PDA

View Full Version : HNGD! aan de spitfire



Flipkoos
6 juli 2009, 23:43
Zo,

ook maar eens deelgenomen aan de hype. Wellicht levert het over 20 jaar nog wat op... :P
Vandaan voor een zacht prijsje een London City Spitfire MKII opgehaald, met een Roland Cube 30. Die gaat waarschijnlijk direct weer weg, dus als dat nog een beetje oplevert heb ik de gitaar bijna gratis.
Heb 'm nog niet uitgebreid kunnen testen, maar de eerste indruk is zeker ok! Netjes afgewerkt, neck is wat aan de dunne kant (maar goed, ben ook mijn tele met megahals gewend), en de elementen klinken heel prima!
Hoe doen ze het, voor zo weinig geld!
http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/100_0665.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/100_0662.jpg

TimmU
6 juli 2009, 23:46
Zo eentje moet ik ook nog eens. congrats!

Blend
6 juli 2009, 23:47
Gefeliciteerd! Leuke gitaartjes die strat's van LC's!

Flipkoos
7 juli 2009, 07:27
Dank je,

't was al wat donker toen ik er gisteravond mee thuis kwam, maar nu zo bij daglicht is de 3-tone burst ook nog een erg mooi!
vandaag maar even een testrit maken.

JeroenSchaaf
7 juli 2009, 09:25
Gefeliciteerd er mee! zijn echt goeie gitaren om te upgraden!

rocker_71
7 juli 2009, 09:28
Gefeliciteerd! Welkom bij de LC club. ;)

Flipkoos
7 juli 2009, 14:53
Vandaag nog even nader aan inspectie onderworpen.
Volgens mij heeft de vorige eigenaar er nauwelijks op gespeeld. Hij zit nog strak in de lak, op een klein plekje op de headstock na. Het wordt dus tijd om 'm eens te gaan gebruiken. Het heeft een vertrouwd gewicht, 3,7kg, 100 gram lichter dan mijn Baja Tele. De actie is nog wat aan de hoge kant, maar daar kunnen we wat aan doen. De hals is zoals gezegd aan de dunne kant, maar dat is ook wel weer prettig en voelt wat sneller aan dan de baja. Ik hecht ook niet zo aan halsvormen. Het verschil tussen mijn (zeer smalle) Ovation en mijn Larrivee is ook enorm. Ach, en ik heb ook nog een mandoline waar je vingers helemaal niet oppassen.
De elementen klinken zeer prima, heel erg 'strat'! Hoewel het mij wel aardig lijkt om het brugelement nog eens te vervangen voor een humbucker voor het scheuren. Ik moet er alleen nog even achter zien te komen wat nou een geschikte humbucker is voor zoiets. Iemand suggesties?[/B] Gezien de mogelijke latere verzamelwaarde [B](ik ga ervoor: dit worden de nieuwe Tokai's, Burny's en Greco's!!!!) is het misschien handig de originele elementen wel goed te bewaren!
Als ik de Cube 30 die erbij zat nog een beetje aardig weet te verkopen heeft de gitaar me bijna niets gekost, dus der kan wel een humbuckertje bij denk ik.
De fretjes zijn keurig afgewerkt, geen scherpe randjes. Mooie vintage-look tuners. 3-tone Burst is erg mooi, maar mocht wat wel ietsjes vloeiender. Ik vraag me af waar ze op bezuinigen bij dit soort gitaren. Puur loonkosten?
@ Blend: zag dat je een nieuwe LC thinline tele had gescoord: gefeliciteerd ermee!

http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/P7071027.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/P7071016.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/P7071029.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/P7071022.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/P7071025.jpg

Frustastic
7 juli 2009, 18:39
Zou je even die tremolo kap(dat plastic ding die, die veren bedekt) even afhalen. Ben benieuwd of er een stalen blok erin zit. (Mijn Squier Classic Vibe klinkt en speelt prachtig, maar omdat hij een licht flut blokje heeft is er amper sustain en spelen met de tremolo hoo maar)

Prachtige gitaar trouwens, speel ze:strat:

JeanPaul du Vinnie
7 juli 2009, 19:47
Hoewel het mij wel aardig lijkt om het brugelement nog eens te vervangen voor een humbucker voor het scheuren. Ik moet er alleen nog even achter zien te komen wat nou een geschikte humbucker is voor zoiets. Iemand suggesties?
Met een Seymour Duncan Hotrail kan je niet verkeerd doen. Ik heb er eentje in mijn Strat zitten en dat zijn erg versatiele pickups voor alle scheurwerk, van blues tot metal. Houd er wel rekening mee dat je die karakteristieke twang grotendeels verliest, zelfs als je 'm splitbaar maakt.

rocker_71
7 juli 2009, 20:12
Zou je even die tremolo kap(dat plastic ding die, die veren bedekt) even afhalen. Ben benieuwd of er een stalen blok erin zit. (Mijn Squier Classic Vibe klinkt en speelt prachtig, maar omdat hij een licht flut blokje heeft is er amper sustain en spelen met de tremolo hoo maar)

Prachtige gitaar trouwens, speel ze:strat:

Hier zit ook een licht flut blokje in ;)






(en aan de voorkant zit ook een 'swimming pool')

Frustastic
7 juli 2009, 20:57
Hier zit ook een licht flut blokje in ;)






(en aan de voorkant zit ook een 'swimming pool')


(Ik wil niet lullig doen) Maar mijn Squier heeft gewoon een SSS indeling. Maar ik betwijfel of die kleine hoeveelheid verschil hout kan horen.

Flipkoos
7 juli 2009, 23:57
Ik moet zeggen dat hij redelijk op stemming blijft, ook met gebruik van de vibrato-arm (let wel, tremolo is eigenlijk iets anders...).
Ik zal 'm morgen eens openschroeven...

Farether
9 juli 2009, 17:38
zo 1 ben ik ook naar op zoek geweest maar kheb uiteindelijk toch vanochtend een epiphone 335 dot gehaald.
Ik heb al een strat en vind een 335 toch vet vetter klinken.

munkie
9 juli 2009, 20:21
Ik heb al een Comet Tele een een B-52 Jazzbas en al veel teveel planken maar gotsamme wat een mooie gitaar voor dat geld. GAS! :mmmm:

vulvasonic
9 juli 2009, 22:03
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Ik weet ook niet hoe ze het voor zo'n bedrag voor elkaar krijgen, maar wat boeit het als dit het resultaat is?
Ik heb er meerdere geprobeerd en allemaal waren ze netjes afgewerkt, zaten goed in elkaar en iedere plank is voorzien van goede hardware. En inderdaad, ook de elementen klinken niet verkeerd. Voor een goed scheurgeluid (en tevens de makkelijkste oplossing) kan ik je de Seymour Duncan Little '59 aanraden. Ik heb ze zelf ook op een van mijn strats en ik vind ze super. Voor het cleane werk zijn ze iets minder. In dat geval kun je ook kiezen voor de mini uitvoering van de Jeff Beck humbucker. Deze klinkt ietsjes magerder dan de '59, maar heeft wel een veel mooier clean. Beide elementen zijn trouwens zo te monteren dat ze als single coil te gebruiken zijn wanneer je het element combineert met het midden element. Op de site van Seymour Duncan staan enkele geluidsfragmentjes van beide elementen. Kun je het zelf even beluisteren.

Bij Thomann kosten die elementen trouwens nog geen drol (bij wijze van spreken dan....).

En nu....... SPEULE!!!!!!!!!!! :blast:

Flipkoos
9 juli 2009, 23:12
wat een mooie gitaar voor dat geld. GAS! :mmmm:

Ziezo, de versterker is verkocht, dus dat is een spitfire voor in totaal 35 euro...
Lang leve marktplaats!

geert1976
9 juli 2009, 23:20
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Ik weet ook niet hoe ze het voor zo'n bedrag voor elkaar krijgen, maar wat boeit het als dit het resultaat is?
Ik heb er meerdere geprobeerd en allemaal waren ze netjes afgewerkt, zaten goed in elkaar en iedere plank is voorzien van goede hardware. En inderdaad, ook de elementen klinken niet verkeerd. Voor een goed scheurgeluid (en tevens de makkelijkste oplossing) kan ik je de Seymour Duncan Little '59 aanraden. Ik heb ze zelf ook op een van mijn strats en ik vind ze super. Voor het cleane werk zijn ze iets minder. In dat geval kun je ook kiezen voor de mini uitvoering van de Jeff Beck humbucker. Deze klinkt ietsjes magerder dan de '59, maar heeft wel een veel mooier clean. Beide elementen zijn trouwens zo te monteren dat ze als single coil te gebruiken zijn wanneer je het element combineert met het midden element. Op de site van Seymour Duncan staan enkele geluidsfragmentjes van beide elementen. Kun je het zelf even beluisteren.

Bij Thomann kosten die elementen trouwens nog geen drol (bij wijze van spreken dan....).

En nu....... SPEULE!!!!!!!!!!! :blast:

Waarom geen Dimarzio's?, ik heb altijd het gevoel dat de little 59er een beetje schreeuwerig klink, ook als je hem clean gebruikt:(

vulvasonic
10 juli 2009, 01:21
Waarom geen Dimarzio's?, ik heb altijd het gevoel dat de little 59er een beetje schreeuwerig klink, ook als je hem clean gebruikt:(

Och, soms gaan dingen gewoon zoals ze gaan...

Ik was ooit een tijdje smoorverliefd op stratocasters. Ik had er al 4, maar ik wilde er PER SE eentje bij die zo afgeleefd en goedkoop was, dat ik er vol overgave mee aan de slag durfde en er lekker mee kon kloten. Eén van mijn wensen was een humbuckertje in de brugpositie. Ik durfde het echter niet aan om te gaan hakken in die gitaar en dus zocht ik naar een alternatief. Dat alternatief vond ik bij Seymour Duncan, die NET een aantal single coil sized humbuckers op de markt hadden gebracht. Daarvóór had je alleen de bekende hotrails.
Seymour Duncan was toen al zo slim om geluidsfragmentjes van deze nieuwe elementen om hun site te zetten. Deze fragmentjes heb ik allemaal tig keer beluisterd en mijn voorkeur ging uit naar de Little '59. Ik heb ze gekocht en ik heb er nooit spijt van gehad. Het verschil in kwaliteit, in vergelijking met het oude element, en natuurlijk ook het extreme verschil in klankkleur, heeft me van meet af aan weten te overtuigen.
Later heb ik ook nog een Little '59 in mijn telecaster gezet en in een zelfbouw Esquire. Steeds met een geweldig resultaat.

En DiMarzio......, tsja. Die waren toen gewoon nog niet zover.
Tegenwoordig maken ze enkele humbuckers in sc-formaat die, in ieder geval op hun site, waanzinnig vet klinken.
Nu ben ik zeer tevreden met de Little '59, maar ik heb nog een strat die van nature veel feller en scherper klinkt dan mijn andere gitaren. Voor deze strat zou de Little '59 waarschijnlijk niet volstaan en zou mijn keuze inderdaad vallen op een DiMarzio, die veel meer laag hebben.

Zodoende.... ;)

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/StratSpikebite.jpg


En o ja...., ook het uiterlijk van het ding (in die tijd was er niets vergelijkbaars) sprak me bijzonder aan, maar dat terzijde....

Blend
10 juli 2009, 11:11
De elementen klinken zeer prima, heel erg 'strat'! Hoewel het mij wel aardig lijkt om het brugelement nog eens te vervangen voor een humbucker voor het scheuren. Ik moet er alleen nog even achter zien te komen wat nou een geschikte humbucker is voor zoiets. Iemand suggesties?[/B] Gezien de mogelijke latere verzamelwaarde [B](ik ga ervoor: dit worden de nieuwe Tokai's, Burny's en Greco's!!!!) is het misschien handig de originele elementen wel goed te bewaren!

@ Blend: zag dat je een nieuwe LC thinline tele had gescoord: gefeliciteerd ermee!


London City gebruikt Koreaanse elementen van weet-ik-veel-wat-voor-merk, en geloof me: het zijn hele goede elementen. Denk niet dat je er veel mee opschiet om ze te vervangen, dus ik zou het geluid upgrade toch in de brug zoeken. Dat ben ik ook van plan in m'n Thinline.

Bedankt trouwens! Die Thinline is ook een geniaal gitaartje... Kostte ook wel wat, maar goed, het was elke cent waard :)

Blend
10 juli 2009, 11:13
http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/StratSpikebite.jpg[/IMG]


En o ja...., ook het uiterlijk van het ding (in die tijd was er niets vergelijkbaars) sprak me bijzonder aan, maar dat terzijde....

Dit is zonder meer één van de gaafste strats die ik ooit heb gezien! Serieus, echt heel gaaf :cooler:

Als ik zo vrij mag zijn, wat zijn ongeveer de huidige marktwaardes van zulke strats? Neem aan dat het een USA is?

Farether
10 juli 2009, 11:28
Ziezo, de versterker is verkocht, dus dat is een spitfire voor in totaal 35 euro...
Lang leve marktplaats!

Damn!
zoiets moet ik ook maar eens proberen.
Een LC spitfire voor 35 euries :dontgeti:

munkie
10 juli 2009, 11:43
GFS Lil Killer, even kijken op de Guitar Fetish site. Je moet ze bestellen uit de USA dus je hebt wat meer VZK. Douane weten ze handig te omzeilen ;)

vulvasonic
10 juli 2009, 13:36
Dit is zonder meer één van de gaafste strats die ik ooit heb gezien! Serieus, echt heel gaaf :cooler:

Als ik zo vrij mag zijn, wat zijn ongeveer de huidige marktwaardes van zulke strats? Neem aan dat het een USA is?

Het is een Japannertje die ik voor 530 gulden heb gekocht bij een zaakje, ergen in Boven Leeuwen (of zoiets). Ik heb 2 maanden staan te schuren om de zwarte lak er af te krijgen. Daarna heb ik er met een grove kwast (ik ben geen fijnzinnig mens...) een transparant nitro cellulose lakje overheen gesmeerd, een ander slagplaatje er op gezet (beetje bij moeten zagen i.v.m. de Kahler Spyder tremolo), de elementen voorzien van zwarte kapjes, alle plastic meuk vervangen door zwart spul, alle potmeters vervangen door potmeters van de beste kwaliteit, de schakelaar vervangen, het brugelement vervangen, de frets afgevlakt (laten doen), enkele onderdelen van de brug aangepast en de hele reut lekker zwaar afgesteld.

Al met al zit er dus een hoop energie (en geld) in. Je komt dit soort modelletjes echter nog regelmatig tegen voor bedragen tussen de 400 en 500 euro.

Ennuu...., leuk om te horen dat je haar zo mooi vindt! :cheerup:

mikeyaxeman
10 juli 2009, 17:41
Zou je even die tremolo kap(dat plastic ding die, die veren bedekt) even afhalen. Ben benieuwd of er een stalen blok erin zit. (Mijn Squier Classic Vibe klinkt en speelt prachtig, maar omdat hij een licht flut blokje heeft is er amper sustain en spelen met de tremolo hoo maar)

Prachtige gitaar trouwens, speel ze:strat:

Klopt ja het is een geweldig gitaartje alleen er zit zo'n dun klote blokje in.
Ik heb daar trouwens ook nog steeds een vraag over: ik heb haar inmiddels opgefokt met CS' 69 PU's maar ik wil er dus ook zo'n staal blok in zetten. Weet iemand of er in de Classic Vibe een standaard blok zo inpast qua afmetingen?

Flipkoos
12 juli 2009, 10:25
Het blokje is inderdaad niet heel dik, maar toch houdt de stemming zich prima. Is trouwens dikker dan Richwood. Er wordt nog al eens over gespeculeerd dat de Spitfire's hetzelfde zijn als de Richwood Stallion Vintage, maar volgens mij is dat dus echt niet zo. We hebben zo'n ding bij ons op school en die onstemt al als je een snaar opdrukt en is een stuk minder netjes afgewerkt. Op zich ook prima voor het geld, maar deze spitfire is veel beter.
Wellicht laat ik de pups eerst maar even zitten. Ben toch een beetje bang om de typische strat-sound kwijt te raken bij eventuele wisseling. Ik vroeg me ook af hoe de verhouding was als je 1 brughumbucker hebt en de rest SC's...
@ vulva: leuk dingetje! ziet er wel "eerlijk" uit zo, met al dat hout.

guitarkid
19 november 2009, 15:44
Even dit topic bumpen:

Kom net terug van een muziekzaak in Groningen, waar ik eigenlijk niet echt iets te zoeken had... :soinnocent:
Hangt er een LC Spitfire MK II, tweedehands maar in volledige nieuwstaat voor 150 euro. Wel in die lelijke butterscotch kleur, maar wat een lekker gitaartje.
Kon 'm niet laten hangen onder het motto: back up (nou ja, back up van een back up....) Ga er wel wat kleine dingen aan veranderen, maar alleen omdat ik die al heb liggen. Bijv. een Fender vintage tremoloblock, want dat is wel het zwakste punt van deze gitaar.
Ik heb hem net even vergeleken met mijn USRI '62 uit 1989 en heb is eigenlijk te gek voor woorden dat het verschil op het eerste gevoel en gehoor zo klein is... Ik ben bang dat ik er nog veel plezier aan ga beleven. Ik ben echter ook bang dat hij nog wel eens Olympic White wordt, met een mooi mint vintage slagplaatje en witte p.u.-kappen etc. Eerst nog even een poos erop spelen en er .10-.52 snaren opzetten.
HNGD en dat met een LC...!!!:strat:

Gr. C.

acousticmats
19 november 2009, 16:45
ben helemaal geen fan van 3 kleure bursts, maar die is echt een uitzondering
zalige gitaar ;D
ziet er helemaal niet tweedehands uit ;)

Midwolda
19 november 2009, 17:24
Mooi man, GuitarKid! Enneh... de kleur butterscotch went wel, geef het een weekje...
En waarom heb ik nou nooit zulke dealtjes he? Toch maar eens wat vaker de hort op dan.
Gaat die beurs zondag in Ellde nog door, weet jij dat?
Oh, en weet jij ook of die dikke stalen tremolo-blokken ergens los te koop zijn?
Nog èèn ding: kom op met die FOTO'S ?

Edit: ik zal m'n eigen vraag even beantwoorden, zie http://www.vitalisvlooienmarkten.nl/vlooienmarkten

Vlooienmarkt Eelde elke zaterdag
Reserveren niet nodig, alleen gebruikte spullen
inruimen van 7.00 uur tot 8.30 uur
Extra zondag 22 november Eelde
vlooienmarkt & braderie & muziekbeurs
inruimen van 8.00 uur tot 9.30 uur
met optredens van Shantykoor Windkracht 13

guitarkid
19 november 2009, 18:11
Mooi man, GuitarKid! Enneh... de kleur butterscotch went wel, geef het een weekje...

Oh, en weet jij ook of die dikke stalen tremolo-blokken ergens los te koop zijn?
Nog èèn ding: kom op met die FOTO'S ?

En ik maar denken dat iedereen nu wel weet hoe zo'n ding er uit ziet... ;)
Maar ok...!
En nee, deze kleur went echt niet !!!

Fender Vintage tremoloblock: http://link.marktplaats.nl/295115825
Hij staat er nu even niet bij, maar een mailtje en hij bestelt 'm voor je.

Gr. C.

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/LCSpitfireMKII.jpg

OJee
19 november 2009, 20:33
Mmmm, ik zou die body (laten) spuiten in een wat aangenamer kleurtje.

OJ

Hendriks
19 november 2009, 21:14
Gewoon even aan wennen dat kleurtje , voor dat geld wil ik wel een goede gitaar met een raar kleurtje.

guitarkid
19 november 2009, 21:16
Mmmm, ik zou die body (laten) spuiten in een wat aangenamer kleurtje.

OJ

Zeker weten! Ik heb net alle plastic parts besteld in Antique Vintage White en de body wordt Olympic White, maar dan wel alsof de lak er al 40 jaar op zit, want dat hele witte vind ik ook niets. Dat doe ik met een kleur die "vanille" heet en die geeft dat verkleurde OW effect. Ik had die lak al in huis. En daarna mooi afwerken met "Clou" nitro cellulose ! Misschien ga ik 'm relic-cen, maar dat weet ik nog niet. Ik heb de gitaar net even goed afgesteld en hij speelt echt als een zonnetje... 't Blijft toch een raar idee dat een gitaar in deze prijsklasse zo goed is. Ik heb ook wel eens een Richwood etc. bespeeld, maar dit is echt een ander verhaal.
Morgen gaat hij uit elkaar en dan langzaam begint de metamorfose... ;)
Ik post t.z.t. wel foto's.

Dit moet het ong. worden.
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/1962OWStrat-2.jpg

Gr. C.

guitarkid
20 november 2009, 21:30
Gewoon even aan wennen dat kleurtje , voor dat geld wil ik wel een goede gitaar met een raar kleurtje.

Toch maar niet. Het wordt Olympic White met mint slagplaat en Antique White knoppen, PU-covers etc. Vandaag aan het spuiten geweest en even een fotootje voor het idee. Dit is overigens niet de juiste slagplaat. Ik heb alles besteld bij "Texas en Tweed" en die sturen het na het weekend op. Ik twijfel alleen of ik 'm ga relicen of niet. Eigenlijk wil ik zo'n lekker afgeragde OW Strat, maar als hij eerst helemaal klaar en strak is, is het misschien wel zonde. En veel werk om alle hardware etc. mooi te "agen". Ach, ik zie wel...

Gr. C.

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/OWLC.jpg

OJee
20 november 2009, 21:44
Een gitaar moet slijten onder je handen, veel spelen, gebruiken, maar dat is een discussie die al vaker gevoerd is...

OJ

guitarkid
20 november 2009, 21:58
Een gitaar moet slijten onder je handen, veel spelen, gebruiken, maar dat is een discussie die al vaker gevoerd is...

OJ

Maar zoveel geduld heb ik misschien niet en die discussie ga ik ook niet voeren...
Maar zoals ik al schreef, misschien laat ik 'm (eerst) "nieuw".
En wat kan het jullie eigenlijk ook schelen...? ;)

Gr. C.

munkie
21 november 2009, 09:33
Hij is wel het goedkoopst in Butterscotch Blond. Gezien nieuw op Mp voor 188 euri :seriousf: En dan pimpen, leuk toch.

Kijk eens wat losse onderdelen kosten, halzen, bodies van merken als Warmoth, Allparts. Ook als je alles er af sloopt heb je nog waar voor je geld met de LC voor de neck en de body.

macwilliams
21 november 2009, 10:09
Maar zoveel geduld heb ik misschien niet en die discussie ga ik ook niet voeren...
Maar zoals ik al schreef, misschien laat ik 'm (eerst) "nieuw".
En wat kan het jullie eigenlijk ook schelen...? ;)

Gr. C.

Je moet er mee doen wat jij wilt, ik moedig dit best wel aan. Laat je fantasie de vrije loop. Zorg wel dat je er foto's van maakt en er netjes een topic over opent. Ook al zou ik het niet mooi vinden dan vinden anderen dat wel. Zorg dat het netjes word (of juist niet) maar geen te geforceerde/ onnatuurlijke veroudering.

Heb onlangs een LC Tele zien hangen in de kleur butterscotsch en vond hem er echt heel goed uitzien. Dat dat kan voor die €200,- snap je haast niet. Ben wel slim genoeg geweest om hem niet te proberen anders had ik hem misschien gekocht en dat moest natuurlijk niet want ik kwam voor een sheraton. Inmiddels is dit de zoveelste bijna Tele aanschaf dag geweest. Ooit misschien komt die dag dat er hier een Tele hangt maar geen fender.

guitarkid
21 november 2009, 10:17
Zorg wel dat je er foto's van maakt en er netjes een topic over opent. Ook al zou ik het niet mooi vinden dan vinden anderen dat wel. Zorg dat het netjes word (of juist niet) maar geen te geforceerde/ onnatuurlijke veroudering.


Goed meneer...!! Ik zal er om denken, dank U wel, meneer. ;)

Gr. C.

PS. Gewoon zo'n Tele kopen, echt leuk...!

rocker_71
21 november 2009, 14:21
En ik maar denken dat iedereen nu wel weet hoe zo'n ding er uit ziet... ;)
Maar ok...!
En nee, deze kleur went echt niet !!!

Fender Vintage tremoloblock: http://link.marktplaats.nl/295115825
Hij staat er nu even niet bij, maar een mailtje en hij bestelt 'm voor je.

Gr. C.



Kleur vind ik eigenlijk best tof hoor.

Laat aub even weten als je een goed tremoloblok/brug/ed hebt gevonden die past op de Spitfire, want deze wil ik zelf ook graag vervangen, maar zit met al die verschillende maten te klooien.

guitarkid
21 november 2009, 18:20
Kleur vind ik eigenlijk best tof hoor.

Laat aub even weten als je een goed tremoloblok/brug/ed hebt gevonden die past op de Spitfire, want deze wil ik zelf ook graag vervangen, maar zit met al die verschillende maten te klooien.

Die kleur kan echt niet, hoor. Op de foto valt het misschien nog mee, maar in het echt... Yech !!!
Zoals ik al schreef: ik heb een Fender Vintage tremolo met een dik blok. Die past wel maar heeft een iets bredere spacing en ik moet de schroefgaatjes dus even vullen en opnieuw boren. Maar ik ga er van uit dat dit allemaal wel lukt. Ik post hier wel de vorderingen, maar verwacht de gitaar aan het eind van de week klaar te hebben.

Gr. C.

guitarkid
25 november 2009, 13:16
Dag allen.

Ik post het maar even in dit topic, want om er nou een speciaal topic voor aan te maken....

Hij is klaar en volgens mij wel erg mooi geworden. Geen gerelic of zo.
Er zit een Fender Vintage tremolo op, die 'm duidelijk meer toon geeft, maar verder is alles origineel. De tuners werken ok, de pu's zijn verrassend goed.
Ik heb de gitaar gespoten met lak van de Gamma in de kleur zacht geel satin in hele dunne laagjes en afgelakt met een nitrolak, die ik in één keer dekkend heb gespoten. Het mooie daarvan is dat je dezelfde structuur krijgt als op de USRI 62 die ik heb en je hoeft niet meer te schuren of te polijsten. Geen spiegel dus, maar wel een glans en ik vind het erg mooi. Het is een soort Olympic White, maar dan na 20 jaar. De gitaar klinkt heerlijk en speelt als een zonnetje. Ik heb de achterkant van de hals ook geschuurd en met nitro gespoten. Voelt goed en niet zo glad als het origineel.
Misschien gaat hij ooit nog wel eens uit elkaar en in de relic-mode, maar nu even niet...

Gr. C.

Dit was het idee:
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/1962OWStrat-2.jpgDit was het:http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/LCSpitfireMKII.jpg
Dit is het geworden:
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/OWStrat.jpg

Pirate
25 november 2009, 15:05
mooie gitaar maar die slagplaat...

guitarkid
25 november 2009, 15:19
mooie gitaar maar die slagplaat...

Heb ik dat weer...! :)
Maar de foto doet niet helemaal recht aan de gitaar, zoals zo vaak overigens.
Ik vind het wel mooi en 't is precies wat ik wilde.

Gr. C.

guitarkid
6 december 2009, 23:22
Dag allen.

Ik wilde nog even terugkomen op de LC Spitfire uit dit topic.
Ik heb de gitaar nu twee weken bespeeld, na 'm dus een refinish te hebben gegeven en ik heb er er een Fender Vintage tremolo op gezet.
De gitaar speelt echt gewoon heel erg goed. De actie is identiek aan mijn '62 USRI en ook de feel van de hals is vergelijkbaar. De stemmechanieken komen uiteindelijk wel voor vervanging in aanmerking en ook de pu's klinken wat dun, met vrij veel tophoog en wat aggressief. Die worden in de nabije toekomst dus ook wel eens vervangen, maar dan moet ik echt tegen een leuke set aanlopen. Neemt niet weg dat het voor het geld nog steeds een enorme aanrader is en dat het (zeker met de aanpassingen) een hele serieuze gitaar is, waar je probleemloos alles mee kunt doen. En dat voor pak 'm beet 210 euro en dat is incl. de Fenderbrug en pu-covers, pickguard, achterplaat, knoppen, tremolo- en switchtip en alle verf en lak.
Ik vind het een leuk idee dat ik een goed spelende, goed klinkende en goed ogende (back-up) Strat mee kan nemen die zo belachelijk weinig heeft gekost. Hij is in ieder geval door mij en al een aantal anderen helemaal goedgekeurd.

