PDA

View Full Version : versterker keuze



reitse
9 juli 2009, 15:18
Dag allemaal,

ik ben opzoek naar een nieuwe versterker, met buizen.
ik gebruik hem met een podpro en een 12 sanrige gitaar. prijsklasse is tot ongeveer 500 euro.

ik zat zelf te denken aan de volgende combo's
fender blues junior
fender champion 600
blackstar ht 5
vox ac 4 tv

hebben jullie ervaringen met deze amps?
graag reacties

alvast bedankt!

reitse

marc_o
9 juli 2009, 15:24
Nou, het is maar zeer de vraag wat je ermee wil gaan doen.
Als het alleen voor thuis is, kunnen er wel een aantal uit dit rijtje, met uitzondering van de Fender champion 600, okay, best een leuk geluidje, maar stel je er niet teveel van voor, is toch meer een erg leuk gadget en zal waarschijnlijk gaan kotsen van je POD.

Wanneer je iets meer met de PODpro wil gaan doen is een heel goede optie bijvoorbeeld de Atomic-combo- die speciaal is ontworpen om modellers op aan te sluiten. Je hebt dan feitelijk een 50 watt eindtrap en speakerkast inee, oftewel een combo zonder voorversterker...
Een groot voordeel is dat je serieus van leer kunt trekken, mocht dit wenselijk zijn en aangezien een POD op huiskamervolume prima klinkt, kun je 'm ook zachtjes aanzetten.

iWishmaster
9 juli 2009, 15:24
Gebruik je nu de amp modelling van de podpro? Zoja, wil je dat ook blijven doen? Wat voor een stijl speel je over het algemeen en met wat voor een geluiden (clean, clean-met-randje, crunch etc.?).

Wanneer je veel clean gebruikt en de resst met je podpro doet, zou ik een een-kanaals versterker zoals een Fender Blues of Vox AC15 zoeken.

denis.hermans
9 juli 2009, 16:36
Ter info : Op de site van meet music magazine kan je een review terugvinden van de Blackstar ht 5 combo. De auteur van de review heeft daar een pod aangesloten in de effects loop en dit gaf volgens hem goede resultaten.