PDA

View Full Version : Tjah, hier isie dan... de enige echte:D



Twizz
9 juli 2009, 11:57
Nou
ik ben Erik Verhoeven, bijna 18, kom uit ergens in Noord Brabant in de buurt van Eindhoven. (jaja, de Feedback is inmiddels een bekende zaak bij mij)

Zit al sinds mn 10de in de muziek:
Vanaf mn 10de ben ik bezig met dj'en, dit heb ik tot zo mn 15de gedaan, want toen was ik langzamerhand overgestapt op producen. Dit vond ik zelf wel vet, alleen de feedback op mijn nummers was niet echt geweldig, en als ik nu ook zo terugluister denk ik ook van tsjah.

Tijdens al die jaren hebben er een akoestische gitaar+elektrische gitaar(+versterker) op de kamer van mijn broer gestaan. Ik heb zo rond mn 10de levensjaar daar ook ergens gitaarles gehad, maar dit wilde niet echt lukken, toen vond ik DJ'en interessanter.(daar heb ik nu nog steeds apparatuur aan overgehouden, die ik vrijwel niet gebruik)

Zo een half jaar geleden begon het gitaarwerk mij weer aan te spreken, en ben ik begonnen met het oefenen van akkoorden, wat simpele fingerpicking deuntjes etc. Daaraan kon ik wel merken dat ik de basistechnieken, die ik tijdens het jaar gitaarles die ik had geleerd, nog niet helemaal vergeten was.

Volgend jaar zit ik in 5Havo(ben in 4vwo blijven zitten en afgestroomd naar 4havo) en dan heb ik profielwerkstuk. Hiervoor kies ik; natuurlijk muziek!

Idee is om te gaan songwriten, dus met gitaar in de hand akkoorden en tekst noteren, en dan straks een vriendin te laten zingen(die heeft al ingestemd voor de duidelijkheid) Bij de soort muziek moet je een beetje denken aan Almadrava (http://www.youtube.com/watch?v=lLI9BndYrqM) of de akoestische versies van DJ Shah (http://www.youtube.com/watch?v=s0xCYC8VUtQ), maar ook CafedelMar (http://www.youtube.com/watch?v=IogxAHYjNww) stijl lijkt me leuk. Maw: er komt computer/producingwerk bij kijken, wat ik nu dus al een paar jaar doe. Hiervoor gebruik ik Reason 4.0. Verschil is dat de duidelijke beatgrotendeels verdwijnt.
Verder ga ik proberen er bij sommige nummers een beetje Latin sfeer aan te geven.
Qua gitaarwerk betekend dit dus: spaanse gitaarspeelstijl(hoe heet dit) maar dus die bekende riffs die je hoort vooral bij de nummers van DJ Shah/sunlounger ook. Oja het worden engelstalige nummers hoewel 1 of 2 nummertjes(die ik gewoon cover naar mijn eigen stijl) ook spaans zijn:cooler:

Dat is ook de reden dat ik me hier heb geregisteerd: want ik heb nu dus nog niet alle apparatuur om dat netjes te kunnen opnemen/verwerken/ten gehore brengen...
Wat ik wel heb is een setje extreem goeie monitoren vind ik zelf(KRK RP6) en een djkoptelefoon met goed geluid(Stanton DJ Pro 3000S)
En ik heb een best goeie laptop die ik ook zo'n beetje voor dit gebruik gekozen heb(17" scherm, 2gb ram, 2GHZ intel core 2 duo, en meer dan genoeg harde schijf) maar ik heb bijvoorbeeld geen (goed genoege) geluidskaart(ik werk nu met dat goedkoopste ding van Behringer)
en ik heb geen microfoon of usbcontrollers/keyboard(ik heb tot nu toe eigenlijk met FL studio gewerkt)

Maar voor die vragen open ik straks wel een apart topic.


Gr Erik

Harry
10 juli 2009, 11:29
hoi Erik, welkom! Mooi verhaal ook. Die spaanse stijl zal flamenco heten denk ik?

Twizz
10 juli 2009, 14:38
hoi Erik, welkom! Mooi verhaal ook. Die spaanse stijl zal flamenco heten denk ik?
Ik denk dat ik inderdaad naar die term zocht.:)