PDA

View Full Version : Seymour Duncan Alnico II Pro APH-1



Highway49
9 juli 2009, 11:33
Beste forumleden,

ik wist niet heel goed waar ik dit onderwerp neer moest zetten, heb het erop gewaagd (het leek me te weinig zelfbouw voor De Werkbank)

Ik had een vraagje betreft de humbuckers: Seymour Duncan Alnico II Pro APH-1. Wat een mond vol trouwens.

Misschien weer cliche, maar ik vind persoonlijk dat Slash een prachtige lead sound heeft. Ik heb op dit forum ook al zitten zoeken, en wat ik vaker tegenkom, en mij erg aanspreekt, is dat ie erg veelzijdig is, iets minder output heeft en je dus wat meer aan je overdrive moet doen. Zelf heb ik een Gisbon Les Paul standaard versterkt door een Marshall JCM 2000 DSL 100.

Wat is nu de vraag? In een interview met Duncan zelf, over de pickups die Slash gebruikt, praat ie steeds over de APH-1. Op thomann.de hebben ze een zeer uitgebreide collectie Seymour Duncan humbuckers, maar daar wordt steeds gesproken over de 'SAPH-1'. Ik wilde voor de zekerheid toch even checken of dit dezelfde zijn. De APH-1 kan ik namelijk nergens vinden.

En heeft iemand anders deze veranering ook ondergaan? En hoe bevalt deze? Voor de duidelijkheid, ik hoef geen Slash imitatie sound te krijgen, maar de eigenschappen spreken me al erg aan. Bedankt alvast!

LesPas89
9 juli 2009, 12:20
Ik heb ze in m'n Epiphone LP zitten, omdat ik die Slash Signature toch iets te duur vond, in vergelijking met een LP Standaard. Met deze pickups is zijn sound goed te benaderen hoor, als je ongeveer zijn sound wil, zit je hiermee goed. Helemaal met het materiaal dat je al hebt.

Je kan ze overigens ook gewoon bij Musicstore online bestellen.
Dan moet je gewoon deze hebben: http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Seymour-Duncan-Alnico-II-Pro-Bridge-HB-black-4-adrig/art-GIT0001419-001

En dan nog de Neck pickup. Of je moet een apart kleurtje willen ofzo.

Highway49
10 juli 2009, 15:48
Thanks man! Ik heb weleens iets gehoord over dezelfde pickups bij zowel de neck als de bridge, maar dat lijkt me sterk he?

Binnenkort maar eens bestellen dan, ben toch wel benieuwd wat het resultaat is!

TijmenSarneel
21 juni 2010, 17:12
die alnico pro 2 dingen van slash, die gebruikt ze toch wel bij brug en nek?

Is musicstore trouwens goed qua prijzen, of kun je slimmer ergens anders winkelen?

Venlonaer
21 juni 2010, 17:17
Ik heb de oude alnico pro II's in mn Epi goldtop zitten...over mijn jcm 2000 dsl 50.....:mmmm:

dus zeker doen!

TijmenSarneel
21 juni 2010, 17:33
oude? Het heeft al zo'n lange naam, en dan zijn er nóg verschillende versies?
Om het gemakkelijker te maken zeker haha...

Maargoed, waar voor een beste prijs

Venlonaer
21 juni 2010, 17:49
ja er zijn nu nieuwe versies van de alnico pro 2. Teminste dat is wat mijn gitaarboer mij vertelde...ik heb verder geen serienummers of iets dergelijks voor je sorry:P

macwilliams
21 juni 2010, 17:56
Ik heb die aph in de brug icm een pearly gate in de nek positie. Dat is wat mij betrefd een winnende combinatie. Mooie rauwe rock toon in de brug voor slag met een wat romiger toon voor de lead in de nek.

juen
11 juli 2012, 21:15
Ik wil graag een les paul kopen niet te duur rond de 300 euro(mag wel iets uitlopen). Op welke les paul kan zulke Humbuckers zetten?
Want ik heb gelezen dat het bij de Vintage standard series v100gt niet kan.

Gearjunkie
11 juli 2012, 22:01
Ik wil graag een les paul kopen niet te duur rond de 300 euro(mag wel iets uitlopen). Op welke les paul kan zulke Humbuckers zetten?
Want ik heb gelezen dat het bij de Vintage standard series v100gt niet kan.

Dan heeft die gitaar waarschijnlijk witte of zwarte plastic p90 elementen. Die hebben een andere maat inderdaad.
bedenk dat een setje Seymour Duncan humbuckers je gitaarbudget haast opsnoepen.... ;)

Fiendish
11 juli 2012, 22:15
Ik wil graag een les paul kopen niet te duur rond de 300 euro(mag wel iets uitlopen). Op welke les paul kan zulke Humbuckers zetten?
Want ik heb gelezen dat het bij de Vintage standard series v100gt niet kan.

Dat komt omdat een V100GT P90's heeft, zoals gearjunkie al aangeeft.
Als je een 'gewone' V100 neemt is er niks aan de hand.
Maar ga het uberhaupt maar vergeten als je maar €300 hebt, daar ga je echt niet een goeie gitaar + SD humbuckers + inbouwkosten voor krijgen.
Zal eerder rond de €400-€500 liggen.