PDA

View Full Version : Dr parts



Heibel
7 juli 2009, 15:59
Vergeef mij, ik heb gezocht, doch niet gevonden..

Heeft er iemand ervaring met replacement halzen van Dr. Parts? Naar het schijnt van dezelfde fabrikant/ importeur als SX gitaren. Op deze site (http://www.dangleberrymusic.co.uk/p-181-dr-parts-maple-strat-guitar-neck-21-fret-replacement-stratocaster-neck-with-maple-fingerboard.aspx) zijn ze te koop voor een prikkie. Wat me opvalt is dat ze volgens de beschrijving een radius hebben van 14". Dat lijkt me wat plat voor een strat.. Kortom, wie kent het en heeft er gebruik van gemaakt?

Thx

Yoshida
7 juli 2009, 16:36
Laat ik nou net CAD-tekenaar zijn... aan de voet van de hals (50mm breed) wijkt 12" 1mm af van het platte vlak, en 14" 0.9. Ik kan dus zeggen dat een 14" radius ongeveer 10% vlakker is dan een Fender hals die geloof ik 12"radius heeft. Vlakbij de topkam is dat resp. 0.7 en 0.6. Beantwoord dit je vraag? Nee. De beleving van een hals is erg subjectief.

Wel een errug gave headstock.

Heibel
7 juli 2009, 16:46
Beste Yoshida..

Dank voor je uitgebreide uitleg mbt radius. Ik ben een radius van 7,25" gewend, maar 9,5" vind ik ook nog lekker. 12" wordt al erg vlak op een strat voor mij, maar 14" is wel erg "non strat" maar meer richting Jackson en al die andere snelheidsmonsters..

Jouw uitleg maakt wel de verschillen inzichtelijk overigens..

Voor het geld lijken mij het prima halsjes en met correcte headstock en skunkstripe..nog 'ns over nadenken..