PDA

View Full Version : Attax 100: verkopen of niet?



McLambo
8 juli 2009, 08:32
Twijfel, Twijfel, Twijfel!

Het zit zo: Sinds vorig jaar mijn zoontje geboren is, heb ik niet zo heel veel tijd meer om te hobbyen (waaronder gitaren). Ook heb ik ergens vorig jaar een POD Xt gekocht met een redelijke koptelefoon om geruisloos te kunnen spelen (ventje ligt natuurlijk al om 7 uur s' avonds te pitten :sssh: )

Afgelopen weken met de hitte is er niet zo veel van spelen gekomen, en ik heb toen eens al mijn oude gear uit kasten en planken gehaald om te kijken wat er nog werkte. Afijn, ik kwam er dus achter dat ik best wel wat gitaar-gear heb, dat ik al jaren nier meer gebruik (pedaaltjes, speakers, etc) Zo ook mijn trouwe H&K Attax 100 werd kritisch bekeken.

Ik heb deze in 2002 ooit eens bij Feedback vandaan gesleept. (voor 700 gulden) Het is een 120w Combo versterker, met best wel een hoop features (3 kanaals, gescheiden gain en EQ, celestion speaker, FX, Reverb). Echter het ding is 120W, en die kan ik dus op mijn zolderkamertje nooit verder dan 1/4 open draaien. Ik heb er al in geen weken meer gebruik van gemaakt.

Dus ik dacht: Hop op marktplaats dat ding. Maar terwijl ik de advertentie aan het maken was, en op zoek was naar wat info over het ding, kwam ik op internet allerlei pagina's tegen met gebruikers ervaringen, en men is echt lovend over deze combo :cheerup:. Ik was me daar nooit zo van bewust, omdat ik geen vergelijkend materiaal heb...

Je weet hoe dat gaat: ik dacht: nou, nog maar eens een keer aansluiten dan: poosje op gespeeld, en inderdaad, hij klinkt gewoon erg goed. Ziet er nog als nieuw uit, en ik heb hem 2 jaar geleden een grote beurt gegeven (nieuwe inputs, potmeters behandeld, nieuwe buis, etc)

Nu twijfel ik dus of ik hem wel van de hand moet doen. Dat zou betekenen dat ik helemaal amp-loos ben, en volledig afhankelijk van de POD +koptelefooon. Vind ik toch een beetje eng... :listen: Stel je voor dat ik binnenkort nog eens ga Jammen met wat maten, of in een bandje terecht kom.

Ook denk ik dat ik voor het bedrag dat ie oplevert nooit iets soortelijks qua sound en kwaliteit terug vind. Ding is echt een tank, en klinkt ook nog zeer goed...

Wat denken jullie; Weg met dat ding, of beter touch houden en koesteren? :confused:

macwilliams
8 juli 2009, 08:34
Koesteren!!!!


Ik heb zelf de ATTAX 200 head gehad, echt heel blij mee geweest.
Ook al heb ik nu een "redelijke" buizenversterker spijt het mij nog dat ik
die H&K heb weggedaan. Dat geld wat je er nu voor kan vangen koop je niet
veel beters terug.

macwilliams
8 juli 2009, 08:42
En nog iets,

Het is onzin dat je zoontje wakker word van gitaar geluid.
Je kunt je versterker best wel gebruiken, hij went er dan aan
net als dat mensen in eens heel stil door het huis gaan lopen
omdat junior slaapt.

Mijn dochter is er aan gewend dat terwijl zij slaapt muziek gemaakt
word en dat er eventueel ook de stofzuiger te horen is of de vaat-
wasser of de wasmachine. Ze slaapt er nu helemaal door heen

Je legt nu de fundering voor je kind.
Man of mietje?:)

hole
8 juli 2009, 08:57
Mijn dochter is er aan gewend dat terwijl zij slaapt muziek gemaakt
word en dat er eventueel ook de stofzuiger te horen is of de vaat-
wasser of de wasmachine. Ze slaapt er nu helemaal door heen


Yes, dat kan ik beamen. Natuurlijk niet op vol oorlogsvolume, maar gewoon normaal is geen probleem

the sure thing
8 juli 2009, 09:37
Ik heb deze in 2002 ooit eens bij Feedback vandaan gesleept. (voor 700 gulden) : Hadden we toen niet al de Euro?

macwilliams
8 juli 2009, 09:44
In ermelo komt de euro volgend jaar pas.....

almarvk
8 juli 2009, 10:13
Hehe :D

Ik zou 'm gewoon houden als ie toch niet in de weg staat.

arcane
8 juli 2009, 12:48
Ik heb zelf ook een Attax 100 combo. En dat ding zal ik nooit wegdoen.
Je geeft aan dat je hem thuis niet harder hoeft te zetten dan 1/4. Dat moet in principe niet uitmaken bij een transistor amp, die zal nl. op harder volume niet veel anders gaan klinken. bij een jcm 800 is het lekker om het voluit te draaien, maar bij de attax zal dat niet nodig zijn.
Onder de transistor amps die ik ken, vind ik de attax toch zeer zeker een van de betere.

munkie
8 juli 2009, 12:58
Als je het geld en/of de ruimte niet nodig hebt: houden. Het is nu sowieso een slechte tijd om te verkopen en H&K doet niet zoveel op MP. Nix ten nadele van H&K, misschien is het juist wel een "Geheimtip" :)

McLambo
10 juli 2009, 21:55
Okay, ik ben overtuigd! :)

Stiekem had ik hem al op MP gezet, en het hoogste bod was 185 euro.
Vond ik dus veel te laag. Ik houd hem maar gewoon, en zal er wat vaker op spelen.

Verder ben ik wel benieuwd of iemand weet of het mogelijk/nuttig is om bv de pod via fx in/out van de versterker te patchen, om zo de voorversterker van de gitaar te benutten.


Verder ben ik al wat gitaar gear kwijt geraakt: Mt-02 verkocht, en morgen komt er iemand kijken voor de Lesie..

macwilliams
10 juli 2009, 22:11
Verstandig besluit


wat is een lesie?

McLambo
10 juli 2009, 22:34
http://www.superpage.com/riffs/desc_leslie.html

http://www.superpage.com/riffs/desc_leslie.gif

macwilliams
10 juli 2009, 22:59
Ah, een lesLie .. was dus een typ fautje

McLambo
11 juli 2009, 17:38
Vanmorgen ging de deurbel, 2 grote mannen, 1 kalig, 1 met lang krullend haar en een baardje.


'Hallo, wij komen voor de Leslie'.

- kom binnen!

'Julian Sas, aangenaam'
- Lammert, loop maar verder hoor......

:gitarist:


De hele ironie is dus dat ik nog nooit van hem gehoord had :-). Dat had hij al opgemerkt in onze mail conversaties voor de verkoop, dus had hij een live-cd'tje voor me meegenomen! sympatiek! Ik heb de rest van de dag toch wel met een grijns op mijn gezicht rondgelopen