ibanez Market.

Overigens, naar Japan sturen is geen big deal, ik haal wel vaker gitaren uit de states of Japan, soms omdat dit goedkoper is dan de locale prijzen en soms omdat het om gitaren gaat die hier niet te krijgen zijn. Kwa moeite is het vaak omslachtiger een gitaar uit Utrecht te halen dan Tokio.

b9047
29 juli 2009, 13:52
Je platform zit hier:
http://www.ibanez-vintage-page.de/ en ga naar Ibanez Market.

Overigens, naar Japan sturen is geen big deal, ik haal wel vaker gitaren uit de states of Japan, soms omdat dit goedkoper is dan de locale prijzen en soms omdat het om gitaren gaat die hier niet te krijgen zijn. Kwa moeite is het vaak omslachtiger een gitaar uit Utrecht te halen dan Tokio.

Wederom dank Pepe. Ik ga gelijk eens een kijkje nemen op die duitse site.

Ik heb bij TNT gecheckt wat het zou kosten om naar Tokio te sturen, maar dat loopt flink in de kosten. Hoe doe jij dit dan?

Pepe
29 juli 2009, 14:40
Kosten zijn voor de koper, dat wordt gewoon bij de verkoopprijs opgeteld, ik zie het probleem niet.
Naar Japan zal dit omtrend de 100 euro zijn, no biggie.

Thundermane
29 juli 2009, 14:46
Niks voor jou dan? :cooler:

Ik zie op e-bay een tweetal van deze gitaren staan voor $ 1829 en $ 1499... Ik ga de mijne er ook op zetten. Volgende week ga ik naar the USA dus mochten ze hem willen kopen kan ik de gitaar meenemen.

Ik heb echter niet zoveel geld en er zijn nog zoveel andere gitaren die ik nog wil. :P
Maar ik vind het wel een leuk ding ja.

b9047
29 juli 2009, 15:24
Ik heb echter niet zoveel geld en er zijn nog zoveel andere gitaren die ik nog wil. :P
Maar ik vind het wel een leuk ding ja.

Hoe veel zou je voor de gitaar over hebben dan? Misschien kunnen we wel iets regelen. (Wist ik veel dat dit niet mocht) :cooler:

Ik wil ook graag een andere gitaar. Zit in hetzelfde schuitje wat betreft budget, en daarom denk ik ook aan verkopen van deze gitaar om een andere te kopen. Ruilen is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.

Maargoed... Heb zojuist via die duitse site een mail verstuurd naar een duitse verzamelaar. Mogelijk krijg ik daar antwoord van en heeft hij interesse.

Roel#1
30 juli 2009, 01:01
Van mij mag er nu een slotje op.
Het is nu een topic om je gitaar te verkopen en daar zijn andere sites voor.

geert1976
30 juli 2009, 01:06
Van mij mag er nu een slotje op.
Het is nu een topic om je gitaar te verkopen en daar zijn andere sites voor.

mee-eens maar daar zijn moderators voor, bekijk de huisregels, vragen om slotjes wordt ook niet gewaardeerd.

no offense:hippie:;)

dodeboboeror
30 juli 2009, 02:01
Hoe veel zou je voor de gitaar over hebben dan? Misschien kunnen we wel iets regelen. :cooler:

Ik wil ook graag een andere gitaar. Zit in hetzelfde schuitje wat betreft budget, en daarom denk ik ook aan verkopen van deze gitaar om een andere te kopen. Ruilen is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.

Maargoed... Heb zojuist via die duitse site een mail verstuurd naar een duitse verzamelaar. Mogelijk krijg ik daar antwoord van en heeft hij interesse.

SPAMMERT:soinnocent:

b9047
30 juli 2009, 08:43
Van mij mag er nu een slotje op.
Het is nu een topic om je gitaar te verkopen en daar zijn andere sites voor.

Dag Roel,

Wist ik veel dat dat niet mag.... Ben hier redelijk nieuw. Zal me bij deze aan de regeltjes houden. Er was in ieder geval geen intentie om hier een verkoop topic van te maken. :hippie:


Via het forum op Ibanezcollectors.com ben ik er achter gekomen dat mijn CA van na 1975 is. Dat er een aantal modellen zijn met verschillende inlays (de 'urn' en de 'bug' inlay). Over de Urn inlay is een rechtzaak geweest, en daarom is deze door Ibanez aangepast. De CA's zonder serial zijn van voor 1975. De oudste CA's hebben het logo op de kop van de nek scheef geschreven. De latere modellen hebben het Ibanez logo recht op de kop can de nek staan. Bij mijn CA is dit logo ook recht. Op de originele slagplaat staat 'Ibanez Custom', met de originele slagplaat is de gitaar van hogere waarde.

Omdat mijn gitaar momenteel niet bij mij thuis staat, kan ik het serial niet controleren. Zaterdag haal ik mijn CA op in Vlissingen (Sjak Zwier :crazyhappy:) en dan zal ik het serial checken.

Roel#1
30 juli 2009, 15:25
[anger_off]Nou, dan gaan we nu weer verder met kletsen over je gitaar.[/smile_on]

Het plaatje van mij op pad 1 is uit de catalogus 1971.

Blijft zonde om 'm te verkopen, over een aantal jaren heb je spijt als haren op je hoofd dat je hem/haar verkocht heb. Heb je iets (bijna) unieks en dan ruil je het voor het slijk der aarde.

Pepe
30 juli 2009, 15:56
Ben je gek, leuk japans gitaartje, zijn er miljoenen van. Een goeie Es 330, daar moet je zuinig op zijn.

Het serialnummer begint met 77 zo uit het hoofd en dat dateert um gelijk