PDA

View Full Version : HELP! Kleine reparatie aan gitaar?



Marit
9 juli 2009, 11:15
Hallo,

Er is per ongeluk een boek van mijn tafel op mijn gitaar gevallen (stom, stommer, stomst!!)!
Nu heb ik een wat dieper putje (dus ook door de mooie lak heen :confused:) en op de zijkant zit een soort van barstjes (2) in de lak. Weet iemand waar ik dan kan maken (Rond Nijmegen of Eindhoven' en hoe duur zoiets ongeveer is, op zich zijn t maar kleine plekken, maar ik vind het zelf echt SUPERERG!!! Het zijn dus vooral lakbeschadigingen!
Alvast

Groeten Marit

Martijn-w
10 juli 2009, 13:49
Als het gewoon een goedkopere gitaar is zou ik em niet laten maken. Ik denk dat ze em dan opnieuw moeten schuren en lakken en das niet heel goedkoop. En een gitaar slijt toch wel als je er vaker op speelt.

rock 'n roll
10 juli 2009, 14:00
Ik heb ook in mijn akoestische zo'n mooie kap zitten, normaal zit mijn gitaar altijd braaf in haar gigbag maar die keer dus niet en ze lag gewoon op mijn bed.
Ik moest me snel omkleden dus ik gooi mijn broek op mijn bed en natuurlijk net de gesp van mij riem op de gitaar, heb ik heel hard gevloekt maar het hoort nu eenmaal bij en het zal me geen 2de keer overkomen.

Martijn-w
10 juli 2009, 14:12
Mijn gitaar heeft in een gigbag achter in een vrachtwagen gelegen, waar al onze flightcases in stonden. Nou staan die wel op de rem, maar er zaten toch wat deukjes in mijn gitaar. Spijtig, maar een goede les voor de volgende keer. Niet meer in de vrachtwagen, of een goede case ipv een bag.

McVenco
10 juli 2009, 14:41
Er is per ongeluk een boek van mijn tafel op mijn gitaar gevallen (stom, stommer, stomst!!)!
Nu heb ik een wat dieper putje (dus ook door de mooie lak heen :confused:) en op de zijkant zit een soort van barstjes (2) in de lak. Weet iemand waar ik dan kan maken (Rond Nijmegen of Eindhoven' en hoe duur zoiets ongeveer is, op zich zijn t maar kleine plekken, maar ik vind het zelf echt SUPERERG!!! Het zijn dus vooral lakbeschadigingen!

Klinkt bekend, met de eerste kras die op mijn eerste gitaar kwam was ik he-le-maal niet blij, maar inmiddels zitten er genoeg krassen, butsen en putjes in.

Zoals martijn-w zegt: als je speelt, slijt je gitaar. Krassen van plectrums, slijtage aan de toets door je vingers, krassen bij je input door het in- en uitpluggen van de kabel. Ik denk dat reparatie van deze beschadiging echt niet de moeite waard is.

Marit
11 juli 2009, 12:34
Hmmm...bedankt voor al jullie reacties!!
MAAR... Uiteindelijk heeft niemand een antwoord gegeven op de vraag hoe duur zoiets ongeveer is en waar zoiets zou kunnen gebeuren ;)

Wilde een prijsrichtlijn, zodat ik aan de hand daarvan kon bepalen of ik t wel of niet de moeite waar zou vinden. Maar ik ga wel een keer naar mijn vaste gitaarwinkel en daar ff info halen.

Het is op zich geen goedkope gitaar en hij heeft een beetje emotionele waarde aangezien ik hem van mijn paps en mams heb gekregen :)

Ben benieuwd wat ze in de winkel zeggen!

Thnx voor de reacties iig!

snaarplukker
11 juli 2009, 12:41
Laat maar een foto zien van de schade. En als het echt helemaal onzichtbaar hersteld moet worden kan je op € 500,- rekenen.