PDA

View Full Version : bareknuckle rebel yell.



Najera
7 juli 2009, 01:54
Hallo,

ik heb ff een vraagje voor diegenen die bekend zijn met deze pickup. Ik zit er zwaar over te denken deze humbuckerset aan te schaffen maar ik maak me zorgen om te typebeschrijving. Er wordt gezegd op het bareknuckleforum, dat de tonale nadruk van deze pickup op de high mids ligt. Dit zou deze pickup zelfs onderscheiden van de crawler waarvan de mid-mids meer benadrukt zouden worden. Behalve de high mids van de rebel yell hoor ik weinig over deze pickup. Ik ben opzoek naar een veelzijdige pickup die zowel modern als vintage kan klinken en die icm de bandmix een duidelijk herkenbaar geluid heeft. Tegelijkertijd wil ik wel een pickup die een gedegen basslading heeft, om het maar even zo te zeggen. Ik wil geen pickup zonder low end, integendeel.

Mijn vraag is dus: kan deze pickup ook echt zwaar klinken icm een 412 (g12h30's)? Ik hoop dat iemand me met dit dilemma kan helpen, ik zit er al dagen mee in mn maag.

Van Dattum
7 juli 2009, 08:51
Een telefoontje naar Bare Knuckles en je weet alles!
Ik wilde een vintage bluesrock/R&R humbucker met een goeie oomph en niet teveel output. Na 3 minuten overleggen met een bijzonder aardige kerel was ik er uit: een gematched setje Stormy Monday's.
En hij had helemaal gelijk!

Succes!

Orpheo
7 juli 2009, 11:41
De rebel yell brult enorm lekker. Ik zie even niet zo snel in wat voor gitaar de pickup zou moeten gaan, maar in een les Paul is ie meesterlijk. Dat ie veel mid en midhoig heeft betekent toch niet automatisch dat ie geen laag heeft? De duncan jb heeft ook veel hoog en midhoog, maar heeft toch ook een brullend, strak laag?

Deze pup is geweldig, hij heeft heel erg het karakter van de air Norton, maar met een veel strakker laag, meer low end thump, maar qua karakter, vintage en modern tegelijk, heel erg overeenkomstig. En als de pup niet lekker klinkt, stuur je m toch terug, Tim zal dan direct een verbeterd element sturen.

Najera
7 juli 2009, 12:12
De rebel yell brult enorm lekker. Ik zie even niet zo snel in wat voor gitaar de pickup zou moeten gaan, maar in een les Paul is ie meesterlijk. Dat ie veel mid en midhoig heeft betekent toch niet automatisch dat ie geen laag heeft? De duncan jb heeft ook veel hoog en midhoog, maar heeft toch ook een brullend, strak laag?

Deze pup is geweldig, hij heeft heel erg het karakter van de air Norton, maar met een veel strakker laag, meer low end thump, maar qua karakter, vintage en modern tegelijk, heel erg overeenkomstig. En als de pup niet lekker klinkt, stuur je m toch terug, Tim zal dan direct een verbeterd element sturen.

Kijk, hier hebben we wat aan. Rebel yell gaat het worden dus. De gitaar waar de pup ingaat is overigens een amerikaanse prs singlecut.

Orpheo
7 juli 2009, 12:29
Kijk, hier hebben we wat aan. Rebel yell gaat het worden dus. De gitaar waar de pup ingaat is overigens een amerikaanse prs singlecut.
ooeeeehh, rebel yell in een singlecut!! you're in for a treat! :D het brengt je gitaar veel meer tot leven, veel meer power, karakter, en afhankelijk van hoe je speelt en je amp hebt ingesteld, smooth of juist heel gritty, agressief of juist heel 'lief'.


:lovelove::ok::cheerup: