PDA

View Full Version : headphones voor in me amp?



levi
8 juli 2009, 23:13
Hallo beste mensen,

Ik werk de laatste tijd veel en heb dan alleen s'avonds tijd om gitaar te spelen.
Nou kan ik dan niet zo hard spelen omdat ik in een rijtjes huis woon.
Dus wil ik graag headphones kopen om niemand te hoeven lastig te vallen.
Nu is mijn vraag wat is nou een goeie koptelefoon voor in je amp?? ik heb een koch twintone II een buizen versterker. Ik heb me ook ooit een laten vertellen dat je je amp nooit aan of uit mag zetten zonder dat je de plugin van je speaker er in heb. Is dit waar?? En zou je via je koptelefoon ook bijvoorbeeld een backingtrack van de computer kunnen luisteren EN tegerlijkertijd gitaar spelen?? of word dat ene beetje te ingewikkeld??

alvast bedankt,

Groetjes,

Levi.

kenx
8 juli 2009, 23:16
Inderdaad, je mag een buizenversterker NOOIT aanzetten zonder cabinet... NOOIT :D Anders krijg je problemen, voor de overige antwoorden zal je helaas moeten wachten op de anderen...

Grtz

Rutger Molenberghs
9 juli 2009, 00:15
Op je buizenamp een hoofdtelefoon aansluiten kan wel als je er een loadbox/attenuator met hoofdtelefoonaansluiting aan hangt.
Maar misschien ben jij meer met een Vox amplug, een Line 6 pocket pod of iets dergelijks. Die dingen zijn gemaakt voor het spelen met een hoofdtelefoon en hoeven niet veel te kosten.

pannekoek
9 juli 2009, 00:52
Op je buizenamp een hoofdtelefoon aansluiten kan wel als je er een loadbox/attenuator met hoofdtelefoonaansluiting aan hangt.
Maar misschien ben jij meer met een Vox amplug, een Line 6 pocket pod of iets dergelijks. Die dingen zijn gemaakt voor het spelen met een hoofdtelefoon en hoeven niet veel te kosten.

of de wat duurdere multieffecten, boss gt10, line 6 pod x3. levert een wat beter geluid op en is wat veelzijdiger

JimiDylan
9 juli 2009, 05:59
Ik wilde eigenlijk alleen even opmerken dat headphones meestal niet IN je amp zitten :cheerup:





dus....:soinnocent:

Yek1
9 juli 2009, 08:32
Inderdaad, je mag een buizenversterker NOOIT aanzetten zonder cabinet... NOOIT :D Anders krijg je problemen, voor de overige antwoorden zal je helaas moeten wachten op de anderen...
Grtz

Behalve nou net bij de Twintone!!
Die heeft een power soak. Je mag de speaker eraf halen, en je kan dan de hoofdtel.output gebruiken. Check de handleiding. Staat ook achterop de amp.

iWishmaster
9 juli 2009, 08:42
Behalve nou net bij de Twintone!!
Die heeft een power soak. Je mag de speaker eraf halen, en je kan dan de hoofdtel.output gebruiken. Check de handleiding. Staat ook achterop de amp.

Precies. De twintone kun je van 50W, naar 25W en naar 0W (uit dus) schakelen met de ingebouwde powersoak en je kunt dan gebruik maken van de amp- en micsimulator voor opnames en koptelefoons. Ik vind dat meer amp-bouwers dit soort features zouden moeten gaan toepassing; ik vind het wel goede toevoegingen.

kenx
9 juli 2009, 11:27
Oh sorry boys, ik ging er van uit dat het een gewone buizenamp was, nog nooit in contact geweest met de versterker in kwestie... Iig bedankt voor de info in dit geval!

Grtz

Rutger Molenberghs
9 juli 2009, 14:52
Kijk eens aan. Het kan dus nog eenvoudiger en goedkoper. Kijk wel uit dat je je nooit vergist en je amp aan zet zonder speakers en zonder je powersoak aan.

iWishmaster
9 juli 2009, 15:07
Kijk eens aan. Het kan dus nog eenvoudiger en goedkoper. Kijk wel uit dat je je nooit vergist en je amp aan zet zonder speakers en zonder je powersoak aan.

Dat is inderdaad wel belangrijk!!! Wanneer de versterker helemaal geen load heeft, zal de output trafo het sowieso na enkele secondes / minuten begeven!

levi
9 juli 2009, 22:54
Kijk eens aan. Het kan dus nog eenvoudiger en goedkoper. Kijk wel uit dat je je nooit vergist en je amp aan zet zonder speakers en zonder je powersoak aan.

oke bedankt en btw even over die vorige comment (niet van jou)
Maar headphones plug je wel degelijk in je amp dus ik snap niet wat daar fout aan is... Probeer de volgende keer een betere grap te verzinnen:)
En weten jullie nog een goed type/merk headphone (bijvoorbeeld sennheiser hd 202 )zodat het niet klinkt als zo een verrotte mini-amp van marshall ofzo. Of hebben jullie daar niet echt ervaringen mee??

PeteRS
10 juli 2009, 12:31
Ik denk dat je voor het beste koptelefoonresultaat toch aan de modeling moet (speakersymulatie). Een koop een (evt 2e hands) POD ofzo. Wellicht heb je dan ook wat meer mogelijkheden mbt backtracks.

iWishmaster
10 juli 2009, 12:36
Maar headphones plug je wel degelijk in je amp dus ik snap niet wat daar fout aan is... Probeer de volgende keer een betere grap te verzinnen:)

Headphones en gitaarspeakers zijn toch echt wel iets anders ... Je headphones als speaker load gebruiken zou ik niet doen ...

Wanneer het geluid slecht is, ligt dat denk ik niet aan de headphones, maar aan de versterker. Ik dacht dat er een speaker sim in die Koch zat? Zou toch redelijk moeten klinken, maar verwacht ook geen wonderen.