PDA

View Full Version : Tabs kopieren naar Word



stratestic
8 juli 2009, 19:07
Even een vraagje over het kopieren van tabs naar Word.

Als ik een tab gevonden heb op internet en ik wil die kopieren naar Word (knippen en plakken) dan verspringt altijd alles waardoor de regels (snaren) niet meer onder elkaar staan.
Weet iemand hier een oplossing voor, moet ik het lettertype aanpassen of de grote om alles netjes onderelkaar te krijgen?:makeup:

Jedeel
8 juli 2009, 19:20
Weet iemand hier een oplossing voor, moet ik het lettertype aanpassen of de grote om alles netjes onderelkaar te krijgen?:makeup:

Je moet even spelen met verschillende lettertypes (niet de grootte). Ik weet hem helaas niet zo 1-2-3 uit het hoofd :(

Edit: "Courier New" zou moeten werken, Stratestic.

Jonkje
8 juli 2009, 21:33
Probeer het eens met "print screen", en dan plakken in word,

wbz
8 juli 2009, 23:44
plakken in word
alles selecteren
font: een niet proportioneel font (alle letters zijn even breed) courier bijvoorbeeld
lettergrootte 8

en in word 2007 zit wat naars met regelafstanden die zijn dan dubbel zo hoog oid

http://blog.garethjmsaunders.co.uk/wp-content/word2007screenshot.png

dan moet je van die styles knoppen die 2e hebben "no spacing" dan zijn ze weer goed

zo doe ik het iig altijd en bij mij werkt het prima, sommige tabs zijn te breed voor een a4 maar dan doe je die landscape, of kleiner lettertje, of zelf gaan splitsen

suc6

Mephistocles
9 juli 2009, 12:50
Probeer het eens met "print screen", en dan plakken in word,

Nee joh! Moet je niet doen joh. Luister maar naar de rest. Courier bijvoorbeeld. Schoolvoorbeeld.

stratestic
10 juli 2009, 16:03
Bedankt! :ok: Dat is inderdaad de oplossing. Gewoon alles selecteren en dan overzetten naar lettertype Courier. Het kan soms zo simpel zijn...

Mephistocles
10 juli 2009, 17:31
Ff een N.B.'tje, notepad (kladblok) gebruikt zo'n soort lettertype standaard. Dat is de standaard voor tabs. Bij word heb je bijv. overdreven grote marges, bij notepad niet. 9 van de 10 tabs zijn het beste in notepad te zetten, beter dan word of een andere editor.

Guitarron
10 juli 2009, 19:00
je kan ook de pagina instelling veranderen naar liggend, alle problemen opgelost.

Makor1966
10 juli 2009, 19:43
Ik plak een tekst altijd eerst in kladblok sla het op en kopieer het daarna naar een tekstverwerkingsprogje (OpenOffice).
Ben je gelijk van die linkjes af die ze soms in de tekst verwerken.