PDA

View Full Version : Welk cabinet bij Vox AC30 CC2



CatchDude
6 juli 2009, 17:22
Ik zit ben al een tijdje op zoek naar een manier om het geluid uit m'n Vox AC30 CC2 (met wharfdales) iets meer body en aanwezigheid te geven. (Let wel, hij klinkt super maar je wilt altijd meer toch?)

Nu wil ik me eens gaan verdiepen in wat mooie cabinets die ik er aan kan hangen. Iemand ervaring met de CC2 en welke cabinets daar mooi bij kunnen? Ik heb echt werkelijk geen ervaring met speakers oid, dus weet niet waar ik moet gaan beginnen met luisteren. Ik ben dus uiteindelijk op zoek naar een lijstje van cabinets die ik wil gaan proberen. De prijs er van zien we dan later wel, maar goede koopjes zijn uiteraard meer als welkom...

Ik wil de speakers in de combo er bij blijven gebruiken, waardoor ik wel gelimiteerd ben tot uitsluitend 16 ohm.

For what it's worth: M'n stijl is van langzame maar rauwe blues (met een puist overdrive) naar wat lekkere krachtige rock. Clean? Soms, maar niet te veel. ;) Ik speel over een Fender Roadhouse strat (Mex, met van die lekkere texas specials ;)), met een crybaby wah en een Shiny Opium overdrive/booster. Ik gebruik ook vooral veel de buizen OD uit m'n amp.

Iemand?

Edit: Ohwja, het is echt alleen voor op het podium/in de oefenruimte. Thuis gaat die ac30 zowieso niet aan. ;)

Puerco
6 juli 2009, 18:34
Daar hoort natuurlijk DIT (http://www.soundslive.co.uk/product~name~Vox-V212BNX~ID~9023.asp) cabinet bij met AlNiCo blue speakers.
Weleens overwogen om de speakers van de combo zelf te vervangen, bv door blue AlNiCo's (in UK voor +/- €200 te koop)

Chris Winsemius
6 juli 2009, 18:45
2 x Alnico Blue (combo)
of
2 x Vintage 30 (closed back)

johanb
6 juli 2009, 19:46
alnico's ongeveer 250 per stuk, v30 90 per stuk ,dat is nogal een verschil

Negative K3 fan
6 juli 2009, 22:23