PDA

View Full Version : newtone screamer



Basseytje
7 juli 2009, 20:10
ik heb de Newtone Screamer besteld en ondertussen gemaakt. ik heb hem net ook getest. maar ik hoor toch een ruis. en die ruis word ook steeds harder als ik de drive opendraai. waardoor zou ik die ruis kunnen verkleinen?

ik heb het pedaal verder niet gemod.

mvg Bas

Aca Ilic
7 juli 2009, 20:45
Bassetje met alle respect,

waarom , maar waarom begint iedereen aan een TS project in Godsnaam. Deze TS hype is niet te geloven. Jongens, er bestaan tien andere pedalen die veel beter zijn dan Tube screamer, maar als je toch zelf een tube screamer wil , waarom koop je gewoon niet een.......Tube screamer.
Denk je ( hoop je) dat als je het zelf bouwt dat het op een wonderbaarlijke wijze beter zal klinken dan TS?
Sorry voor mij right to the point gekanker, maar TS wort langzamerhand passe.

johanb
7 juli 2009, 21:06
Ook met alle respect ,die screamer kost een 30 euro, het zelf bouwen geeft een enorme voldoening en die screamer klinkt ongelooflijk goed,mits je hem goed in elkaar zet.Voor de TS ,de site waar je de screamer gekocht hebt geeft ook enorm goede support voor als het eens mis gaat ,vraag gewoon op het forum daar .Probeer eens met de batterij in plaats van met een adapter

Jasper.
7 juli 2009, 21:11
Kijk ook ff of je de bedrading ook echt goed hebt. Dat dacht ik namelijk ook met mijn Muff Fuzz, toen bleek dat ik de draden van de output omgewisseld had.

Aca Ilic
7 juli 2009, 21:20
Ook met alle respect ,die screamer kost een 30 euro, het zelf bouwen geeft een enorme voldoening en die screamer klinkt ongelooflijk goed,mits je hem goed in elkaar zet.Voor de TS ,de site waar je de screamer gekocht hebt geeft ook enorm goede support voor als het eens mis gaat ,vraag gewoon op het forum daar .Probeer eens met de batterij in plaats van met een adapter


idd enorme voldoening, alles solderen fingers crossed met hoop dat 'ie het doet en dan een hoop ruis. Voldoening my ass, dat noemen ze frustratie bro...

Basseytje
7 juli 2009, 21:40
hij doet het wel. klinkt ook zeker heel lekker. maar khoor gewoon een lichte ruis op de achtergrond. t lijkt ofdat hij ergens niet goed is geground.

mss komt dat omdat de behuizing niet aan de ground ligt. en ik ga de draden nog wat inkorten omdat ze zeer lang zijn.

@johan B
ik heb beide geprobeert. en raar genoeg heb ik minder last van de ruis als ik een adapter probeer.

@jasper
kheb alle draden goed nagekeken. alles is goed gesoldeert

René`
7 juli 2009, 21:55
idd enorme voldoening, alles solderen fingers crossed met hoop dat 'ie het doet en dan een hoop ruis. Voldoening my ass, dat noemen ze frustratie bro...

Wat is je probleem nou, zo kun je toch ook over gitaar spelen praten!
Waarom zou je in godsnaam gitaar spelen, koop een CD ofzo.
Ik deel het gevoel van voldoening na een geslaagd project volledig, buiten dat het als je het doe-het-zelven een beetje in de vingers hebt je geld aan pedalen kan besparen vinden mensen het gewoon leuk.
En wat jij dan als frustratie ervaart ervaren andere mensen als een leertraject en voldoening, blijf weg uit dit forumdeel als je iets tegen of wellicht een traumatische ervaring met zelfbouw hebt, er zijn genoeg andere topics voor jou.

Bro..

caliban
7 juli 2009, 22:05
Wat is je probleem nou, zo kun je toch ook over gitaar spelen praten!
Waarom zou je in godsnaam gitaar spelen, koop een CD ofzo.
Ik deel het gevoel van voldoening na een geslaagd project volledig, buiten dat het als je het doe-het-zelven een beetje in de vingers hebt je geld aan pedalen kan besparen vinden mensen het gewoon leuk.
En wat jij dan als frustratie ervaart ervaren andere mensen als een leertraject en voldoening, blijf weg uit dit forumdeel als je iets tegen of wellicht een traumatische ervaring met zelfbouw hebt, er zijn genoeg andere topics voor jou.

Bro..

+1000 (en tien tekens)

ErikM
7 juli 2009, 22:28
Sorry, heb er nog geen gebouwd. Ben ik nou ook passe?

ff Serieus, ik kan me de voldoening van zelfbouw goed voorstellen: mijn eerste gitaarversterker heb ik zelf gebouwd en vorig jaar laten pensioneren omdat ik een ander geluid wou. Na 20 jaar :-) Een mengtafel, een distortion, een fuzz een monofone synth enz...

En waarom ik een TS zou bouwen? Omdat ik er dan lekker aan kan sleutelen, een dubbele toonregeling, meer power, meer bas, voor basgitaar... Kortom lekker een eigen ts. Daarom zou je ook een TS kunnen bouwen. Ieder zijn ding. En laten we wel wezen: ik breng mijn fiets naar de fietsenmaker omdat ik een fiets repareren niet leuk vind, en mijn gitaarspul komt op de werktafel omdat ik het wel leuk vind om eraan te sleutelen.

Enne, je zou pastasaus ook kant en klaar kunnen kopen :-)

Jimwoud
7 juli 2009, 22:29
@Bassie: Post anders eens foto's van de binnenkant. Ik had ook zo'n probleem met een diy Box of Rock. Ik had geen aarde naar de sleeve van de input naar de sleeve van de output, ik dacht dat de behuizing dat wel zou geleiden. Niet dus. Kijk daar eens naar.

Jasper.
7 juli 2009, 22:48
hij doet het wel. klinkt ook zeker heel lekker. maar khoor gewoon een lichte ruis op de achtergrond. t lijkt ofdat hij ergens niet goed is geground.

Ja maar mijne deed het ook wel, maar dan wel met een hevige ruis. Toen ik ze weer terug omgewisseld had deed hij het zonder ruis.

Basseytje
7 juli 2009, 22:52
@Bassie: Post anders eens foto's van de binnenkant. Ik had ook zo'n probleem met een diy Box of Rock. Ik had geen aarde naar de sleeve van de input naar de sleeve van de output, ik dacht dat de behuizing dat wel zou geleiden. Niet dus. Kijk daar eens naar.

maar het rare is dat hij in bypass heeft ie geen ruis. en k heb de sleeves beide doorgepiept en er was gewoon verbinding

Jasper.
8 juli 2009, 00:01
maar het rare is dat hij in bypass heeft ie geen ruis. en k heb de sleeves beide doorgepiept en er was gewoon verbinding

Ik weet het allemaal niet precies meer maar volgens mij was die van mij in de bypass ook zonder ruis. Ik had dezelfde symptonen. Maar dat neemt niet weg dat het ook ergens anders aan kan liggen. Maar ik zou het toch wel even goed nakijken.

Het newtone forum kan je mischien ook wel een heel eind op weg helpen als je daar nog niet op zit. Veel kennis daaro

nico verduin
8 juli 2009, 07:33
Dat je in de bypass geen ruis hebt, kan wel kloppen. Ik neem even aan dat het een truebypass is. Als hij in de bypass zit, dan is de schakeling volledig losgekoppelt vanaf de gitaar naar de versterker. Gevolg is dat ruis uit de schakeling ook niet aan het signaal wordt toegevoegd.
De ruis komt dus uit de schakeling zelf. Oorzaken kunnen legio zijn. Het kan ook liggen in de halfgeleiders. Niet ongebruikelijk. Dan kun je blijven doorgaan tot je een ons weegt, maar de ruis blijft erin zitten.
In hun handleiding geven ze al aan dat bijv. de mc1458 een low noise versie is. Dat zou het al wat kunnen verbeteren.
Anders blijft de grounding over. zonder scope ga je niet ver komen in dit geval vrees ik.

Basseytje
8 juli 2009, 11:23
hmm die dingen zijn best prijzig. maar ik ga in iedere geval die low noise ic bestellen. en ik ga eens wat posten op dat forum van newtone.