PDA

View Full Version : Grootte pedalboard



titzenpitzer
7 juli 2009, 15:55
Misschien een beetje een loos discussie-onderwerp, maar ik ben toch ietwat benieuwd naar jullie mening...

Ik vraag me af of ik de enige ben die zich soms nogal "schaamt" vanwege de omvang van diens pedalboard; ik heb er hier al grotere gezien (that's what she said) maar die zijn meestal eigendom van gitaristen die heel waarschijnlijk wekelijks spelen.

Binnenkort komt er een digitech whammy aandraven. Als ik deze samen met mijn fulltone ultimate octave op mijn plank wil, zal deze laatste een lengte hebben van +-90cm. Natuurlijk moet je doen waar je zin in hebt, maar ik treed gemiddeld 1-2 keer per maand op en schaam me dus wat: waarom heb ik nu in hemelsnaam zoveel materiaal nodig?

Hebben jullie ooit stilgestaan bij de omvang van je pedalboard, en zo ja op welke manier?

als er niemand is die zich hierin vindt, mag er een slotje op :)

HaroldA
7 juli 2009, 16:10
Ik vind het toch wel een interessante vraag...

Ik ben begonnen met een digitale multi effect. Ik gebruikte bijna alle effecten die er in zaten, puur "omdat het kan". In de loop der jaren ben ik steeds meer effecten uit gaan zetten tot ik alleen bij een delay gebruikte.

Conclusie: een delay pedaaltje + tuner ipv een multi-effect!

Toen had ik ook nog een 3-kanaals TSL versterker, waarvan ik eigenlijk maar 2 kanalen gebruikte en als ik geen zin had om m'n switch aan te sluiten, draaide ik gewoon het volume van mijn brug pickup wat terug en schakelde ik daarnaar om 'clean' te gaan...

Dus toen maar een enkelkanaals amp gekocht! (met een overdrive ervoor)


Mijn setup was toen: gitaar -> tuner -> overdrive -> delay -> amp. Helaas is het daar niet bij gebleven... (zie sig :soinnocent:)


Mijn persoonlijke motto: Zo lang het maar in m'n Showmaster 24 past, mag het van mij! ;)

Arvoitus
7 juli 2009, 16:13
Size does matter!

Als je het tijdens een optreden gebruikt, dan gooi het op je pedalboard.

peter_heijnen
7 juli 2009, 16:13
Hebben jullie ooit stilgestaan bij de omvang van je pedalboard, en zo ja op welke manier?
Ja.

Vanaf september ga ik 150 optredens in iets minder dan 6 maanden doen en waar ik dan mbt het board vooral stil bij sta: 'kan ie nog kleiner'? :)

iWishmaster
7 juli 2009, 16:25
Ik heb in mn leven 3 bandoptredens gehad en een paar keer een nummertje gespeeld op een feestje oid. Niet echt noemenswaardig, maar ik heb wel een pedalboard (en 3 gitaren, niet al te goedkope buizentop en cabinet). Ik verwacht niet dat ik de komende maanden optredens zal hebben. Ik heb dus veel meer gear dan ik nodig heb, en naar mijn mening ook teveel en te goed spul vergeleken met wat ik kan (in die 3 jaartjes dat ik speel ben ik niet bepaald de tweede Van Halen geworden en weet ik inmiddels ook dat ik dat niet zal worden). Dus ja, ik schaam me er wel eens voor dat ik zoveel geld aan spullen heb uitgegeven, maargoed, het geld 'ligt er anders maar', dus ik vind het niet zo erg zolang ik er zelf maar plezier van heb.

Als ik 2 ('betaalde') optredens per maand zou hebben, zou ik een pak meer gear aanschaffen :chicken:.

skanky
7 juli 2009, 16:29
Ja.

Vanaf september ga ik 150 optredens in iets minder dan 6 maanden doen en waar ik dan mbt het board vooral stil bij sta: 'kan ie nog kleiner'? :)

Ga je weer met Simone op tour? Wat neem je deze keer mee op je board?

FruscianteFan
7 juli 2009, 16:34
Ik neem de pedalen mee die ik nodig heb, waar ik me goed bij voel. Nu gebruik ik in mijn coverband geen fuzz, maar dat plastic pedaaltje weegt niks dus die mag blijven. De Moogerfooger en bijbehorend expressiepedaal, die beide naast de plank liggen, neem ik alleen mee voor mijn 'gewone' band. Verder heb ik ook het liefst zo min mogelijk, maar dat werkt voor mij gewoon niet echt. Soms haal ik de phaser van de plank af, maar da's best een gedoe. Delay gebruik ik ook bijna nooit, maar is soms van essentieel belang.

Voor beide bands was het even wennen om ineens een gitarist te hebben met zoveel pedalen, maar dat doet er voor mij niet toe. Ik sta voorlopig nog lang niet maandelijks op het podium, maar dat heeft toch niets te maken met je sound?

Kortom: ik zou wel minder pedalen willen omdat dat makkelijker sjouwt, maar ik neem toch al geen dingen mee die ik niet gebruik. Het schijnt ook dat ik goed met de pedalen om kan gaan - ik houd zelf ook niet van fratsen zoals bijvoorbeeld een chorus en delay die standaard aan staan ofzo.

Herman
7 juli 2009, 17:00
Ik ben zelf absoluut geen groot gitarist, maar ik sleep toch ook aardig wat mee naar gigs. We spelen gemiddeld denk ik 1 á 2 keer in de maand (eerder 1 dan 2), niet vaker in elk geval.

Ik speel in een coverband en ik kan er vrij slecht tegen als ik een bepaalde "sound" nodig ben die ik niet kan krijgen. Daar heb ik nu niet snel meer last van! En ach, ik vind het leuk om mee te spelen.. waarom dan niet? Soms moet er gewoon een nieuw pedaaltje komen ;).

Dus nee, uiteindelijk schaam ik me er niet voor. Ik heb alles zélf bij elkaar gespaard, ik heb het er voor over en ik gebruik vrijwel alles wel ('t een meer als het ander). Waar ik mij eerder voor schaam is mijn spel wanneer we ergens spelen met een paar goede gitaristen/muzikanten. Maar ook daar geld eigenlijk: "Fuck it, als ik het naar m'n plezier heb, waarom dan ook niet". :)

peter_heijnen
7 juli 2009, 17:05
Ga je weer met Simone op tour? Wat neem je deze keer mee op je board?
Ja, eind september gaan we weer!

Ik zit te overwegen om in één behuizing (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=21&products_id=389) mijn byoc phaser en chorus, en een digitech hothead te proppen, zodat ik daar alleen mijn turbotuner en wah voor hoef te zetten. De hothead heb ik nog maar net en gaat met zijn cabsim uitgang zeker dienst doen als backup, maar of ie mijn 'main' distortion gaat worden weet ik nog niet. Zou wel erg mooi zijn... :)

EuroCinema
7 juli 2009, 17:45
Ik streef ernaar om het zo simpel mogelijk te houden. Op mijn Pedaltrain vind je dan ook volume-wah-booster-tuner-voeding en that's it. Bij de eerste Euro Cinema gig een paar jaar geleden had ik er nog veel meer bij: delay, dr Q, octave, dynacomp, chorus, Rat, auto-swell... maar hoe meer we spelen, hoe meer ik eraf gooi. Ik wil gewoon 1 goeie basissound met de wah als "speciaal effect" dat goed bij onze stijl past. Persoonlijk (maar dat is ook echt persoonlijk) speel ik beter met minder effecten. Ik gebruikte effecten vroeger nog weleens als "nooduitgang" om een climax te geven aan een slordig opgebouwde solo. En ik kon ook weleens zodanig gehypnotiseerd raken door alle kastjes (zeker loopers en delays) dat ik er te lang mee bleef pielen. Vandaar: keep it simple!

JeroenSchaaf
7 juli 2009, 18:32
Ik ben net weer terug gegaan van een Showmaster 48 case naar een 24, het past er net allemaal in, behalve me volume pedaal. Maar als ik optel hoe vaak ik die gebruik is het een verstandige keuze.

Hoe minder meuk, hoe beter je je op je optreden kan focussen. :D

the sure thing
7 juli 2009, 19:12
Ik vraag me af of ik de enige ben die zich soms nogal "schaamt" vanwege de omvang van diens pedalboard;

Dat heb/had ik ook wel. Ik had ongeveer een half jaar geleden een auditie bij een coverbandje en kwam daar met een joekel van een pedalenboard (zelfgemaakt) binnen. De reacties waren van "zo zo!" tot "nou, dat gaat heel wat worden!". Wel grappig bedoeld, maar toch. Ik schaamde mij wel een beetje.

Inmiddels speel ik naar volle tevredenheid bij datzelfde bandje.

Wat Eurocinema schrijft is heel herkenbaar. Ik ben overigens van zeer groot naar een showmaster 24 gegaan, maar zit nu op een showmaster 48. Ik heb het vermoeden dat ik over een aantal maanden weer naar de showmaster 24 ga, dus die heb ik zeker ook NIET weggedaan. Delay, phaser en compressor gebruik ik misschien maar in 3 van de 50 nrs. En dat tapdansen blijft mij niet bevallen. Wah gebruik ik heel veel, evenals de booster en disto pedaaltjes. En de chorus ook wel aardig, maar dan houdt t op... Als ik terugkijk naar de optredens die ik in de huidige bezetting heb gedaan, ben ik het meest tevreden over de optredens met weinig pedaaltjes :)

Mitch
7 juli 2009, 20:18
Wat je moet afwegen is waar je het meeste optreedt, niet zo zeer hoe vaak. Mijn grootste board (showmaster 48 case) heb ik het minst mee opgetreden maar wel altijd als lead gitarist als ik ook al mijn sounds nodig had.
Mijn kleinste board heb ik de meeste optredens mee gedaan. Paste in een klein alu Gamma koffertje en de laatste tijd zelfs in een nog kleinere flightcase, maar dat was voor heel basic rhythm partijen waar ik direct de tafel in ging. Beperkt aantal effecten, twee basissounds en thtat's it. Voordeel van het kleine formaat: ik moest ook nog mijn gitaar en mijn synthesizer met bijbehorend volumepedaal kwijt en dan kwam het nogal eens voor dat we op een relatief klein podium stonden in een vijfmans band. Laatste jaar gelukkig steeds minder, maar toch: dat is je belangrijkste afweging. Afmeting podium in relatie tot afmeting van de band.

Wicked Willy
7 juli 2009, 21:03
Ik had eerst een pedalboard van 120 cm breed.........niet echt handig en dat had ook met het slim positioneren van pedalen te maken. Inmiddels heb ik het zooitje ingekrompen naar 77 cm breed. En ik heb zelfs 2 pedalen meer op mijn board staan. Ik speel zo'n 40 tot 50 keer per jaar en zit in 2 bands. Ik gebruik bij de ene band significant meer effecten dan bij de andere, maar laat het hele zooitje er wel op zitten. Ben nu wel bezig met het maken van een mini-board met daarop 'slechts' 4 pedalen (wah, distortion/overdrive, delay, phaser/flanger)........gewoon voor de leuk...

pannekoek
7 juli 2009, 21:38
ik heb zelf ook een aardig groot boardje. 70 x 55 x 20 en ongeveer 30-40 kilo

en met volle trots en een pijnlijke rug draag ik dat ding regelmatig het podium op :)

David1223
7 juli 2009, 23:23
Misschien een beetje een loos discussie-onderwerp, maar ik ben toch ietwat benieuwd naar jullie mening...

Ik vraag me af of ik de enige ben die zich soms nogal "schaamt" vanwege de omvang van diens pedalboard; ik heb er hier al grotere gezien (that's what she said) maar die zijn meestal eigendom van gitaristen die heel waarschijnlijk wekelijks spelen.

Binnenkort komt er een digitech whammy aandraven. Als ik deze samen met mijn fulltone ultimate octave op mijn plank wil, zal deze laatste een lengte hebben van +-90cm. Natuurlijk moet je doen waar je zin in hebt, maar ik treed gemiddeld 1-2 keer per maand op en schaam me dus wat: waarom heb ik nu in hemelsnaam zoveel materiaal nodig?

Hebben jullie ooit stilgestaan bij de omvang van je pedalboard, en zo ja op welke manier?

als er niemand is die zich hierin vindt, mag er een slotje op :)



Hier zat ik nou ook al heel vaak aan te denken. Als ik dan het 'post je pedalboard-topic' (of zoiets) doorkijk dan zie je steeds van die gigantische borden.

Ik had een tijdje terug een showmaster 24 maar eigenlijk vindt ik die ook te groot. Mijn favo bord bestaat dan ook uit een Boss TU-2, een Rat 2 en een Small Clone. Heerlijk klein en past gewoon in mijn gitaartas.

Ik ben nu bezig aan een soort middenoplossing met een wah en een LITTLE big muff erbij maar die is vergeleken met andere borden op dit forum echt mini. Ik zal wel eens een foto posten als ie af is.