Gr. C.

guitarkid
31 december 2009, 18:45
Bump nog maar even dit topic: kon het toch niet laten en heb de gitaar toch gereliced. Ik ben wel erg tevreden over het resultaat.
Ik heb de pu's nog vervangen door al wat oudere GFS 1960 Alnico Premiums, die de gitaar een iets vriendelijker geluid geven. Bovendien waren de covers van deze pu's al mooi verouderd, dus dat scheelt weer werk...

Gr. C.
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/DSC_0021.jpg
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/DSC_0024.jpg

dimitri
1 januari 2010, 14:15
Hij is er mooier op geworden.
Kan je misschien eens een sound sample plaatsen?

JeroenSchaaf
1 januari 2010, 14:33
Ja mooi gitaartje zo! Lang bezig geweest mer relicen?

guitarkid
1 januari 2010, 14:49
Ja mooi gitaartje zo! Lang bezig geweest mer relicen?

Hallo Jeroen.

Valt eigenlijk wel mee. Het moeilijkst is de slagplaat en de tremolo-cover. Voorzichtig opruwen en dan met de juiste kleur de boel invullen en aan de hand van veel foto's van echt oude OW Strats bepalen hoe en waar en ze uiteindelijk fixeren met een dun laagje nitro-lak en die heel licht weer opschuren. De knoppen een dag in een mix van oude thee en koffie en daarna ook in een nevel van nitro en als ze bijna droog zijn gewoon even in de stofzuigerzak...;) Beetje afvegen en na een dagje spelen is alles er af wat er niet op hoort, maar ogen ze oud en vies. Ook een beetje licht "beschadigen", maar niet te veel. Dat geldt ook voor de switchtip en de tremolo-tip.
De hardware heel licht opruwen met staalwol of heel fijn schuurpapier (niet te veel, want dat lijkt zeer onecht, alleen de ergste glans moet er af) en dan alles een uurtje of wat in azijn en daarna een uur of drie in zout water. Gewoon laten drogen en je weet niet wat je ziet.. Beschaafde roest op de schroeven, zadels etc. De output en tremolo-plate worden alleen mooi doffer, maar zeer overtuigend en niet te erg.
De body heb ik pas ge-reliced toen alles er weer op zat. Met een sleutelbos op logische plaatsen wat kleine plekjes etc. en aan de randen wat meer. Met schuurpapier de echte slijtage maken en die goed polijsten. Wat echt goed lijkt is de echte nitro-lak en de witte lak, die eigenlijk al niet helemaal wit was, maar meer een soort zacht geel en daardoor al qua kleur een verouderde OW was. Ook de hals en de headstock heb ik onder handen genomen (heb er een Fender decal op gezet....), maar de achterkant van de hals moet nog goed gedaan worden. Dat is ook een lastige klus om overtuigend te doen. Alles met elkaar een paar dagen bezig geweest, vooral om goed te bedenken wat en hoe en het vooral niet te erg of te onnatuurlijk te maken. Je kunt n.l. niets weer terugdraaien...
Ik ben erg tevreden over het resultaat, maar moet toegeven dat bijv. de Rebel Relic gitaren wel erg goed worden gedaan t.o.v. deze.

@ Dimitri: ik weet eigenlijk niet precies hoe dat te doen... Erg he?
Ik zal het eens uitzoeken, want dat is wel leuk, eigenlijk.

Gr. C.

JeroenSchaaf
1 januari 2010, 14:57
Mooi man! ik vind het al lekker overtuigend!

En een soundsample zou leuk zijn! ;) lol....

Flipkoos
9 januari 2010, 23:40
Toch grappig om dit door mij gestarte topic nog eens weer tegen te komen. Hij leeft nog, het ging alleen al na een pagina niet meer over mijn spitfire, maar er komt veel moois voorbij!

VDB
17 maart 2010, 15:07
Mooie relic!

guitarkid
17 maart 2010, 15:17
Mooie relic!

Dank je... De laatste post was onderhand al zo oud dat de gitaar inmiddels ook al natuurlijk gerelic-ed zou zijn... ;)
Maar ik ben zelf ook best tevreden over het resultaat.

Gr. C.

Exi
17 maart 2010, 15:18
Toch grappig om dit door mij gestarte topic nog eens weer tegen te komen.
Inderdaad:seriousf: