PDA

View Full Version : 2 Satriani Covers (Surfing with the Alien - Ice#9)



belfrink
8 juli 2009, 17:15
Jullie commentaar is weer van harte welkom !

Opgenomen met:

- Ibanez JS1000
- Line6 POD 2.0
- Jen CryBaby
- Adobe Audition 3

Surfin With The Alien (http://members.home.nl/belfrink/Music/Music//Surfin_with_Brian_mixdown.mp3)


Ice#9 (http://members.home.nl/belfrink/Music/Music//Ice%239_cover.mp3)

heinz3110
8 juli 2009, 17:40
Moedig dat je deze nummers aanpakt! Er zit veel werk in om alles na te spelen, of het in een goede vorm te gieten, of beiden.

Ice9 is een van mijn favoriete nummers van Satch. Dus maar even geluisterd. En natuurlijk vergeleken met het origineel, maar ja, daar ontkom je niet an dan he.

Je "wilt" te graag , dat is te horen.Te haastig, en bepaalde stukken zelfs gruwelijk vals -met name de tapping stukjes.

Da's jammer, want de intentie in het eerste stuk klonk, hoewel gehaast en niet al te best getimed , wel ok. Op het 2e stuk, na de break, verwacht je natuurlijk iets spectaculairs en dat probeer je ook, maar helaas, tis gruwelijk vals, ook al zijn er veel noten gebruikt.

En dan denk ik: probeer minder "flash" en meer inhoud. Beter 2 goed geplaatste noten dan 30 die mis zijn.

Maar bovenal: werk aan je timing!

Surfing w/t Alien.

Vind ik al stukken beter! Wat valse dingetjes, maar prima overheen te luisteren! De timing is hier ook nog erg sloppy, en de solo's vliegen qua vorm nog wat uit de bocht hier en daar, maar qua feel zit deze track lekkerder in zijn vel.

Ik hoop dat je wat kan met deze kritiek.

belfrink
8 juli 2009, 18:32
Bedankt voor je reactie, kan ik zeker wat mee !

De timing is ook een groot gedeelte een latency probleem van POD -> geluidskaart, geen idee waar dat precies aan ligt maar het is wel vervelend.

Megadeth22
8 juli 2009, 18:35
Bedankt voor je reactie, kan ik zeker wat mee !

De timing is ook een groot gedeelte een latency probleem van POD -> geluidskaart, geen idee waar dat precies aan ligt maar het is wel vervelend.
Ik weet niet met welk programmatje je opneemt maar je kunt die latency wel een beetje oplossen. Ik schuif altijd het opgenomen gedeeltje een miliseconde of 40-60 naar voren. Dan loopt hij bij mij iig weer bijna perfect. :)

HvV
10 juli 2009, 21:24
Jammer van de timing want de sound opzich is best aardig in de buurt van JS. Sommige stukken solo hoor ik alleen rechts, was dat de bedoeling? Misschien eens wat spelen met de buffergrootte van de ASIO driver. Wat gebruik je verder nog? Die POD, zit daar nog wat in of gebeurt alle a/d conversie in software, vraag ik me af. Verder best goed gespeeld!

Sterik
11 juli 2009, 10:22
Behoorlijk goed gedaan, ik vind de timing van het ritme van surfing in het begin juist wel lekker, soort van bluesy maar toch strak
de solo kan iets strakker daarentegen...
als ik dit zo hoor zou ik zeggen dat je je toonladders kent, toch speel je er af en toe een paar ontzettend valse noten doorheen, alsof je maar wat doet

toch heb ik beide nummers met plezier meerdere keren beluisterd, keep up the good work :ok:

belfrink
11 juli 2009, 15:37
Bedankt voor de reacties mannen !

@Hvv: Met de POD zelf kun je niks instellen kwa buffers, dit gebeurt allemaal software matig. Toch nog maar eens wat met de instellingen van de buffer gaan klooien dan.
Dat de solo alleen op het rechter kanaal te horen was idd niet de bedoeling maar kwam ik achter nadat ik al gemixed had naar een bestand and AA3 had afgesloten. Ik ben nog een beginner met dit soort programmas en er zitten zoveel opties en mogelijkheden in dat ik er nog wat meer tijd in moet steken.

@Sterik: Bedankt ! Ik ken sommige ladders redelijk vandaar ook sommige "out of key" noten er tussendoor soms. Zitten enkele improvisatie stukjes in en daar heb ik mn fantasie een beetje de vrije loop gelaten.