PDA

View Full Version : beste/mooiste hardrock-/heavy metal ballad



mr.MojoRising
27 maart 2003, 19:12
Zelf vindt ik Still In Love With You van Thin Lizzy de beste

FNaRK
27 maart 2003, 19:16
The Sun Goes Down, eveneens van Thin Lizzy !

MAY
28 maart 2003, 09:12
(hard)rock

Steelhouse lane - all I believe in

geertenno
28 maart 2003, 09:16
Metallica - One

Jopie
28 maart 2003, 10:45
Gary Moore - Empty Rooms (live > We want Moore cd)

wietse
28 maart 2003, 14:50
queensryche - silent lucidity

lupoloco
28 maart 2003, 18:06
testament - return to serenity

Ohzoso
29 maart 2003, 11:28
sorry guys,
dat blijft voorlopig nog wel ff Stairway to Heaven

geertenno
29 maart 2003, 14:22
Oh ja, natuurlijk!
En Deep Purple - Child in Time

Henri_Ibanez
29 maart 2003, 17:51
annihilator-sounds good to me
europe-sweet love child
savatage-gutter ballet

Anders Destium
29 maart 2003, 20:34
Weet je wat: Ik maak gewoon een lijstje!
Deze nummers weten me meestal te raken, vooral als ik ze een tijd niet meer heb gehoord

Carrie van Europe
Chance (en Morphine Child, One Child en nog veel meer moois) - Savatage (ongekroonde koningen van power-ballads)
Fade to black (en One, NEM en Sanitarium) - Metallica
November Rain (en Estranged) - Guns 'n Roses
In my darkest hour - Megadeth
Forever and one - Helloween
Phantom of the opera - Iced Earth
I believe - Shadow Gallery
At the edge of Forever - Symhony X
A change of seasons (en the killing hand) - Dream Theater
Bohemian Rhapsody (en Show must go on) - Queen
Purple Rain - Prince

FNaRK
29 maart 2003, 21:34
Purple Rain.................yuch


Uiteraard wel:
SpaceDyeVest - DreamTheater

andy
30 maart 2003, 01:00
ik ga met de topic starter mee. LIZZY
Maar de mooiste hard rock ballads zijn over het algemeen van the Scorpions. Die winnen dus over de hele linie.

the joshua tree
30 maart 2003, 11:19
trance, born to touch your feelings.

Pra8ige ballads van Scorpions

Ibanez
30 maart 2003, 11:36
Op 2003-03-29 20:34, schreef Anders Destium:
At the edge of Forever - Symhony X

Dat is zeker een heel gaaf nummer!

Lacrimosa
30 maart 2003, 12:34
Symphony X - Candlelight Fantasia
Dream Theater - Eve

Anders Destium
31 maart 2003, 00:58
Op 2003-03-29 21:34, schreef roadkill:
Purple Rain.................yuch


Uiteraard wel:
SpaceDyeVest - DreamTheater


SpaceDyeVest is meer een depressief nummer, geen echte ballad, maar weet wel de juiste snaar te raken. Either you love it...

Elaine
31 maart 2003, 12:59
Still in love with you van Thin Lizzy
Send me an Angel van Scorpions zijn ech wel de beste vin ik...

StoneCourt
1 april 2003, 09:58
Thin Lizzy - Still in love with you
Dream Theater - The spririt carries on
Marcel Coenen - Moyra
John Petrucci - Lost without you

Harry
1 april 2003, 17:10
ben niet zo'n rockballads-fan, maar toch:

Burning heart - Vandenberg
Keep on loving you - Reo Speedwagon

Guitarchica
5 mei 2003, 18:36
Dat is toch nog wel November Rain... Die heb ik ondertussen echt al héél erg vaak gehoord, maar blijft super...

Phoenix Rising
5 mei 2003, 20:20
Queensryche met Silent Lucidity natuurlijk!

FNaRK
5 mei 2003, 22:19
alles van de nieuwe Opeth CD :lol:

fenderfreak
6 mei 2003, 12:44
Yesterday van Grave Digger!

Kitaarhiero
6 mei 2003, 13:16
Tenacious-D: Tribute

andy
6 mei 2003, 13:19
Op 2003-05-06 12:44, schreef fenderfreak:
Yesterday van Grave Digger!

