PDA

View Full Version : orange rocker head vs combo



lekss
9 juli 2009, 11:56
Nou ik ben er eindelijk uit.. ik ga voor de rocker 30.
De combo vond ik fijn klinken, maar doorlussen naar een 4x12 of 2x12 klonk natuurlijk toch een stuk vetter.

Nou heb ik thuis al een orange cabinet 1x12 met zo'n vintage 30 erin.
De keuze is nu of de top of de combo, beide rond de 900 euro.

Zo'n top ziet er een stuk vetter uit, en weegt niets.
Combo ziet er wat minder tof uit, maar natuurlijk wel lekker handzaam.

Dus of de combo + mijn 1x12 cabinet van orange.
Of top + 1x12 en misschien later een 2x12 erbij kopen.

Ik ga hem ook gebruiken om mee op te treden. En ik wil iets hebben dat makkelijk mee te sjouwen is, vandaar deze opties.
Combo + 1x12 cabinet of top +2x12 zou dat erg verschillen kwa geluid?

iWishmaster
9 juli 2009, 12:22
Combo makkelijk te sjouwen? Het is compact, dat wel, maar lichtgewicht zeker niet. Ik zou voor de head gaan.

Mukkez
9 juli 2009, 13:36
Als je budget het toelaat zou ik zeggen head met 2x12, dan ben je direct klaar.

lekss
9 juli 2009, 13:58
ja.. ik heb het eigenlijk al besloten.
Ik ga de head kopen.. straks naar feedback om hem te bestellen.
Of weet iemand toevallig ergens waar die wel op voorraad is, in de buurt van Rotterdam?
Nu nog even nadenken welke 2x12 ik daarna erbij ga kopen ;)
orange 2x12 580e (gesloten)
Framus 2x12 300e

vind de orange wel erg duur :(. Framus is goede prijs geen ervaring mee.
of maar een tweedehands 1936 :)

iWishmaster
9 juli 2009, 14:08
Ik zag pas ergens een orange rocker 30h met een 4x12" orange cab tweedehands voorbij komen. Weet niet meer welke site, ik geloof speurders, maar kan ook marktplaats zijn geweest. Als hij er nog staat, doe er je voordeel mee!

lekss
9 juli 2009, 14:14
ah.. ik heb hem gevonden. staat op speurders.
De top heeft hij al verkocht. voor de 4x12 wil hij 600 hebben.
Dat is me helaas teveel plus 4x12 is wat te groot..
maar bedankt iig!

The Lo Lands
9 juli 2009, 15:58
Head met 2x12" is echt het beste! Je hebt dan de keuze van diverse merken cabs en speakers wat het flexibeler maakt om je eigen 'perfecte' sound te maken. Een Orange cab hoeft namelijk geen vereiste te zijn in combinatie met een Orange head.

Ik heb de Orange RV50H met een 2x12" V30 cab van KOCH en daarnaast heb ik een 1x12" cab van Orange en mijn conlusie was al snel dat het Orange 1x12 cabinet te weinig body (laag) geeft. Ik speel dus altijd met mijn KOCH 2x12 cab! Een 4x12 cab zou nog lekkerder zijn maar past simpelweg niet in mijn autootje :)

iWishmaster
9 juli 2009, 16:04
Orange cabs staat erom bekend dat ze redelijk wat laag hebben, ligt dit niet gewoon aan het feit dat je een 1x12" met een 2x12" vergelijkt? Ik moet echt eens een Orange cab proberen, nog nooit gehoord ... Zou wel echt TE fout staan met mijn creme-bruine Rivera top :D

DaWi
9 juli 2009, 16:38
ja.. ik heb het eigenlijk al besloten.
Ik ga de head kopen.. straks naar feedback om hem te bestellen.
Of weet iemand toevallig ergens waar die wel op voorraad is, in de buurt van Rotterdam?
Nu nog even nadenken welke 2x12 ik daarna erbij ga kopen ;)
orange 2x12 580e (gesloten)
Framus 2x12 300e

vind de orange wel erg duur :(. Framus is goede prijs geen ervaring mee.
of maar een tweedehands 1936 :)

Misschien heeft Max Guitar in Den Haag ze wel staan? Claimed een stock te hebben van veel orange producten.

lekss
9 juli 2009, 17:14
hellow daar!
jahoor ik heb hem besteld bij feedback. Ongeveer 2/3 weken wachten.. grr
Ik heb de combo versie daar getest op een paar kasten.
De open 2x12 versie van orange klonk me nog iets te schel.
De 1x12 van orange (die ik zelf heb) klinkt ook nog niet laag genoeg.

Ik zoek dus zowiezo een gesloten 2x12 kast. Die van orange zijn wel leuk, maar wel wat duur natuurlijk.
De framus voor 300 euro.. 2x12 en vintage 30 is wel netjes.
Maar geen ervaring dus met dat merk.

Voorlopig kan ik nu even spelen met die rocker + 1x12 orange.
Maar ik zoek echt even een mooie 2x12 cab. voor de perfectie combinatie.
Max wat ik daarvoor wil uitgeven is toch wel 400.

JeanPaul du Vinnie
9 juli 2009, 19:22
Je kan ook gewoon een tijdje spelen over je 1x12 en ondertussen uitkijken voor een tweedehandse closeback 2x12 van Orange, die moeten wel voor 400 te krijgen zijn. Ik heb er zelf zo eentje (onlangs gekocht voor €350, met gemonteerde wieltjes en best wat tolexschade maar daar stoor ik me niet aan) en ik kan je verzekeren dat ze de meerprijs waard zijn. Heel organisch en stevig in het laag, factoren die al eens durven tegenvallen met goedkopere kabinetten. Met zo'n ding zit je goed voor de rest van je leven.

lekss
25 juli 2009, 10:20
Nou ik heb hem hoor! Ik ben helemaal blij.
Top ziet er ook veel vetter uit dan zo'n combo ;)

De 2x12 orange gesloten cab heb ik voor 377 inc verzenden gekochtin engeland. Hij had wat schade aan de zijkant, echt amper te zien! Zie dat kleine witte puntje!
Helaas is er door het vervoeren schade ontstaan aan dat gaas (zie voorkant bij orange logo).. Jammer maar eigenlijk maakt het me niet zoveel uit..

http://files.getdropbox.com/u/922989/orange1.jpg
http://files.getdropbox.com/u/922989/orange2.jpg
http://files.getdropbox.com/u/922989/orange3.jpg


:lp:

caliban
25 juli 2009, 11:05
De 2x12 orange gesloten cab heb ik voor 377 inc verzenden gekochtin engeland. Hij had wat schade aan de zijkant, echt amper te zien! Zie dat kleine witte puntje!
Helaas is er door het vervoeren schade ontstaan aan dat gaas (zie voorkant bij orange logo).. Jammer maar eigenlijk maakt het me niet zoveel uit..



Proficiat, ziet er mooi spul uit. Heb je die cabinet nieuw gekocht, want indien ja zou je bij de transportfirma moeten klagen, het zijn kleine 'kwetsuurtjes', maar zou niet mogen vind ik.

lekss
25 juli 2009, 12:35
ja ik heb hem nieuw gekocht.
Mm je hebt eigenlijk gelijk.. ik ga UPS toch even opbellen.

Levitation
25 juli 2009, 12:54
Zeker niet hierbij laten. Dit is hun fout en ze moeten je hiervoor vergoeden.

Verder goede keuze denk ik, al vind ik het raar dat je de 2x12 open back schel vond klinken. Zeker dat de speakers ingebroken waren?

Toen ik m'n Rocker en Orange 2x12 open back cab net had klonk het ook minder goed dan ik vooraf verwacht had, maar na een paar uurtjes spelen waren de speakers ingebroken en toen kwam die cab echt helemaal tot zijn recht. Nu vind ik hem allesbehalve schel klinken...