PDA

View Full Version : EMG pickups in een Flying V



Ramy91
9 juli 2009, 11:47
Hallo,

Ik heb een Gibson Flying V gitaar, maar nu zit ik erover te denken om er EMG's in te stoppen. Dus in een passieve gitaar actieve pickups zetten. Maar is dit mogelijk? En hoe doe je dat dan? Kan je ze er gewoon inzetten of moet je iets speciaals doen?
Bedankt!

Nicks
9 juli 2009, 11:50
*glimlach*
de houten body van een gitaar is altijd passief ;)
Maar het moet inderdaad geen probleem zijn zolang je ruimte hebt voor een preamp en 9 volt batterij.
Als je geen ervaring hebt met elektrische schema's, solderen e.d. dan zou ik dit lekker door een winkel laten doen.
Gewoon een beetje onderhandelen over de prijs.

Ramy91
9 juli 2009, 12:12
Oh ok, maar waar zou je die batterij en preamp dan moeten doen?

iWishmaster
9 juli 2009, 12:20
Preamp zit in de pickup zelf bij EMG's (en alle andere actieve pickups die ik ken), die neemt geen extra plek in dus ;). 9V batterij past meestal wel ergens bij het gat waar de potmeters ook zitten. Even openschroeven en kijken dus.

Overigens is er verder weinig bijzonders aan; als het past, kan het, je gitaar hoeft niet aan bijzondere voorwaardes oid te voldoen. Ik wel meerdere Flying V's met EMG's gezien, dus ik verwacht dat het gewoon past zonder dat je in het hout hoeft te zagen oid.

Nicks
9 juli 2009, 12:20
onder die plastic plaat, je pickguard.
Wel even kijken of je genoeg ruimte hebt voor een 9V batterij.

Johannes
9 juli 2009, 12:23
De preamp van EMG's zit in het element zelf, daar hoef je geen rekening mee te houden. De batterij kan je onder de slagplaat doen (onhandig als je de batterij moet vervangen) of met een ingebouwd batterijhoudertje aan de achterkant van de gitaar --> http://resources.ibanez.com/resourceservicehost/images/Ibanez/web/insets/zoom/SR400QMTLB_Battery_Box.jpg

Je zou eventueel de elementen kunnen voeden via een (stereo) gitaar kabel en een zelfbouw/custom kastje.

RS-Rik
9 juli 2009, 16:04
Flying V heeft genoeg uitgefreesd om wel 5 batterijen in te passen.

Je kunt je EMG's ook hotrodden door er 2 9v batterijen op aan te sluiten.. (in serie)

Josha
9 juli 2009, 16:14
Ik heb zelf ook EMG´s ingebouwd in een gitaar waar passieve pickups in zaten zonder enige problemen. Ik had nog geen enkele ervaring met solderen en had ze 2ehands gekocht en vervolgens volledig opnieuw bedraad. Gewoon een schema zoeken op de site van EMG zelf en dan is het verder goed te doen. Zelfs de 18v mod ging erg gemakkelijk en ik had ook genoeg ruimte (Heb alleen geen V, maar dan nog).

Ramy91
13 juli 2009, 18:14
Ok, bedankt!
En het kabeltje waar je je batterij op aansluit, zit die bij de pickup set of moet je die zelf maken ofzo? Onder de pickguard? Kan het niet onder de plastic cover die de hele bedrading van je pots beschermd aan de achterkant?

wiegersma
13 juli 2009, 18:19
je hebt mogelijk ook nieuwe potmeters nodig en een nieuwe input

pannekoek
13 juli 2009, 18:24
de batterij kan prima terecht in het gat waar ook je potmeters zitten. om de 6 maanden ongeveer vervangen (je hoort het zelf wel als je geluid ineens heel iel word en absurd weinig gain of volume)

potmeters zullen vervangen moeten worden maar dat zit meestal bij de pickups inbegrepen wanneer je die koopt.
gewoon laten doen in een muziekwinkel of bij een gitaarbouwe of iemand die er veel verstand van heeft