PDA

View Full Version : P-Bass upgraden



BLOK182
27 maart 2003, 16:34
Ff een vraagje van onze bassist van de band. Hij heeft nu een Squier Affinity P-Bass, zou het veel helpen qua sound om er een nieuw (fender-duncan-suggestie?) element in te zetten?

dikkie dik
27 maart 2003, 16:43
ja, tuurlijk kan dat, maar het gaat er meer om wat je bassist er voor over heeft. als dat veel is, zou je ook een mooie nieuwe neck kunne kopen :smile:

bassopotmus
27 maart 2003, 17:18
Of je bassist meld zich ff aan en steld em zelf(de vraag) Kunnen we em persoonlijk zeggen wat de voor en nadelen zijn?

Wat heeft hij ervoor over? Zou em i.i.g. passief houden, mischien een quarterpounder erin(SD)

Stjah blijft een Squier natuurlijk he..

BLOK182
27 maart 2003, 17:40
Ik zal het hem eens zeggen. Maar aangezien we binnenkort naar Keulen gaan, en daar heb je voor een eurootje of 80-90 een leuk element, dat heeftie er wel voor over.
Hij wil er punkrock en hardere rock op maken, en soms gebruiktie een scheurpedaaltje. Iemand suggesties voor elementen?

bassopotmus
27 maart 2003, 18:21
Aah koln...jah ik zou voor de seymour gaan, das pure power dan

Manusdr
27 maart 2003, 19:11
Als je geld wil uitgeven voor een elementje kies dan een SD element!!
Dit is mijn favoriet, echt een zeer zeer cool geluid waar ik helemaal weg van ben:

Seymour Duncan® Basslines SPB-3 Quarter Pound Precision Bass® Pickup to crank out deep, dense tone

Van de Marcus hopperbass is dat elementje trouwens.
Bij vox humana kost ie 105 Euro.

BLOK182
27 maart 2003, 20:54
Die quarter pounder, die had ik zelf ook al ergens gevonden, wel cool dattie van blink's mark is, dan koopt onze bassist (blinkfan) hem tenminste :wink: