PDA

View Full Version : Spring reverb/ ENGL effect loop



macwilliams
6 juli 2009, 10:23
Op mijn ENGL heb ik 2 effect loop's waarvan eentje in gebruik is door een multi effect.
Nu wil ik graag op de tweede loop een Reverb tank aansluiten, maar ik weet niet of dit überhaupt wel kan. De loop is dacht ik van serieel naar parallel te draaien, mocht dit van belang zijn.

Kan ik dit zomaar doen?
Is dit af te raden?
Kan dit wel maar met een beperkt aantal (types) reverbs?

Wat kan ik hiermee?

Andere tips?

iWishmaster
6 juli 2009, 10:37
De schema's van een reverb buffer en fx-loop buffer zijn over het algemeen niet hetzelfde, dus ik betwijfel of je 'zomaar' een reverb tank op aan kunt sluiten. Ik weet dat de weerstand van de reverb tank verschilt per type en dat dat je niet zonder meer elke reverb tank kunt vervangen voor een andere. Maar ik ben geen expert ...

Waarom niet gewoon een goed (spring)reverb pedaal? En is de reverb uit je multi-effect niet goed genoeg?

macwilliams
6 juli 2009, 10:55
De reverb is wel goed genoeg maar het geluid is dan ook nog op een andere manier beinvloed. Op zich geen nare verandering maar ik wil de amp laten klinken zoals hij klinkt maar dan met reverb. Als dat zou kunnen dan vind ik het helemaal goed.
Mijn multi dinges is een Tc-Gmajor waar ik heel blij mee ben maar wanneer ik hem inschakel veranderd er meer aan het geluid dan alleen het beoogde effect

Die reverb pedalen, die kunnen wel gewoon in de eff loop?

iWishmaster
6 juli 2009, 18:47
Die reverb pedalen, die kunnen wel gewoon in de eff loop?

Ja, daar zijn ze voor gemaakt.