PDA

View Full Version : hoe aan te sluiten?



LordSpeedyShit
27 maart 2003, 18:54
ik wil een 19" multi-effect aan gaan schaffen om mn rack wat uit te breiden, maar nu vroeg ik me af hoe je die aansluit?
Kan het gewoon zo:
effect->input preamp->etc
of moet het anders?

Phizer
27 maart 2003, 19:48
hangt van de effecten af hoor, maar je kan ze ook in de fxloop op je amp zetten (als je die hebt)... dan krijg je:

gitaar --> pre-amp --> fx --> power-amp --> speakerkabinet

LordSpeedyShit
28 maart 2003, 09:23
ja die zit er wel op ja, maar moet ik dan de FX in de Send of in de Return van de fxloop doen?

skanky
28 maart 2003, 11:10
de fx send gaat naar input van je fx, en dan de uitgang gaat naar de return

LordSpeedyShit
30 maart 2003, 14:15
nou zag ik een multi-fx maar die was midi, moet ik hem dan ook in de FXloop doen of in de MIDI-in en Out ?

LordSpeedyShit
31 maart 2003, 15:10
niemand??

Azrael
31 maart 2003, 15:15
Midi heeft niks met geluid te maken. Het zijn slechts codes waarmee je verschillende dingen kan regelen. Beetje erg kort maar zoek eens op Google en je komt er snel genoeg achter.

dml
31 maart 2003, 15:30
Dit gaat weer nergens over....

Bedenk eerst maar eens of je wel toe bent aan 19" effectspul. Als ik dit verhaal lees dan heb ik daar mijn twijfels over.

Rectifier
31 maart 2003, 15:40
Of meer de vraag stellen wat je wilt, welk type/merk en met of zonder midi.

Er zijn veel verschillende multi FX processors die hun eigen voor en nadelen hebben.
En wil je die dus via midi aan kunnen sturen ben je een midi footcontroller nodig.

Als je trouwens al met een rack werkt en hem wilt uitbreiden zul je zowiezo al een keer met midi moeten gaan werken om het makkelijk te houden qua schakelingen.

LordSpeedyShit
31 maart 2003, 16:18
ja ik heb al een rack en wil dat dus uitbreiden met een midi multi fx. Maar het maakt dus geen reet uit. OK!

vinni
31 maart 2003, 22:30
Zal wel aan mij liggen....maar ik begrijp het effe niet....

Wel een 19"rack (klinkt toch redelijk proffesioneel)....vragen over hoe te connecten...

En dan de opmerking dat het apparaat geen fluit uitmaakt??????

Het gaat t
och altijd in eerste instantie om de geluidskwaliteit, bedieningsgemak...

Maar goed....T'is jou feessie!

In ieder geval....plezier dr mee!

Vinni