PDA

View Full Version : Roland Cube 20X



Benificate
8 juli 2009, 17:09
Hallo,

Ik heb een Roland Cube 20X versteker. Nou wou ik er laatst een keer headphones in steken, wat prima werkte. Toen ik de headphones eruit haalde werkte mijn versterker niet meer, ik krijg er namelijk geen geluid meer uit (ook geen plofje aan het begin). De lampjes werken wel gewoon. Iemand die weet wat er aan scheelt?

Groetjes Jan!

Plant
8 juli 2009, 19:20
Als je de headphone erin steekt, schakel je de interne speaker uit. In je headphone jack aansluiting zitten verende kontaktjes die daarvoor zorgen.

Na het uithalen van de headphone plug hoort dit weer terug te veren om zo je speaker weer aan te sluiten. Als nu al het geluid weg is, is dus het verende kontakt niet teruggeveerd.

Waarschijnlijk een slechte headphone jack aansluiting in je versterker. Goedkope troep.

driesp
8 juli 2009, 19:40
heb ik ook gehad met mijn vox, naar het schijnt zijn die er wel vatbaar aan. De eindtrap was bij mij kapot,

even alle gain openzetten, en volumes op het maximum, en dan gitaar inpluggen en horen of je iets heel stils hoort, zoja, eindtrap..

koentjo
8 juli 2009, 20:53
heb ik ook gehad met mijn vox, naar het schijnt zijn die er wel vatbaar aan. De eindtrap was bij mij kapot,

even alle gain openzetten, en volumes op het maximum, en dan gitaar inpluggen en horen of je iets heel stils hoort, zoja, eindtrap..

heeft een transistor versterker wel een pre-amp en power amp?

driesp
8 juli 2009, 20:57
hm. daar zeg je iets,
mijn vox heeft een 12ax7 tube in preamp , en daarna komt dus poweramp
maar zoals je zegt zal de cube dit niet hebben

Ferraririk
8 juli 2009, 21:11
Even naar de winkel waar je hem gekocht heb (met een beetje geluk krijg je nog een nieuwe ook)

VanMeekeren
8 juli 2009, 21:33
hm. daar zeg je iets,
mijn vox heeft een 12ax7 tube in preamp , en daarna komt dus poweramp
maar zoals je zegt zal de cube dit niet hebben

-.-


Een VOX Transistor heeft inderdaad een 12AX7, maar deze zit in de eindtrap en werkt als een eindversterkerbuis.

Van Meekeren

macwilliams
8 juli 2009, 21:44
Ook transistor amps hebben een voor en eindtrap.

Benificate
9 juli 2009, 09:53
maar t is dus niet iets dat ik zelf kan fixen? de winkel wou in ieder geval niets vergoeden, teruggeven

iWishmaster
9 juli 2009, 10:07
maar t is dus niet iets dat ik zelf kan fixen? de winkel wou in ieder geval niets vergoeden, teruggeven

Als je het ding niet langer dan 2 jaar hebt, moeten ze hem voor je repareren of je een nieuwe geven. Dit valt onder de garantie.

Benificate
9 juli 2009, 10:16
dan ga ik maar is even achter mn aankoopbewijs aan! bedankt iig!

Benificate
10 juli 2009, 19:34
ik ben er mee naar de winkel gegaan, heb nog garantie, bedankt voor de reacties iig!