PDA

View Full Version : Hna: Jmp



Misery Signals
6 juli 2009, 23:51
Mijn JVM van de hand gedaan omdat ik een simpelere bak wil hebben. Op internet voor een goede prijs deze topstaat 1979 50 watts JMP tegengekomen met allemaal nieuwe buizen erin, dan weet je het toch? Super goed geluid trouwens. Nu nog een Greenback cabinet erbij scoren.

http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/JMP/DSC02464.JPG

MS

TimmU
6 juli 2009, 23:54
Oh wat geil. Superrr!

HaroldA
6 juli 2009, 23:56
Mooie amp! :rockon:

Mijn '80 JMP 2204 had ook zo'n fragiel logo, alleen de mijne bestond op het einde alleen nog maar uit 'arsh'. ;)

Misery Signals
7 juli 2009, 00:00
Nu hangt het al recht... Toen ik hem kocht hing dat helemaal scheef. Eraf gehaald, de lijmsporen met zwarte stift verdoezeld en de boel recht gepuzzeld.

MS

JeroenSchaaf
7 juli 2009, 06:01
Gaaf ding! lekker simpel:D

welke pedalen ga je er voor hangen?

Misery Signals
7 juli 2009, 10:17
Niets... Ik speel hardcore en ga die head gebruiken als tegenhanger voor mijn Bogner Uberschall. Ik laat ze beiden tegelijk spelen en de Bogner ga ik laten blazen, deze dient om het geluid cleaner te doen maken.

MS

JeroenSchaaf
7 juli 2009, 10:58
Owhke dan! ik had je andere topic inderdaad gelezen!

Nogmaals gefeliciteerd! zou wel te gek klinken!

Mukkez
7 juli 2009, 11:48
Wow vet, echt mijn droom amp (of een andere ouwe marshall denk aan 1987x).
Maar als ik het goed begrijp gebruik je je Bogner om te scheuren en deze amp voor clean? :dontgeti: dat is toch niet helemaal de bedoeling van marshall?

HaroldA
7 juli 2009, 11:50
Wow vet, echt mijn droom amp (of een andere ouwe marshall denk aan 1987x).
Maar als ik het goed begrijp gebruik je je Bogner om te scheuren en deze amp voor clean? :dontgeti: dat is toch niet helemaal de bedoeling van marshall?

Dat vond ik ook een beetje vreemd, want dit is alles behalve een cleane amp. :???:

Waarschijnlijk bedoelt hij niet 'clean' maar 'low gain' om meer definitie te krijgen?

the sure thing
7 juli 2009, 12:29
Soms krijgt je beukende hi-gain meer definitie als er een 2e amp op low gain/clean meedoet.

Veel metalbands uit de jaren '90 dubden de gitaarpartijen ook wel eens met een akoestische gitaar.... Het is een oud truukje maar werkt prima.

Misery Signals
7 juli 2009, 12:48
Inderdaad, dat is de bedoeling. En ik gebruik de high input van de amp en je ziet zelf mijn instellingen... maar met deze instellingen klinkt deze amp nog steeds een pak cleaner dan de Bogner met gain pakweg op 9 uur... Het geeft je totaalsound een serieuze opwaardering.

MS

caliban
7 juli 2009, 14:04
Soms krijgt je beukende hi-gain meer definitie als er een 2e amp op low gain/clean meedoet.


Low-gain of clean is wat weinig, maar een crunch onder een highgain-geluid kan echt heel erg vet klinken. Veel typische metalsounds gaan veel te scherp klinken

DaveItUp
7 juli 2009, 18:21
En toch zou ik er nog een ts of een andere od voor gooien. Volume open, klein beetje gain. Klinkt die amp gelijk een stuk meer open.

Misery Signals
7 juli 2009, 18:35
Heb je die amp al eens gehoord met de gain maximaal? daar moet geen enkel pedaaltje voor om die heavy crunch te doen klinken :)

MS

caliban
7 juli 2009, 19:31
Heb je die amp al eens gehoord met de gain maximaal? daar moet geen enkel pedaaltje voor om die heavy crunch te doen klinken :)

MS

Donderdag ;). Dan weet ik hoe dat klinkt.

the sure thing
7 juli 2009, 20:42
Heb je die amp al eens gehoord met de gain maximaal? daar moet geen enkel pedaaltje voor om die heavy crunch te doen klinken :)

MS+1. En dan eigenlijk de Master nog voorbij 12 uur :)

HaroldA
7 juli 2009, 21:33
+1. En dan eigenlijk de Master nog voorbij 12 uur :)

Neh, de 2204 gaat dan verzuipen... De 2203 daarentegen! :rockon:

Misery Signals
7 juli 2009, 22:20
De 2204 verzuipt juist niets, zeker niet met Greenbacks eronder. Alles op max en dan klinkt dat ding nog goed. Modernere Marshalls hebben dat wel vind ik, zoals de DSL. Klinken erg goed tot de gain boven 2u staat, dan gaat ie modderig klinken. De 2203's zijn qua volume niet zoveel verschil hoor... Dit allemaal uit eigen ervaring natuurlijk.

MS

Misery Signals
8 juli 2009, 10:12
Voor iedereen die een goedkoop nieuw Greenback cabinet wil: ik heb net bij Thomann een nieuw Hughes & Kettner Greenback cabinet besteld voor 405,7 Euro. Het is daar op voorraad, het kost 439 Euro maar nadat ik hun op de Music Store prijs had gewezen (waar het cab in bestelling staat) pasten ze hun prijs aan. Koopje en het zal erg mooi onder die Marshall head staan.

http://images4.thomann.de/pics/prod/117581.jpg

MS

HaroldA
8 juli 2009, 10:42
Voor iedereen die een goedkoop nieuw Greenback cabinet wil: ik heb net bij Thomann een nieuw Hughes & Kettner Greenback cabinet besteld voor 405,7 Euro.

Helaas... Onder een JMP past alleen een < '80 Marshall 1960 cabinet met oude G12-M25 speakers (black of greenback). Die zijn ook al voor ~400,- te vinden!

Met ieder ander cabinet mis je gewoon de 'mojo'-factor.


:soinnocent:

Misery Signals
8 juli 2009, 11:05
Ik zoek al ff en nog geen enkele tegengekomen. En de oudere Marshall kasten bieden ze op als raven, die gaan heus niet voor 400.

MS

HaroldA
8 juli 2009, 11:10
Ik zoek al ff en nog geen enkele tegengekomen. En de oudere Marshall kasten bieden ze op als raven, die gaan heus niet voor 400.

Een beetje geluk heb je wel nodig (of in het buitenland zoeken), maar ik heb dit jaar nog een '78 JMP 2203 + 1960B samen voor 1000,- weten te bemachtigen!

Vorig jaar heeft een hele tijd een 1960A voor Eur 450,- op Marktplaats gestaan die niemand wou...


Edit:
Offtopic tip: Oude London City cab met oude Celestion greenbacks (http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Gitaar_en_basversterkers/18764416/London_city_cab_4_originele_celestion_greenbacks.h tml). Dan heb je de speakers al!

Misery Signals
8 juli 2009, 11:17
Dat zijn wel vaak niet de oude Greenback speakers als dat een gewone B is. Ik heb gisteren foto's van een cabinet dat bij een JMP nieuw was gekocht in 1977 toegestuurd gekregen, en daar zaten geen Greenbacks in. Anders had ik het wel gekocht. Een AX cabinet kost trouwens 650 Euro tegenwoordig met grijs speakerdoek. En ik hou wel van verschillende merken bij elkaar. Ga nu zo Bogner-Orange-Marshall-H&K hebben bij mijn twee halfstacks. Heeft wel wat.

MS

HaroldA
8 juli 2009, 11:25
Dat zijn wel vaak niet de oude Greenback speakers als dat een gewone B is.

Verklaar je nader? Er zitten toch echt 4 G12-M25 speakers in. Weliswaar met zwarte achterkant, maar toch zijn het 'greenbacks'...

Henri H
8 juli 2009, 11:32
Wel een verschil; JVM vs. JMP! :o

Anyway, gefeliciteerd!

Ik zou ook kijken naar een (2ehands) tall vintage/AX kast van Marshall, dat staat toch beter denk ik, maar hey, whatever....

Misery Signals
8 juli 2009, 11:40
Ik ken die speakers wel, een zwarte ipv een groene ring. Dit zijn foto's van de binnenkant van dat '77 cabinet dat origineel is. Dat zijn toch geen Greenbacks in één of andere vorm, of toch?

http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Cabinet/Marshall%20JMP%20100W%20cab%20binnenkant%202.JPG

http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Cabinet/Marshall%20JMP%20100W%20speaker%203.JPG

http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Cabinet/Marshall%20JMP%20100W%20speaker%20cab%20detail.JPG

Hij moest er 600 voor hebben.

MS

HaroldA
8 juli 2009, 11:47
Hij moest er 600 voor hebben.

Dat zijn G12-65 speakers. Die doen los ~100,- per stuk dus betaal je nog 200,- voor het kastje!

Misery Signals
8 juli 2009, 11:53
Ga ik me niet mee bezighouden... Iemand die die kast wil kan dus een koopje doen, ik heb de Greenback H&K net betaald :)

MS

HaroldA
8 juli 2009, 11:56
Ga ik me niet mee bezighouden...

PM mij de advertentie maar!

Edit:
Of is het de ad uit Drenthe? Dan gaat het moeilijk worden (vanuit Tilburg)

Misery Signals
8 juli 2009, 12:20
Vanuit Antwerpen lanceer ik me daarheen op pakweg twee en een half uur (een geluk dat ik die klote randstads autosnelwegen niet moet volgen met hun snelheidsbeperkingen) maar de speakers staan met niet zo aan.

MS

HaroldA
8 juli 2009, 12:26
Vanuit Antwerpen lanceer ik me daarheen op pakweg twee en een half uur (een geluk dat ik die klote randstads autosnelwegen niet moet volgen met hun snelheidsbeperkingen) maar de speakers staan met niet zo aan.

MS

Tsja, ik heb al een JCM 800 1960A met G12-65's en een JMP 1960B met blackbacks... Voor zo'n minimale upgrade ga ik niet zover rijden, maar ik zou wel een keer m'n JMP full stack compleet willen hebben!

caliban
8 juli 2009, 16:56
Sorry voor deze off-topic

Bart, laat ge iets weten voor morgen want uwe gsm staat af.

DaveItUp
19 juli 2009, 16:10
Heb je die amp al eens gehoord met de gain maximaal? daar moet geen enkel pedaaltje voor om die heavy crunch te doen klinken :)

MS

Gaat ook niet om de gain, maar de sound word wat levendiger/meer dynamiek. Is mijn ervaring dan.

robert-gitarist
21 juli 2009, 16:41
Soms krijgt je beukende hi-gain meer definitie als er een 2e amp op low gain/clean meedoet.


Hoe sluit je zoiets dan eigelijk aan?
Ik heb namelijk een JCM2000 DSL en een 100 watt buizen top van Maquis (plexi immi).Lijkt me wel vet, die twee heads te gebruiken samen :)

TS, gefeliciteerd! Prachtige amp!

HaroldA
21 juli 2009, 17:26
Hoe sluit je zoiets dan eigelijk aan?
Ik heb namelijk een JCM2000 DSL en een 100 watt buizen top van Maquis (plexi immi).Lijkt me wel vet, die twee heads te gebruiken samen :)

Probeer het eerst eens met een passief ABY pedaaltje. Als dat een mooie aardebrom oplevert zul je een ABY met geïsoleerde uitgangen moeten gebruiken, zoals het Amp ABY project van GGG. (gebruik ik ook!)

Misery Signals
26 juli 2009, 23:26
Ik gebruik voor de split een Lehle P-Split. Behoorlijk duur pedaaltje maar met extra functies als aarding (heb ik nodig) en fasedraaier (niet in gebruik maar wel handig ingeval je speakers tegen elkaar in bewegen, hangt van amp tot amp af), zeer handig apparaat. Heb alles op één head gemonteerd.
http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/Pedalenhead.JPG

MS