PDA

View Full Version : Line 6 spider I 212



chesterlp7
7 juli 2009, 23:36
Ik wil me een nieuwe versterker kopen omdat ik nu in een groep speel (funk jazz blues en rock) en ik ben dus op zoek naar iets van zo'n 100 watt.
Ik ben op een 2dehands site een goedkope versterker tegen gekomen (175 euro) nl. een Line 6 spider I 212 (100 watt, 2x 12" speakers) Volgens de reviews die ik al heb gelezen is hij goed voor vrijwel elke stijl maar ik ben nog niet helemaal overtuigd.
kan iemand er aub zijn mening over geven.

Alvast bendankt, Frederik

iWishmaster
8 juli 2009, 08:51
Tja, goedkoper als dat word het niet inderdaad, maar het geluid is er ook wel naar. Wanneer je budget echt niet hoger is, kun je 'em even gaan proberen en als je het iets vindt gewoon kopen. Zoek ook eens naar de Roland Cube 30 of 60. Die haalt ook wel bandvolume en vind ik persoonlijk een stuk beter klinken voor de muziek die je noemt. Waarschijnlijk ook wel voor rond die prijs of ietsje meer te vinden.

Wat zou evt. je maximum budget zijn en wil je clean en distortion of één van de twee?

almarvk
8 juli 2009, 10:14
Een spider 1 is toch al een behoorlijk oude versie?

iWishmaster
8 juli 2009, 10:29
Een spider 1 is toch al een behoorlijk oude versie?

Ja, inmiddels is de Spider 3 er al. Ik heb een Spider 2 gehad (zelfde model / formaat als die Spider 1) en heb ik heb letterlijk staan juichen toen ik hem voor 225 euro eindelijk verkocht had (na bijna 1.5 jaar op marktplaats). Ik zou nooit meer dan 150 euro voor deze geven.

almarvk
8 juli 2009, 10:40
Daarom zou ik ook niet gaan voor een relatief oude versie van een modeling versterker. De nieuwe versies zijn weer beter en de oude versies blijf je letterlijk mee zitten. Dan vind ik de prijs van 175,- euri relatief hoog.