PDA

View Full Version : Strat kopen



dennie2002
8 juli 2009, 09:08
Ik wil mijn collectie aanvullen. Ik heb nu een aantal gitaren geprobeerd, ik heb veel topics gelezen maar toch wil ik nog een advies van de kenner. De gitaren zijn niet goedkoop nowadays:

USA Standaard RW
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/16572.html

USA Deluxe
http://www.feedback.nl/?b=0101200700&a=9

Mex
http://www.feedback.nl/?b=0139300367&a=9

Of gewoon een totaal andere. Een mex of highway one speelt imo net zo lekker (wellicht iets andere sound).

Moet ik gaan voor de standard RW? Moet ik gaan voor de deluxe? Moet ik gaan voor de mex? Ze spelen net zo goed, maar welke is kwalitatief beter prijs/kwaliteit verhouding?

Tenks!

mesaman
8 juli 2009, 12:25
moeilijke keuze...ik heb destijds een usa standaard genomen.tja...die zijn goed en spelen fijn.kleine aanpassing en het is de ideale gitaar voor mij.(als strat)
oude bekende uitspraak..speulen met die dingen en je voeld het zelf wel.
succes!

dennie2002
8 juli 2009, 12:36
spelenderwijs vind ik ze toch wel overeenkomen. Kwalitatief maakt het dus niet veel uit zeg jij?

iWishmaster
8 juli 2009, 12:42
Ik heb ze ook allemaal in handen gehad en heb de Deluxe gekozen. Ik had het geld er toen voor en merkte toch wel kwaliteitsverschil en verschil in afwerking met de USA standards toen. Ook het feit dat die met straplocks, locking tuners, LSR rolling nut en imho net iets betere pickups kwam vond ik wel fijn. Maar wanneer je al die dingen er zelf (naar eigen keuze) later aan zou veranderen ben je net zo duur, misschien wel goedkoper uit.

Ofwel; er zit verschil in, maar of jij het dat waard vindt moet je zelf testen. Kijk ook tweedehands naar een japanse strat uit de jaren 80, schijnen een onge-evenaarde prijs/kwaliteit verhouding te hebben hoor velen op dit forum roepen ...

LesPas89
8 juli 2009, 12:46
De gitaren zijn niet goedkoop nowadays idd.

Daarom heb je nu de Fender Classic Player 50s/60s. Ik lees en hoor niks dan goede verhalen over deze plank. Ik wil er zelf zeer binnenkort een aanschaffen, die 60s Classic Player dan.

Kost minder dan een Amerikaan, maar volgens velen komt het geluid van de CP er dichtbij. Ik zou zeggen, test deze ook eens uit ;)

http://www.feedback.nl/?b=0141100300&a=9

Owja, inclusief tremelo, niet geheel onbelangrijk.

Di Stefano
8 juli 2009, 12:51
Met die mexicaanse deluxe heb ik geen ervaring mee. Tussen een standaard mexicaan en standaard usa is er wel een behoorlijk verschil. Eigenlijk vooral in feel, want op papier zijn de gitaren vrij gelijkaardig. Er zijn mensen die beweren dat hun mexicanen gemakkelijk tegen een USA op kunnen, maar ik ben die gitaren nog niet tegengekomen.

De USA deluxe is vergelijkbaar met de standaard maar dan met wat modernere features en fancy opties. Locking stemmechanieken, inklikbare tremoloarm, op sommige modellen en speciale topkam en nog wat zaken.

Ik zou zelf een USA deluxe kopen, maar aangezien je zelf geen verschil ziet/voelt tussen deze gitaren kan je misschien evengoed voor de mexicaan gaan?

dennie2002
8 juli 2009, 13:45
Voelen niet, horen wel. Ik vond de mex (volgens mij een classic 60) iets scheller klinken dan een usa standard. De deluxe versie (mex/usa) heb ik nog niet geprobeerd, maar die neem ik vrijdag ff mee in de test ;)

frander
8 juli 2009, 15:35
Test de AVRI '62 eens! Dat gaat em worden! Super hals, prima kwaliteit en heerlijke sound!

Sinner1980
8 juli 2009, 17:51
Test de AVRI '62 eens! Dat gaat em worden! Super hals, prima kwaliteit en heerlijke sound!

+1 helemaal mee eens
:strat:

koentjo
8 juli 2009, 18:13
Test de AVRI '62 eens! Dat gaat em worden! Super hals, prima kwaliteit en heerlijke sound!

die ligt qua budget wel even iets hoger dan de andere modellen die geopperd zijn.
Toch wel erg gaaf, en vintage correcter dan de classic players.

vulvasonic
8 juli 2009, 20:20
Zoek een winkel waar ze van al deze modellen een aantal in voorraad hebben, trek er een flinke middag voor uit om ze vervolgens stuk voor stuk aan de tand te voelen en koop vervolgens het exemplaar waar je de hardste plasser van krijgt.

Succes! :cooler: