PDA

View Full Version : welke fullsize humbucker in tele, rock/ metal



Jimwoud
8 juli 2009, 21:16
De titel zegt het al. Ik heb een goedkope SX tele gekocht en die wil ik gaan verbouwen. Heb hier al een tijdje wat zwarte hardware liggen, en dat kan ik hier mooi voor gebruiken. Hier zit ook een tele brug bij met plaats voor een humbucker. Alleen welke zal lekker klinken?

De body is van alder/elzen en de neck maple.

Wat zoek ik:
Goed en strak low end.
Niet te veel output.
Gewoon goed voor rock/ metal.
Niet te duur.

Zat zelf te denken aan een GFS power rails, alleen las ik dat die bij aardig wat gain modderig worden, en dat moet ik niet hebben. Voor de rest heb ik geen ervaring met humbuckers in een tele. Heb hier wel nog een GFS crunchy PAF/PAT, Gibson 500T, Seymour Duncan Distortion/JB mix. Die laatste heb ik een keer voor weinig gekocht, weet ook niet precies wat het nou is.

Dank.

levi
8 juli 2009, 23:06
Ik heb een dimarzio 36th anniversary paf gekocht. vrij low output. Is nagemaakt van de gitaar der gitaren een 59"gibson lespaul (als ik het goed heb.) En behoorlijk goed moet ik zeggen moet je maar ffies op youtube kijken gaan ze ene echte 59' lespaul vs een reissue met die dimarzio;s er in .

Jimwoud
9 juli 2009, 19:14
Die zijn wel erg duur volgens mij. Heeft niemand ervaringen met GFS humbuckers in een tele? Ben wel benieuwd naar die VEH's.

hugo
12 juli 2009, 22:49
ik heb de GFS VEH gekocht en zit in mijn gitaar, moet alleen de Floyd rose nog een beetje aanpassen, ga zo big block klussen en die erop zetten.

Ik heb hem in washburn N2 gezet, als die klaar zal ik wel even review maken.