PDA

View Full Version : gitaar repareren in eindhoven en omgeving



rockablues
8 juli 2009, 02:32
Hallo,

Ik heb een maand geleden een Greco SE700 uit 1979 gekocht via e-bay.

http://photos.imageevent.com/chingo123/june2009/grecose700earlysixtiestsb4280/large/IMG_6459.JPG

het is een geweldige gitaar maar de output jack ervan is kapot. ik heb geprobeerd om het zelf te solderen maar dit is helaas niet gelukt aangezien de jack kraakt als er een kabel aangesloten is.

naast de output jack zal de gitaar naar mijn mening ook even helemaal nagelopen moeten worden en kan het zo zijn dat er het 1 en ander afgesteld moet worden.

nu zou ik graag willen weten of 1 van jullie een adres van een betrouwbaar/ervaren persoon/bedrijf kent die reparaties op gitaren kunnen uitvoeren.

alvast bedankt

Mcgryphon
8 juli 2009, 07:10
Ik denk dat ze je bij de WeMusic wel kunnen helpen, ze zitten vlak bij feedback maar ik weet niet welke straatnaam oid, daarvoor kom ik er niet vaak genoeg.

Jay75
8 juli 2009, 10:19
www.popei.nl , moet je even mailen/bellen/vragen naar Marc of Mike, die kunnen dat ook wel voor je fixen.

Voor informatie over:
REPARATIE & CUSTOMIZING
Mail je. buiten kantoor uren, met Mike!
Daarbinnen bel je hem! 040 2431 444

pippydude
8 juli 2009, 14:04
WE-music zit op de tongelresestraat geloof ik, als je voorbij feedback over het spoor gaat zie je het vanzelf aan je linkerkant.

Plant
8 juli 2009, 19:08
Dit is hun site:

http://www.we-music.nl/

Inderdaad vanuit het centrum gezien even voorbij Feedback het spoor over en dan zitten ze daar ergens links. Ze zijn verleden jaar verhuisd naar een ander pand vlakbij waar ze zaten. Hun site word nu verbouwd.

Voorheen adverteerden ze daarop met het feit dat ze reparaties zelf uitvoeren, dus niet na inleveren uitbesteden buiten de deur. De kwaliteit ken ik niet, ik ben alleen wel eens een paar keer in hun oude winkel geweest voor wat accessoires.

JimiDylan
8 juli 2009, 19:09
je moet Robert even opbellen, die werkt om en om bij We-music en Feedback en is echt geniaal!!!! Is een amerikaan die al 50 jaar ervaring heeft met afstellen. P.m maar voor telnummer.

Nicks
9 juli 2009, 10:18
je moet Robert even opbellen, die werkt om en om bij We-music en Feedback en is echt geniaal!!!! Is een amerikaan die al 50 jaar ervaring heeft met afstellen. P.m maar voor telnummer.

Is dat niet die gozer die een tijdje getoured had met Foo Fighters? Hij heeft mijn epiphone dot studio ook een keer gerepareerd en ik kan hem zeker aanraden!

Gitaar was geniaal afgesteld. Ben helemaal verliefd op die gitaar tegenwoordig ^^

Semihollow met P-90's :lovelove:

JimiDylan
9 juli 2009, 10:24
Is dat niet die gozer die een tijdje getoured had met Foo Fighters? Hij heeft mijn epiphone dot studio ook een keer gerepareerd en ik kan hem zeker aanraden!

Gitaar was geniaal afgesteld. Ben helemaal verliefd op die gitaar tegenwoordig ^^

Semihollow met P-90's :lovelove:

Niet alleen met de Foo Fighters.....

Megadeth
Jefferson Airplane
Stevie Ray Fuckin' Vaughan :soinnocent:

Overigens niet om te spelen, ik dol hem (net als heeeel veel andere gitaristen) maar gitaren afstellen doet hij echt geeeeniaal! daarnaast is hij inmiddels een hele goeie vriend van me geworden omdat hij gewoon echt een van de aardigste kerels is die ik ken. (misschien komt dat omdat hij al die jaren tussen al die grote ego's heeft gestaan).

wickydeviking
9 juli 2009, 10:39
ik dol hem (net als heeeel veel andere gitaristen)

:( :seriousf:






-----------------
signature ofzo

Nicks
9 juli 2009, 10:43
Niet alleen met de Foo Fighters.....

Megadeth
Jefferson Airplane
Stevie Ray Fuckin' Vaughan :soinnocent:

Overigens niet om te spelen, ik dol hem (net als heeeel veel andere gitaristen) maar gitaren afstellen doet hij echt geeeeniaal! daarnaast is hij inmiddels een hele goeie vriend van me geworden omdat hij gewoon echt een van de aardigste kerels is die ik ken. (misschien komt dat omdat hij al die jaren tussen al die grote ego's heeft gestaan).

I see, ik was waarschijnlijk niet goed genoeg om al zijn awesomeness te mogen aanschouwen ;) Maar inderdaad, geweldige kerel, erg aardig en niet bang om een praatje met je te houden terwijl hij nog even iets bijsteld aan je gitaar. Die man moet zijn eigen winkel met podium en café beginnen in Eindhoven :p

/offtopic
Ken je toevallig nog wat leuke cafés waar wat meer alternatieve (muzikanten/kunstenaars) lui komen in Eindhoven? Ik kan me weg niet zo vinden hier in Eindhoven aangezien ik er nog net een jaar woon ;)

Jay75
9 juli 2009, 11:54
Alternatieve kunstenaars dan moet je naar de TAC.

www.tac.nu tegenover het PSV Stadion

Kan iemand mij dat telefoonnummer van die dude een PM-en dan? Ik heb ook nog een gitaar die ik af wil laten stellen, keertje testen hoe hij dat doet. Wat vraagt ie voor een afstelbeurt?