Farether
7 juli 2009, 23:54
soms vraag ik me wel af of ik bepaalde pedalen wel op mijn board zou doen als ik ga optreden omdat ik niet weet of ik dat wel gebruik en kvind het er stom uitzien als je hel veel pedalen hebt en ze niet worden gebruikt.
Ik probeer het ook wel een beetje in te perken, maar kheb gewoon altijd graag een aantal gain pedalen, op het moment een fuzz, een ds2 voor solo's(misschien gaat die wel weg want mijn fuzz factory bevalt me hiervoor ook heel goed) en een overdrive. dus 3 erg verschillende pedalen en daarom vind ik dat ik ze er ook prima op kan laten staan. dan nog een compressor die (bijna) altijd aanstaat, een chorus en een wah. en dan een oud klein multiefx voor mijn tuner en reverb(altijd aan)

Nils47
8 juli 2009, 08:57
Ik zit juist te twijfelen om van showmaster 24 naar de 48 te gaan, maar telkens als ik die 48 case zie denk ik, gvd wat lomp.

JeroenSchaaf
8 juli 2009, 09:00
Hij is lomp ja.. maar goed als je zoveel pedalen hebt dan moet je wel he :D

Ik heb er hier nog 1 staan, en die laat ik expres staan voor de volgende keer als ik weer een hoop pedalen heb :D

Mitch
8 juli 2009, 10:15
Als je een plank maakt die je uit de case kan halen blijft er een stuk minder lomp ogend board over. Pscyhologisch hè... ;)

Sj03rd
8 juli 2009, 10:35
De oplossing:

rack aanschaffen, looper erin met pedalen...klein boardje maken met een midiboard, tuner, wah en evt volumepedaal en je rack achter je stack zetten zodat niemand ziet wat je doet haha!

works for me!!!

the sure thing
8 juli 2009, 10:42
De oplossing:

rack aanschaffen, looper erin met pedalen...klein boardje maken met een midiboard, tuner, wah en evt volumepedaal en je rack achter je stack zetten zodat niemand ziet wat je doet haha!

works for me!!! Over schamen gesproken..... :)

HaroldA
8 juli 2009, 10:56
Over schamen gesproken..... :)

Is dat ook "Pscyhologisch"? :cheerup:

OnT: mijn basisgeluid maak ik met 1 pendaaltje, de rest is 'luxe'.

David1223
8 juli 2009, 12:53
Is dat ook "Pscyhologisch"? :cheerup:

OnT: mijn basisgeluid maak ik met 1 pendaaltje, de rest is 'luxe'.

welk pedaaltje?

HaroldA
8 juli 2009, 13:06
welk pedaaltje?

M'n overdrive natuurlijk! (en het uitschakelen daarvan) :cheerup:

Sinner
8 juli 2009, 14:09
ik heb zelf ook een aardig groot boardje. 70 x 55 x 20 en ongeveer 30-40 kilo

en met volle trots en een pijnlijke rug draag ik dat ding regelmatig het podium op :)

Ik ook! (1 a 2x per maand) Die van mij is 110x43 en er staan 20 pedalen op. Hij weegt met flightcase 37 kilo, maar ik haal mijn plank er altijd los uit (minder lomp etc)

Ik schaam me niet, sterker nog ik ben er erg mee in mijn nopjes: het gebruik van effecten, het creëren van de juiste sfeer en sound is een integraal onderdeel van mijn spel. We zijn in onze band maar met z'n 3en en ik wil wel een groot geluid neerzetten.

Ik wordt wel soms een beetje moe van wijsneuzen die vragen "is dat niet wat overdreven" of "gebruik je dat nou allemaal" Natuurlijk gebruik ik niet al mijn effecten de hele tijd, maar (afhankelijk van de lengte van de set) gebruik ik ze wel allemaal 1x. Meestal krijg ik trouwens gewoon complimenten voor mijn sound

Bovendien vind ik het heerlijk om tijdens repetities alles tot mijn beschikking te hebben in de naam van het experiment. Soms gebruik ik alleen een compressor en een overdrive, maar een andere keer gebruik ik overdrive, distortion, flanger 2 delays en een reverb ...:seriousf:

Ik heb trouwens ook nog een kleine plank die ik wel in een Praxis koffertje gepropt krijg (voor kleine podia, of klein vervoer), maar ook daar staan op: compressor, overdrive, distorion, modulatie, analoge delay, digitale delay, en een expression factory voor de wah en whammy geluiden.

Ik hou er gewoon van om veel sounds tot mijn beschikking te hebben:ok:

Dus schaam je niet over hoe groot of klein-ie is. Het gaat erom wat je ermee doet. :)

Cool als je met 2 pedalen je sound hebt, ook cool als je een koffer vol gebruikt IMO.

Alleen dat gesjouw hè :sssh:

FruscianteFan
8 juli 2009, 14:35
Wat je moet afwegen is waar je het meeste optreedt, niet zo zeer hoe vaak. Mijn grootste board (showmaster 48 case) heb ik het minst mee opgetreden maar wel altijd als lead gitarist als ik ook al mijn sounds nodig had.
Mijn kleinste board heb ik de meeste optredens mee gedaan. Paste in een klein alu Gamma koffertje en de laatste tijd zelfs in een nog kleinere flightcase, maar dat was voor heel basic rhythm partijen waar ik direct de tafel in ging. Beperkt aantal effecten, twee basissounds en thtat's it. Voordeel van het kleine formaat: ik moest ook nog mijn gitaar en mijn synthesizer met bijbehorend volumepedaal kwijt en dan kwam het nogal eens voor dat we op een relatief klein podium stonden in een vijfmans band. Laatste jaar gelukkig steeds minder, maar toch: dat is je belangrijkste afweging. Afmeting podium in relatie tot afmeting van de band.
Dat is inderdaad wel iets om rekening mee te houden, maar mijn plank is niet breder dan een keyboard. Bovendien sta ik in mijn coverband naast de bassist, die zelf geen pedalen heeft. Dus ik heb wel wat speling.

Herman
8 juli 2009, 16:02
Ik zit juist te twijfelen om van showmaster 24 naar de 48 te gaan, maar telkens als ik die 48 case zie denk ik, gvd wat lomp.

Gewoon doen, je went er aan. :D

the sure thing
8 juli 2009, 16:05
Ik heb trouwens ook nog een kleine plank die ik wel in een Praxis koffertje gepropt krijg (voor kleine podia, of klein vervoer), maar ook daar staan op: compressor, overdrive, distorion, modulatie, analoge delay, digitale delay, en een expression factory voor de wah en whammy geluiden.


7 pedalen in een Praxis koffertje? Dat wil ik zien!!!

Nils47
8 juli 2009, 16:25
Gewoon doen, je went er aan. :D

Hij is besteld! :cheerup::cheerup::cheerup:

Henri H
8 juli 2009, 16:26
7 pedalen in een Praxis koffertje? Dat wil ik zien!!!
Dat zei ik ook al tegen iWishmaster in het pedalboard topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=42511&page=807&p=2081055

Het bleek echter prima te passen! ;)

Ik zou me niet schamen, maar uit praktisch oogpunt zo klein mogelijk houden.

HaroldA
8 juli 2009, 16:31
Ik zou me niet schamen, maar uit praktisch oogpunt zo klein mogelijk houden.

In een Showmaster 24 passen 10 pendaaltjes of 8 + een wah...

http://img.sait.nl/gitaarnet/board/200906281014.jpg

iWishmaster
8 juli 2009, 16:32
Dat zei ik ook al tegen iWishmaster in het pedalboard topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=42511&page=807&p=2081055

Het bleek echter prima te passen! ;)

Ik zou me niet schamen, maar uit praktisch oogpunt zo klein mogelijk houden.

Heb even zitten passen meten en er passen inderdaad precies 6 'boss-sized' pedaaltjes in en dan is er plek over voor een vrij fors expressiepedaal (met mn crybaby heb ik nog een 5-10cm over, maar daar heb ik een patchbay zitten).

Ik heb wel eens GAS op wat ander speelgoed. Wanneer ik (de kans krijg om-) in meerdere bandjes zou spelen, zou ik ook een groter bord erbij aanschaffen als dit. Ik begin klein :).

Sinner
8 juli 2009, 20:20
7 pedalen in een Praxis koffertje? Dat wil ik zien!!!

Er zit ook nog een volumepedaal bij en een stemapparaat!

Alle pedalen worden gevoed door een 1 spot alleen de digitech heeft helaas een eigen pedaal nodig:

zie hier:

http://picasaweb.google.com/lh/photo/0-DoFOmdOI3N4xAj0gljQA?feat=directlink

en hier

http://picasaweb.google.com/lh/photo/j-nPCjLPa3ebNp4ZFQOOag?feat=directlink

Alles zit al aangesloten, ik hoef het er alleen uit te halen en in 2 stopcontacten te doen.

JeroenSchaaf
8 juli 2009, 20:48
Sinner, hoe bevalt die Digitech Ex-7? lijkt mij een zeer gaaf ding:D

Hoe zijn de wah's die erin zitten? En dat space sound?

FruscianteFan
9 juli 2009, 12:44
In een Showmaster 24 passen 10 pendaaltjes of 8 + een wah...
Tenzij je een Moogerfooger, Headrush en Blackstar hebt. Die krengen zijn groot.

Henri H
9 juli 2009, 12:47
Harold heeft het dan ook over "pendaaltjes". ;)

HaroldA
9 juli 2009, 13:00
Tenzij je een Moogerfooger, Headrush en Blackstar hebt. Die krengen zijn groot.

Ik had het inderdaad over Boss/mxr-sized-pendalen...


Harold heeft het dan ook over "pendaaltjes". ;)

Jep! :cheerup:



U hebt gezocht op het woord: pendalen.
RESULTAAT
 pen·daal het, de; o en m -dalen 1 door de voet in beweging gebrachte hefboom 2 trapper ve fiets enz.

Sinner
9 juli 2009, 15:26
Sinner, hoe bevalt die Digitech Ex-7? lijkt mij een zeer gaaf ding:D

Hoe zijn de wah's die erin zitten? En dat space sound?

Het is idd een gaaf ding, maar je moet 'm wel echt leren kennen en de manual echt goed (her)lezen, zeker als je'm live gebruikt, want het heeft geen presets en de parameters die je hebt ingesteld voor je wah zijn niet die welke je wilt gebruiken voor je whammy. Veel uitproberen dus. Ook het feit dat je een aan en uit knop hebt bij je teen (FX) en hiel (FX + drive) maakt het lastig. Ook is het wennen, maar niet onoverkomelijk, dat het pedaal niet zo'n lange weg heeft om af te leggen van heel down tot toe down.

De sounds zijn wel goed!

- wah gebruik ik niet veel, maar is heel ok, vooral de Vox wah (of hij op het origineel lijkt durf ik niet te zeggen
- de space synth is erg cool
- de whammy geluiden zijn minder uitgebreid dan in het origineel (wel voordeel: neemt minder ruimte in dan een whammy), maar de tracking is heel goed (beter dan mijn xp100 en je hebt de mogelijkheid om de originele noot te mengen met je ge whammyde(?) noot
- er zit best een goede rotary op waarvan je de snelheid kunt bedienen met het pedaal (sweet!)
- de univibe en flanger wordt ik niet blij van
- de distorions zijn ok, je kunt ze niet zonder de fx gebruiken, maar daar is omheen te werken als je dat wilt: als je bijv. bij de whammy het pedaal helemaal naar de hiel hebt hoor je alleen de originele toon + de distortion

Ik heb 'm gelukkig wel 2e hands gekocht want hij is nogal prijzig!

PS: gemiste kans: ze hadden er een tremolo in moeten zetten (ipv de flanger)

tot zo ver dit chaotische review:hippie:

Hell's Engl
9 juli 2009, 18:27
Size does matter!

Als je het tijdens een optreden gebruikt, dan gooi het op je pedalboard.

Zo denk ik er ook over.

Ik sta niet vaak op grote podia. Dus is 'n Pedaltrain Pro eigenlijk al te groot.
Ook was de GCP met Whammy en wah al vaak niet te plaatsen.
Dus heb ik onlangs 'n T-Tex ToneTrunk 55 met Gigbag aangeschaft, omdat ik gewoon niet groter wil. Het is gewoon lekker compact en te tillen!!

Op de ToneTrunk heb ik alleen 'n Clyde deluxe wah, Maxon SD-9, TimeFactor en de footswitch van mijn HOOK.
Meer heb ik eigenlijk niet nodig... alhoewel er nog wel 'n (RC) booster en chorus op zouden passen...

Ondanks dat ik nog 'n vibe en octavia zou willen, heb ik daar op de ToneTrunk de ruimte niet voor. En bij mijn band zou ik ze sporadisch gebruiken... dus koop ik die pas als ik 'n keer per ongeluk wat geld over heb...

En ook ik probeer 't zo simpel mogelijk te houden.. en de HOOK klinkt 't lekkerst met zo min mogelijk spulletjes er tussen, dus gaat de Whammy alleen mee als ik 'm ook daadwerkelijk ga gebruiken...

Joost