:lol: Als er een ballad slecht is is het wel dat wanprodukt van die Duitsers. En dat weet je zelf best wel.

helleke
8 mei 2003, 16:53
Op 2003-03-28 09:12, schreef MAY:
(hard)rock

Steelhouse lane - all I believe in


Ja die is echt geweldig! Klasse!!

Ohzoso
8 mei 2003, 21:32
allemaal leuk en aardig, maar t blijft Stairway to Heaven!!

ben???
8 mei 2003, 22:06
metallica - fade to black. dat is gewoon een geweldig nummer. die laat ik aan een of andere trancetroela uit me klas horen, en zelfs die vind t een geweldig nummer

andy
8 mei 2003, 23:18
Heb al eerder mijn voorkeur uitgesproken, maar "Master of the Wind " van Manowar is ook een geweldige ballad.

Neals
9 mei 2003, 00:16
Op 2003-05-08 23:18, schreef andy:
Heb al eerder mijn voorkeur uitgesproken, maar "Master of the Wind " van Manowar is ook een geweldige ballad.

wat voor voorkeur, ben je soms h......

Mjah ballads, op de laatste plaat van Megadeth stond een ijzersterke genaamd promises... maar kan niet op tegen A Tout Le Monde, masterlijk gitaarwerk ook

En verder stairway to heaven, de rust, en dan ineens die uitbarsting... Bier zweet en emotie van de heren.

andy
9 mei 2003, 12:44
Op 2003-05-09 00:16, schreef Neals:
[quote]
Op 2003-05-08 23:18, schreef andy:
Heb al eerder mijn voorkeur uitgesproken, maar "Master of the Wind " van Manowar is ook een geweldige ballad.

wat voor voorkeur, ben je soms h......

He he he, wat zit je daar te suggereren :lol: Voorkeur voor een ballad bedoel ik. Dat was Still in love with you van Thinn Lizzy.

Neals
9 mei 2003, 17:01
Als ik de tekst van king of metal mag geloven dan is manowar behoorlijk ghey...


En er is maar 1 king, en dat is kerry king :grin:

andy
9 mei 2003, 17:05
Heb je soms de homo parodie teksten van Manowar gelezen??
Dacht niet dat die gasten gee zijn en anders zouden ze er natuurlijk nooit voor uit komen met dat imago. :lol:

Anders Destium
9 mei 2003, 18:47
Het zou me niets verbazen, zeker niet nu we het toch hebben over mierzoete ballads :wink:

Nog niet gehoord hier, maar wel meesterlijk : Before the Dawn en Beyond the Realms of Death van 'Priest, als we het toch over nichten gaan hebben :smile:

FNaRK
9 mei 2003, 21:06
weet uit zeer betrouwbare bron dat de mannen van Manowar na afloop van de show altijd vrouwen / groupies oppikken en meenemen in de kleedkamer waar dan vervolgens NIETS gebeurd behalve wat drinken en praten. Vervolgens worden er wel de meest wilde verhalen de wereld in geholpen door de boys zelf om toch maar vooral hun stoere imago te benadrukken. Met name Joey de Mayo is hiet in een ster in :grin:

wietse
9 mei 2003, 21:43
Op 2003-05-09 21:06, schreef roadkill:
weet uit zeer betrouwbare bron dat de mannen van Manowar na afloop van de show altijd vrouwen / groupies oppikken en meenemen in de kleedkamer waar dan vervolgens NIETS gebeurd behalve wat drinken en praten. Vervolgens worden er wel de meest wilde verhalen de wereld in geholpen door de boys zelf om toch maar vooral hun stoere imago te benadrukken. Met name Joey de Mayo is hiet in een ster in :grin:


dan zijn ze behoorlijk rustiger geworden de laatste 10 jaar toen heb ik ze voor het laatst gezien.
er mochten wat meiden uit het publiek op het podium komen en voordat ze er erg in hadden werden de t shirts van hun lijf gerukt,een vriendin van mij was één van de gelukkigen en was hier niet blij mee.
trouwens het zijn een stel mietjes dat bleek toen er door het feestgewoel de dranghekken perongeluk wat verplaatst werden.
de heren waarschuwden 1 keer en toen het door verwoed feesten weer gebeurde hielden ze op met spelen na amper een half uur.
50 piek kwijt en gelijk een soort van afkeer tegen manowar.
die avond heeft ze veel fans gekost.
de mietjs waren bang voor hun publiek de stakkers.
ze maken goede muziek maar wat een arogante klootzakken.

Neals
9 mei 2003, 21:58
Op 2003-05-09 21:43, schreef wietse:


Op 2003-05-09 21:06, schreef roadkill:
weet uit zeer betrouwbare bron dat de mannen van Manowar na afloop van de show altijd vrouwen / groupies oppikken en meenemen in de kleedkamer waar dan vervolgens NIETS gebeurd behalve wat drinken en praten. Vervolgens worden er wel de meest wilde verhalen de wereld in geholpen door de boys zelf om toch maar vooral hun stoere imago te benadrukken. Met name Joey de Mayo is hiet in een ster in :grin:


dan zijn ze behoorlijk rustiger geworden de laatste 10 jaar toen heb ik ze voor het laatst gezien.
er mochten wat meiden uit het publiek op het podium komen en voordat ze er erg in hadden werden de t shirts van hun lijf gerukt,een vriendin van mij was één van de gelukkigen en was hier niet blij mee.
trouwens het zijn een stel mietjes dat bleek toen er door het feestgewoel de dranghekken perongeluk wat verplaatst werden.
de heren waarschuwden 1 keer en toen het door verwoed feesten weer gebeurde hielden ze op met spelen na amper een half uur.
50 piek kwijt en gelijk een soort van afkeer tegen manowar.
die avond heeft ze veel fans gekost.
de mietjs waren bang voor hun publiek de stakkers.
ze maken goede muziek maar wat een arogante klootzakken.



Laat jamai, gordon, gerard joling en the village people nou net zo'n soort arrogantie hebben :grin:

andy
10 mei 2003, 23:10
Ik heb Manowar onlangs nog in Zwolle gezien. Toen trokken ze ook twee meiden het podium op die daar een beetje in hun blote tieten stonden te kijken. Dat was voor de genen die er toevallig waren tijdens die irritant lange striptease act die door de crew georganiseerd was.
De drummer van Manowar is volgens mij keurig getrouwd en heeft kinderen. En tijdens de "motoract" hadden drie leden hun vrouw cq vriendin achterop. Alleen Joey de Macho :grin: zat alleen op zijn Harley. Dus wie weet.

FNaRK
10 mei 2003, 23:38
en laat nou gitarist Karl Logan verkering hebben gehad met een kennis van mij :grin: en onze drummer redelijk dikke maatjes is met Karl....
dus genoeg inside information: het zijn inderdaad watjes !

andy
10 mei 2003, 23:49
En ook heel erg klein. Ik heb een vriendin die nog geen 1.65 is. Die werd tijdens een Manowar concert in Bergum, ok Friezen Burgum, jaren geleden het podium opgetrokken en bleek groter te zijn dan de Manowar leden. Alleen Eric Adams was een paar centimeter langer. Of lag dat aan zijn hoge hakken........ :lol:

fenderfreak
12 mei 2003, 13:26
Was dat toevallig Petra?
Ik hoorde dat Joey DeMayo haar op de bek wilde pakken en dat ze hem toen wreed heeft weggeduwd!
:razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz:

andy
12 mei 2003, 14:15
yep, dat was ze.

fenderfreak
12 mei 2003, 14:34
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:lol:

Soulflyhigh
17 mei 2003, 20:09
Het meeste staat er al op maar lhoewel in echt hardrock ballads zijn de mijne:

Pantera: Cemetary Gates
Rammstein: Klavier

urezna
20 mei 2003, 15:54
Waarom mis ik deze klassieker nog? of kent niemand dit?:

I believe in you - Y & T (album heet Earthshaker, ergens rond 1980)

FNaRK
20 mei 2003, 23:24
hehehehe,
volgens mij zijn wij uit dezelfde tijd :grin:
is inderdaad een klassieker.
Wat dacht je van "In Trance" van de Scorpions (maar dan wel de live versie) ??

fenderfreak
21 mei 2003, 08:59
Little Wing

E.Smit
30 mei 2003, 19:53
Een best wel onbekend nummer:
Metallica - Sanitarium