Cheers

rockablues
11 juli 2009, 19:13
Nou, kom net dus van We-music vandaan. Heb me gitaar daar ingeleverd bij de man achter de reparatiebalie. We hebben samen even naar de onderdelen gekeken en wat er evt gerepareerd kan worden. Het blijkt uiteindelijk toch wel een hele klus te zijn, ik mag de gitaar over ongeveer 2 weken ophalen. :gitarist::gitarist: ik kan bijna niet wachten! overigens zegt deze aardige meneer dat mijn Greco van betere bouw/geluidskwaliteit is dan de gemiddelde vintage Fender.

Ik ben echt benieuwd

Shibby
12 juli 2009, 18:25
www.popei.nl , moet je even mailen/bellen/vragen naar Marc of Mike, die kunnen dat ook wel voor je fixen.

Voor informatie over:
REPARATIE & CUSTOMIZING
Mail je. buiten kantoor uren, met Mike!
Daarbinnen bel je hem! 040 2431 444

Heeft er iemand ervaring met deze zaak?

Tupelo
12 juli 2009, 18:44
Keer opgetreden en toen ook backstage geweest.
Rondleiding gehad van één van die dudes daar.
Lagen een paar gitaren ter reparatie.
Leek me allemaal erg professioneel.
Zeker gezien de klacht denk ik niet dat het een probleem zal zijn die te verhelpen.

rockablues
12 juli 2009, 19:59
Keer opgetreden en toen ook backstage geweest.
Rondleiding gehad van één van die dudes daar.
Lagen een paar gitaren ter reparatie.
Leek me allemaal erg professioneel.
Zeker gezien de klacht denk ik niet dat het een probleem zal zijn die te verhelpen.

wat? klacht, probleem? waar heb je het over?

Tupelo
12 juli 2009, 20:20
het is een geweldige gitaar maar de output jack ervan is kapot.

naast de output jack zal de gitaar naar mijn mening ook even helemaal nagelopen moeten worden en kan het zo zijn dat er het 1 en ander afgesteld moet worden.

nu zou ik graag willen weten of 1 van jullie een adres van een betrouwbaar/ervaren persoon/bedrijf kent die reparaties op gitaren kunnen uitvoeren. Snap ik iets niet, of snap jij iets niet. :confused:

Anyhoe; Popei zou ik zelf wel aandurven, het is inderdaad een kromme zin.. duhh... my fault. :roll:

rockablues
26 juli 2009, 11:59
ik verawcht de gitaar donderdag op te halen. ik weet nut trouwens wel zeker dat ik de gitaar aan Henk van We music heb gegeven, iemand ervaringen met deze gast?

Jay75
26 juli 2009, 13:00
Ik heb er ooit een gitaar gebracht en zou binnen een week klaar zijn, toen ik vantevoren belde of de gitaar was gerepareerd wist íe in eerste instantie niet om welke gitaar het ging.
( En het was een vintage 70's Gibson ES-335 )

Week daarna gewoon langsgegaan, toen was ie nog niet klaar ( het leek wel of die gitaar op dezelfde plek stond als waar ik 'm had neergezet hehe ) en toen heb ik 'm maar meegenomen. Het was wel een aardige gast maar vond 'm wel erg chaotisch/verstrooid, uiteindelijk laten fixen bij Popei en was binnen een dag klaar.

En als het echt goed en prof moet gebeuren dan breng ik ze altijd naar de gitaardoktor.
Die is vrij prijzig, maar een echte vakman die er van moet leven, en al 25 jaar ervaring met zelfbouw. Die zit in woensel tegen de achtse barrier aan.

rockablues
27 juli 2009, 12:17
wat is prijzig? ik moet nu ong 170 euro dokken aan henk. voor een totale check/fix. de neck was het duurst, 105 euro geloof ik.

Jay75
27 juli 2009, 12:30
Zou best kunnen kloppen hoor, als het goed en netjes gebeurd, prima toch, denk je niet meer aan na 2 dagen en je hebt een fijne gitaar!

clintrubber
19 augustus 2009, 15:33
En piepende pickups, als je te lui bent om die zelf te gaan waxen, waar brengen we die in Eindhoven naartoe ?

't Gaat om een setje JazzBass-pickups, 't is tijd om er eens iets aan te gaan doen.

Bedankt & groeten

clintrubber
19 augustus 2009, 15:37
/offtopic
Ken je toevallig nog wat leuke cafés waar wat meer alternatieve (muzikanten/kunstenaars) lui komen in Eindhoven? Ik kan me weg niet zo vinden hier in Eindhoven aangezien ik er nog net een jaar woon ;)

Hard terug in de tijd rennen & dan in de richting van de Effenaar, maar TAC inderdaad de beste tip :) En d'r is natuurlijk 't PopEi café, maar da's het hele scala van workshop-cover-dingen t/m hoe prettig vaag of alternatief je 't kunt verzinnen. Heb lol in Ehvn !