PDA

View Full Version : Welk cabinet bij Vox AC30 CC2



CatchDude
6 juli 2009, 17:22
Ik zit ben al een tijdje op zoek naar een manier om het geluid uit m'n Vox AC30 CC2 (met wharfdales) iets meer body en aanwezigheid te geven. (Let wel, hij klinkt super maar je wilt altijd meer toch?)

Nu wil ik me eens gaan verdiepen in wat mooie cabinets die ik er aan kan hangen. Iemand ervaring met de CC2 en welke cabinets daar mooi bij kunnen? Ik heb echt werkelijk geen ervaring met speakers oid, dus weet niet waar ik moet gaan beginnen met luisteren. Ik ben dus uiteindelijk op zoek naar een lijstje van cabinets die ik wil gaan proberen. De prijs er van zien we dan later wel, maar goede koopjes zijn uiteraard meer als welkom...

Ik wil de speakers in de combo er bij blijven gebruiken, waardoor ik wel gelimiteerd ben tot uitsluitend 16 ohm.

For what it's worth: M'n stijl is van langzame maar rauwe blues (met een puist overdrive) naar wat lekkere krachtige rock. Clean? Soms, maar niet te veel. ;) Ik speel over een Fender Roadhouse strat (Mex, met van die lekkere texas specials ;)), met een crybaby wah en een Shiny Opium overdrive/booster. Ik gebruik ook vooral veel de buizen OD uit m'n amp.

Iemand?

Edit: Ohwja, het is echt alleen voor op het podium/in de oefenruimte. Thuis gaat die ac30 zowieso niet aan. ;)

Puerco
6 juli 2009, 18:34
Daar hoort natuurlijk DIT (http://www.soundslive.co.uk/product~name~Vox-V212BNX~ID~9023.asp) cabinet bij met AlNiCo blue speakers.
Weleens overwogen om de speakers van de combo zelf te vervangen, bv door blue AlNiCo's (in UK voor +/- €200 te koop)

Chris Winsemius
6 juli 2009, 18:45
2 x Alnico Blue (combo)
of
2 x Vintage 30 (closed back)

johanb
6 juli 2009, 19:46
alnico's ongeveer 250 per stuk, v30 90 per stuk ,dat is nogal een verschil

Negative K3 fan
6 juli 2009, 22:23
ik ben zelf een enorme fan van greenbacks. Buiten dat heb ik een Engelse AC30 gehad met daarin Greenbacks en dat klonk best goed. Alnico blues horen bij een AC30, maar kosten een godsvermogen. Voor jouw stijl; een puist overdrive uit je buizen, passen greenbacks ook prima.

Maar je vraagstelling is juist, je bent op zoek naar een cabinet, niet per se naar speakers. Want ook de behuizing maakt wel degelijk een groot verschil in geluid en de enige manier om erachter te komen wat goed werkt voor jou is zelf testen. Bij Musik Produktiv kan dat erg goed, maar je kunt ook bij de wat kleinere muziek zaken verschillende cabs proberen.

bastiaanvanbeek
8 juli 2009, 07:56
die cabinet waar Puerco het over heeft, zou een super keuze zijn. als je het "echte" vox geluid wilt, kom je op de Celestion Alnico Blue's uit. ik had zelf eerst ook de standaard wharfedales in m'n Ac30 zitten, die ik later heb vervangen door de Blue's. ik vond de wharfedales eigenlijk heel goed klinken, tot dat ik de Blue's hoorde: veel voller geluid, helderdere hoge noten, warmere lage noten en de Blue's laten veel meer van je gitaar geluid horen.

CatchDude
14 juli 2009, 15:10
Oh kom op gasten! Bedankt voor de tips, maar nu zit ik weer dat ik eigenlijk best graag die celestion blue alnico's wil hebben. En daar begon mijn zoektocht eigenlijk eerst, dus nu is het circeltje eigenlijk weer compleet... En dat terwijl ik eigenlijk gewoon blij ben met mijn wharfdales.

Eigenlijk moet ik die cabinet gewoon eens gaan proberen, anders blijf ik maar twijfelen.. Als die bevalt, kan ik natuurlijk eerst 2 losse blue alnico's kopen en die in mijn combo hangen. En dan die wharfdales gebruiken om een keer een acoustische amp te maken oid. ;)

Nu maar eens kijken of ik zo'n cab kan vinden om eens te proberen...

CatchDude
14 juli 2009, 15:11
die cabinet waar Puerco het over heeft, zou een super keuze zijn. als je het "echte" vox geluid wilt, kom je op de Celestion Alnico Blue's uit. ik had zelf eerst ook de standaard wharfedales in m'n Ac30 zitten, die ik later heb vervangen door de Blue's. ik vond de wharfedales eigenlijk heel goed klinken, tot dat ik de Blue's hoorde: veel voller geluid, helderdere hoge noten, warmere lage noten en de Blue's laten veel meer van je gitaar geluid horen.

Bastiaan: Brutale vraag, maar kan ik hem eens horen, jouw AC30? Als je een live speelt oid? Ben nu wel nieuwsgierig aan het worden...

muziekschuur
14 juli 2009, 16:03
Een cabinet met een enkele 15" moet je zeker niet overslaan. Je gitaarboer heeft er vast wel een staan.

ieme
14 juli 2009, 16:11
v30s? bij een vox? no go!!! Ik heb onder mn ac30 een Bogner 212 greenback (shiva/ ac30 size, niet de oversize) staan voor wat meer body, heerlijk!!!