PDA

View Full Version : gitaar lidl aankoop



lpfan112
6 juli 2009, 19:19
hey,

ik wil meschien beginnen met gitaar spelen maar weet niet echt zeker of het wat voor mij is en nu zag ik in het krantje van de lidl deze gitaarset http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20090709.p.Gitaarset maar ik weet niet of dit iets is om zomaar mee te beginnen ik heb echt nog 0% verstand van gitaar spelen en wouw gewoon eerst wat gaan pingelen en dan als het een beetje leuk vind les nemen maar vroeg mij af of dit een goed beginers gitaar is of raden jullie het af en of een ander beginers set aan

Wiellem
6 juli 2009, 19:27
Ik ken de gitaar niet maar weet zeker dat je beter bij een gitaarzaak je gitaar kan halen en even doorsparen :)

Bram+
6 juli 2009, 19:39
Is het weer zover? :D

Allereerst: Pakken sap en diepvrieszooi koop je bij de Lidl, gitaren koop je in een muziekwinkel. Wat betreft die gitaar: 50 Euro is wel zó weinig voor een gitaar dat je eigenlijk niks kan en hoeft te verwachten.
Is het een gitaar waarbij je een klein beetje gitaarervaring mee kan op doen? Dat misschien nog wel, maar daar is ook alles mee gezegd. Gitaren verkocht bij supermarkten, speelgoedwinkels, de blokker, wehkamp e.d. is over het algemeen ontzettende troep en zeker voor zo'n lage prijs.

macwilliams
6 juli 2009, 19:46
Je kunt deze best kopen om te kijken of gitaar spelen wat voor je is. Let wel het is hoe dan ook €50,- down the drain.

Pais
6 juli 2009, 19:49
Grappig verwoord ook:



Gitaarbestanddelen: bovenzijde van sparrenhout, bodem en zijwand van lindenhout, hals van ahornhout


:seriousf: Is het bestanddeel van jullie gitaarbodem ook linden?

Plant
6 juli 2009, 19:50
Kijkshop, Lidl... niet bepaald muziekwinkels.

5 tientjes lijkt leuk maar gezien het feit dat ze hier ook nog aan verdienen is het geheid voor een fractie van dit bedrag in elkaar geplakt. Dat kán gewoon niks zijn!

Je loopt alleen maar de kans met zo'n 'instrument' dat het voor geen meter speelt en klinkt en dat je het daarom vroegtijdig voor gezien houd en het ding een vast plekje aan de muur krijgt. Misschien ook leuk, maar zonde.

Nu was mijn beginnersgitaar achteraf gezien waarschijnlijk ook niet veel soeps, maar gezien de prijs van toen vast beter dan dit. Ik heb er toch een paar jaar les op gehad en daarna aangevuld met spaargeld ingeruild voor een merkgitaar. Dat Lidl ding kun je later echt nergens inruilen als je verder wilt.

Een gitaar is niet iets wat je zo even naast een krop sla in je winkelwagentje laad. Ook al kun je zelf nog niet spelen, ga met iemand die dat wel kan naar een winkel waar jullie wat kunnen proberen binnen een vastgesteld budget. Dan hoor je wat, voel je wat en is de kans groter dat je geen miskoop doet en blijft spelen.

Het hoeft niet meteen duur te zijn, kijk ook naar een tweedehands.

Veel succes!

lpfan112
6 juli 2009, 20:08
bedankt voor de berichtenmaar weet iemand meschien een goed beginners setje

snaarplukker
6 juli 2009, 20:09
Ik zou zeggen:"Ga naar de LIDL en probeer hem. Bevalt ie, dan neemt je hem mee."

Yanniick
6 juli 2009, 20:10
Een tijdje geleden werden er ( Of heb ik het nou fout??) Yamaha klassieke beginners gitaartjes voor zo'n zelfde lage prijs verkocht bij de Lid'l. Leek mij niet zo slecht als dat iedereen hier meld.

Ik weet alleen niet of dat deze ook zijn.

Git Aar
6 juli 2009, 20:14
Tsjonge... gitaarbestanddelen... tís geen griesmeel...

Ik vind het toch wel een leuk setje. Voor die 50 euro kan je mooi even bekijken of het wat voor je is. En wie weet, is het wel een prima lesboek.

Je mag ook wel gelijk een gitaar van 300 euro kopen, vind je het niks zet je hem op marktplaats voor weinig :cooler::) (graag solid cedar)

Git Aar
6 juli 2009, 20:16
bedankt voor de berichtenmaar weet iemand meschien een goed beginners setje

Volgens mij zijn de beginnerssetjes niet veel beter dan deze lidl set. Bovendien zit er een vrij dik lesboek, en.... een elektriek stemapparaat bij.

Martijn-w
6 juli 2009, 20:19
Ik ben ook ooit zo dom geweest iets dergelijks te kopen. Ik heb er zelf 2 weken op gespeeld en daarna heeft mijn zus em nog een tijdje geleend. Maar ik had er na 2 weken schoon genoeg van. Klinkt nergens naar, is amper een gitaar te noemen.

LaurentB
6 juli 2009, 20:30
Bij een muziekwinkel kunnen ze je in elk geval nog adviseren over zo'n beginnersset, bij de Lidl niet.

Jonkje
7 juli 2009, 16:39
Gewoon kopen en proberen,

Het geluid zal zeker niet geweldig zijn en het is in mijn ogen gewoon speelgoed maar het is zeker raadzaam om eerst te kijken of het iets voor je is.
Zelf heb ik ca 8 jaar geleden van de airmiles een vergelijkbare gitaar gekocht om het te proberen, na ca 3 maanden spelen kocht ik een Fender western (indo, ca 150 euro) waar in mijn beleving toen een ontzettend goed geluid in zat in verhouding tot de prijs. Ik speel nu inmiddels op een Martin DCXE (voor optredens in tenten, mee op vakantie etc, kan door de HPL body wat meer hebben) een een Gibson Songwriter De Luxe (voor studio, thuis en zaal optredens) Ik heb de eerste gitaar nog steeds, het is nu een mooie herinnering!