PDA

View Full Version : HNA? Laney AOR50 in da house!



munkie
6 juli 2009, 13:20
http://members.home.nl/fmunniksma/temp/Laney%20002a.jpg

Net binnen gekregen: Laney AOR pro Tube 50 watt. Britse vol buizen top, volgens verkoper van 1981 dus post ik hem hier. 200 euri, MP :ok:

Mijn HQ is in NW Fryslan, verkoper zat in Z-Limburg dus laten opsturen en dan duimen maar. Ik had hem zaterdag al in huis kunnen hebben maar toen was ik een uurtje weg en toen kwam die TNT klojo net aan de deur :(

Mijn hartje klopte dus in de keel bij het openen van de kartonnen doos. Hij ziet er echt perfect uit voor een meer dan 25 jaar oude amp. Geen krasje. Verkoper heeft een studio waar hij jaren heeft gestaan. Aansluiten op mijn eveneens net verworven DIY 4X12 kast met Rola G12-80 Celestions. (160 euro!) Aanzetten. Buisjes gloeien op. :cheerup:

Verbouwde RW strat erop. Hij doet het! Geen krakende pots, brom, ruis of andere rare zaken. Op de low gain input: vol warm geluid dat vrijwel clean blijft. Simpel 1 kanaals ding. Presence, bass, middle, treble, preamp, master. Toon knoppen kan je uittrekken voor boost, geeft een vrij drastisch effect.

Op de high gain ingang: heerlijke vette crunch ook op laag volume. Heb hem in de keuken dus kan helaas niet hard. Misschien morgen mee naar een oefenruimte.

1e indruk: wat een koopje, de berichten in m.n. UK fora over deze amp hebben een kern van waarheid. Al blijft alles subjectief natuurlijk. Objectief en zelfs voor deze leek vast te stellen: (nog) geen enkel probleem na 25 jaar, dikke Engelse voedingen(en een smoorspoel), ziet er goed uit. 200 euro betaal je tegenwoordig al makkelijk voor een jaren 70 LC/Power City/Floyd etc. top met alle ellende vandien.

caliban
6 juli 2009, 14:41
Ik heb vorig jaar de aor100 van een vriend thuis gehad om te modificeren. En zoals je zegt, heel erg decent spul, en klinkt op zich al heel erg leuk. En 200 euro is niet veel. Voor een vette highgain sound doen enkele modificaties weliswaar wonderen.
Proficiat ermee.

munkie
6 juli 2009, 14:51
Mmm je woont in Belgie, jammer, weer 250 km naar het Zuiden met dat ding ;)

Mag ik vragen wat je eraan gedaan hebt? Ik ben een leek maar ik heb iets gelezen dat er opamps in zitten, misschien die eruit halen?

caliban
6 juli 2009, 18:12
Ik zal je even contacteren langs pm anders.

treblemaster
8 juli 2009, 10:37
gave amp! Ik heb er veel goeie verhalen over gehoord. Ik was een lange tijd geleden ook op zoek naar een AOR50 of een Sovtek MIG60. Uiteindelijk kwam ik een Laney pre-supergroup (1968) tegen en die klonk zo ongelooflijk lekker dat ik die heb gekocht. Ik gebruik er wel en overdrive voor.

munkie
8 juli 2009, 11:22
Alhier de beloofde soundclips! Met de Laney AOR50 op een helaas maar voor 50% functionele Marshall 4X12 (damn mono-stereo schakelaars...) in een oefenruimte. Opgenomen met de onvolprezen Zoom H2 op enige afstand van de kast. Richwood Strat met Van Zandt Blues single coils en een Seymour Duncan '59 humbucker bij de brug.

Clean via de low gain ingang, geen pull boosts, toonregeling rond de 5:

http://members.home.nl/fmunniksma/temp/LaneycleanMP3.mp3

High gain ingang, geen pull boosts, gain op 5 a 6, toonregeling rond de 5:

http://members.home.nl/fmunniksma/temp/LaneydistortedMP3.mp3

Luistert en huivert ;)

Rinze
8 juli 2009, 11:46
Heb jij nou je naam veranderd hier Freek :???:

munkie
8 juli 2009, 12:35
Bij mijn beste weten niet? Hoewel de Alzheimer af en toe al aardig toeslaat :supercool:

caliban
8 juli 2009, 14:32
Klinkt super, en heel goed ingespeeld. Zoals ik je ook langs mail heb gestuurd, klinkt de high-gain iets te mid-scoop. Ik zou daar de mid-boost gebruiken.

Rinze
8 juli 2009, 15:03
Bij mijn beste weten niet? Hoewel de Alzheimer af en toe al aardig toeslaat :supercool:

Ik dacht dat je nick eerst "Frekie" was :???: en je had toch ook veel meer posts? Misschien toch eens wat minder drugs naar binnen werken :dontgeti:

Jij bent toch de "Richwood is zo slecht nog niet" Freek waar ik ooit een Classic 30 van heb gekocht?

munkie
8 juli 2009, 15:53
Klopt helemaal Rinze. Kan zijn dat "Frekie" niet meer werkte ofzo.

Rinze
8 juli 2009, 16:34
Klopt helemaal Rinze. Kan zijn dat "Frekie" niet meer werkte ofzo.

Ah ok :crazyhappy: dan weet ik dat het niet aan mij ligt :cheerup: