PDA

View Full Version : Total Destruction



Tony L
8 juli 2009, 13:27
Dit project stond al een tijdje in de kast en heb het nu na lange tijd eindelijk eens afgerond. Niet overal even strak maar ik kan er nu echt niet meer naar luisteren. Tijd voor een nieuw project :cheerup:

Hier te beluisteren (http://home.planet.nl/~lyckl022/mp3/total_destruction.mp3)

HvV
10 juli 2009, 21:34
Het ei is gelegd. :) Best een heel werk lijkt me. Wel een lekker symfonisch stuk. Wringt hier en daar wel wat maar dat valt nog wel mee. Als geheel mis ik echter wel wat in de mix en dat is vooral het laag. En dat heb je nou net nodig om een stuk als dit te dragen. Wel lekkere gitaarsound.

pasqual
10 juli 2009, 22:45
hoi Tony,

het geheel klinkt gewoon goed. alleen in het begin heb ik het idee dat de gitaar en bas niet dezelfde tonen spelen. ander punt van kritiek is dat de drums wat mij betreft iets vetter in de mix mogen: de basdrum is wél aanwezig maar heeft geen klank en mag iets meer bas tone hebben en de snare is te hoog en mist midden tonen. maar desalniettemin; het is een knappe compositie! ik hou hier wel van.

groeten Pasqual.

Tony L
10 juli 2009, 22:56
Heren, bedankt voor het commentaar! Ik kreeg bijna het gevoel dat het zo slecht was dat niemand het de moeite waard vond om commentaar te plaatsen :seriousf:

@HvV
Qua bas heb je zeker gelijk, ik kreeg het niet voor elkaar om het mooi laag te houden, het werd al snel rommelig. Ik zal me wat meer moeten gaan verdiepen in mixen om dit goed voor elkaar te krijgen. Dat wringen in het begin is trouwens geen toeval, ik probeerde het een beetje dissondant (geen idee of dat de juiste term is) te maken. Mijn volgende stuk wordt wat meer balad-achtig en wordt meer een liedje in plaats van een symfonie. Stay-tuned... :supercool:

@Pasqual
Zie gedeelte van het commentaar van HvV ;). Voor mijn volgende compositie richt ik mijn DAW en stuk anders in. Ik wil alles afmixen in mijn DAW en bij dit nummer gebruikte ik nog deels Reason voor de bas en strings e.d. Ik hoop dat als ik eenmaal mijn nieuwe opzet klaar heb, dat ik de losse onderdelen beter in de mix krijg. Ik zal je mix advies in mijn achterhoofd houden!

meul
10 juli 2009, 23:52
Hey Tony,

flink epos heb je ervan gemaakt, ik hoor een paar fraaie zaken.
je maakt tof gebruik van je synths. qua compositie vind ik dat het leuk in elkaar steekt, er gebeurd veel maar je houd wel lijn, das goed! wat je gitaarspel betreft, de slagpartijen zijn prima. wel lijk je op je leads en solo's door je vibrato de boel soms wat vals te trekken?? op 2:56, wat gebeurd hier nou? wat ik zelf erg mooi vind is de passage rond 3:19 naar de solo toe. mooi fragiel. de mix is wel transparant maar kan inderdaad wat meer kloten gebruiken. ik denk dat het al iets helpt als je de drums wat naar voren kan krijgen, gewoon eerst tikkie harder. dan krijgt het geheel wat meer drive denk ik. beckens staan ook erg diep in de mix.

Tony L
11 juli 2009, 14:35
Hey Meul bedankt voor het luisteren!

Bij 2:56 hoor je nog een laatste hammer-on, was wel bewust maar komt misschien niet zo lekker uit de verf. Mijn bends zijn nog niet helemaal zuiver, dat hoor je vooral goed in het gedeelte na 3:19. Ik speelde voorheen eigenlijk alleen in het midden gebied van mijn gitaar dus vandaar dat mijn bends in het hogere gedeelte nog onwennig zijn. Het voelt anders aan en je hebt minder druk nodig bij het benden enzo. Ik heb nog veel werk voor de boeg maar ik heb er zeker zin in. Het hoeft allemaal nog niet perfect te zijn zolang ik maar beetje voor beetje progressie maak. Ik ga je advies gebruiken bij mijn volgende nummer!