PDA

View Full Version : variax in de gitaar plus en gitarist



7th heaven
27 maart 2003, 15:01
zo te zien zijn de meningen verdeelt over de variax als je kijkt naar het artikel in de gitaar plus en het artikel in de gitarist hoe denken lullie er over?

niet alleen de mogelijk heden van de variax maar ook de bouw en hoe die echt klinkt want als je gitaar plus moet geloven is het echt een k#t gitaar.

fred dons
27 maart 2003, 15:15
ik heb hem in frankfurt geprobeerd en mijn
indruk was inderdaad die van een kutgitaar
hij klinkt als (duur) speelgoed
als gitaar speelt hij wel aardig maar de geluiden klinken zo geprocessed en lijken in de verste verte niet op de gitaren die ze moeten kopieren

7th heaven
27 maart 2003, 15:47
ben ik dus gelukkig niet de enige die er zo over denkt. als gitaar zijn vind ik het een goed intrument
maar die modelingen of hoe het ook heet vind ik niet echt top

Eko
27 maart 2003, 17:07
Ik vond de gitaar , als gitaar , niet echt bijzonder. De afwerking is netjes , maar niet spectaculair. Wat je koopt met de Variax is echter niet een doorsnee instrument maar een varieteit aan instrumenten in een keer in je handen. Inderdaad als je per geluid apart gaat kijken , dan is er op het geluid wel wat af te dingen. Het mooie van de Variax is echter dat je in een handomdraai omschakeld van een strat naar een acoustische gitaar en door naar een Dobro.
Niet iedereen doet dat veel.Als je echter optreed en regelmatig van instrument wilt of moet wisselen , dan is het een uitkomst.
Voor het geld vond ik het een prachtig instrument.

Soulflyhigh
27 maart 2003, 19:56
Ik vind het niet alleen een nepding ik vind hem ook nog eens oerlelijk. Wat een gedrocht, bah :sad:

Soulflyhigh :smile:

Jay Cal
27 maart 2003, 20:26
GitaarPlus: Kutgitaar
Gitaarplus is echter ook een kutblad so go figure....

Line6 moet gewoon een modelling pickup maken. Simpel zat.

Enne die variax ziet er niet uit.

Greetz!

hoofd
27 maart 2003, 23:09
idd, een modelling pick-up zou beter zijn, zoiets als die ene van Roland (ben de naam ervan kwijt). Dat lijkt me wel cool.

SteavisSmokin
28 maart 2003, 14:43
GitaarPlus durft dus blijkbaar WEL hun mening te geven over een product...de Gitarist is een beetje een slijm-bij-de-importeurs-en-fabrikanten-blad.

Ic3gl0vE
28 maart 2003, 21:43
Op 2003-03-27 23:09, schreef mtlhead:
idd, een modelling pick-up zou beter zijn, zoiets als die ene van Roland (ben de naam ervan kwijt). Dat lijkt me wel cool.


de GK2 waarschijnlijk, maar dat is een midi pickup die je op een (gitaar)synth kan aansluiten

Anders Destium
28 maart 2003, 21:53
Op 2003-03-28 14:43, schreef SteavisSmokin:
GitaarPlus durft dus blijkbaar WEL hun mening te geven over een product...de Gitarist is een beetje een slijm-bij-de-importeurs-en-fabrikanten-blad.


De Gitaarplus is nogal subjectief, hun mening hoeft absoluut niet de jouwe te zijn zodat je niet kunt spreken van een kwalitatief oordeel als ze iets testen...

Oh, ook mijn mening over de Variax maar: Ik heb hem zelf niet geprobeerd en ziet er niet uit, maar als hij in elementvorm uitkomt ben ik wél geďnteresserd :wink:

Iceglove zei trouwens dat er ook een footswitch AAN de gitaar zit, lekker slepen :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anders Destium op 2003-03-28 21:55 ]</font>

7th heaven
30 maart 2003, 14:17
Op 2003-03-27 20:26, schreef Jay Cal:
GitaarPlus: Kutgitaar
Gitaarplus is echter ook een kutblad so go figure....


nicky moeken schrijft in zn eentje dat hel blad vol in vind zelf ook een neuzel blad
gitarist vind ik wat commercieler en durven een product niet echt af te zeiken

GuitarCroock
15 mei 2004, 01:22
Ik heb zelf een variax, en ben er niet ontevreden over. De switch zit niet aan de gitaar, maar erbij. En is niet nodig. Je kan ook op batterijen spelen. De switch zorgt voor de voeding van de gitaar, en is tevens een DI box. Er zit namelijk een XLR uitgang op, zodat je gelijk op een PA kunt, met de akoestische geluiden. Dat de modelling geluiden niet helemaal echt zijn is logisch, ze zijn het ook niet. Maar om nou 28 gitaren te gaan kopen vind ik veel te duur, en de geluiden die er in zitten zijn best heel goed bruikbaar. De tele klinkt redelijk als een tele, en de banjo komt ook goed overeen. Maar als je het echte tele geluid wilt, dan moet je ook een tele kopen. En als je het gibson geluid wil, koop dan een Gibson.

En dat sommige bladen negatief zijn, is best mogelijk. Het is de mening van een persoon. En ik ben positief, maar er zijn best mensen die negatief zijn, dat heet een mening, en een recensie is een mening.

En als je het model niet mooi vind, so what. Ik koop een gitaar in de eerste plaats voor het geluid, en dan pas kijk ik naar uiterlijk. En het geluid van de variax, vind ik prima.

The Mule
15 mei 2004, 08:14
Ik zag bij Rockpalace pas de vernieuwde/luxere Variax 700 in amber en ik vond het een mooi ding. De 500 vond ik altijd ook lelijk. Verder niet op gespeeld, maar als hij redelijk doet wat hij belooft zou het - als ik nog gitarist zou zijn - best een optie voor mij zijn geweest.

birt
15 mei 2004, 11:02
niet vergeten dat die bladen (en dan zeker gratis bladen zoals meet music, hier niet vernoemd maar ikz eg het er maar bij) een groot deel van hun inkomsten halen bij reclame... ze kunnen niet altijd objectief hun mening geven over iets waar hun tijdschrift zijn inkomsten vandaan haalt

IndiepoprockJesse
15 mei 2004, 11:06
Ik heb de 500 bespeeld een keer, en ik was er wel enthousiast over, speelt lekker, klonk ook wel tof, maar ben geen gitarist die echt veel van gitaar moet switchen ofzo, dus niet echt nodig..

ja die 500 is niet zo mooi (vooral op het plaatje, in het echt is ie beter) maar de 700 vind ik kwa model erg vooruit gegaan..

Nou, nu heeft Line6 ook een Variax Workbench gemaakt, waarmee je op je computer je gitaar in elkaar kan zetten en alles kan instellen en veranderen aan je geluid en als je tevreden bent, de instellingen naar je gitaar uploaden zodat je er mee kan spelen... kan een zeker interessante functie zijn voor sommigen..

Jesse//

Negative K3 fan
15 mei 2004, 13:11
ik vind die 700 serie er trouwens nog best wel mooi uitzien eigelijk. Ik wil er alleen nog wel een keer op spelen, het lijkt me voor bepaalde doeleinden toch wel enigzins handig.

abbys
15 mei 2004, 13:31
hehe, als je staat te spelen of iets opneemt gaat 95% niet horen dat het een "nep-geluid" is hoor, voor hen klinkt het gewoon goed, zie de namen van de modellen meer als "referentiepunten" om te tonen waar het naar toe wilt gaan, je kan in een gitaar van die prijs niet een 20-tal gitaren van rond de 2000€ stoppen en verwachten dat ze totaal goed klinken he, moet die variax ook wel wat krediet geven hoor

stratos
2 juni 2004, 20:47
M.i. is de ketting net zo sterk als de zwakste schakel.
Hier boven wordt gezegd hij klinkt niet als een Tele, maar welke Tele dan, die van € 200 of als die van twee maandsalarissen. Ik vraag me dan ook af hoe die klinkt met een dijk van een lampenbak i.p.v. een pisbakken combo-tje. Ik heb met 700 gespeeld en was tijdens het spelen echt vergeten of ie nou mooi of lelijk was, alleen de hals is wennen. Maar of ie nou op standje Tele stond of Gibson, ik heb er niet op gelet, maar div. standen zijn lekker en lekker is lekker.

Javaca
2 juni 2004, 21:49
De inlays van de 700 vind ik erg lelijk.

Verder vind ik het wel een lekker gitaartje. Ik heb hem kunnen uitproberen met een Vetta en was er best over te spreken.

Met de Workbench erbij heb je een soort bespeelbare Kisekae. Lijkt me erg gaaf.

De 500 vindt ik nieteens echt lelijk (de rode of de sunburst dan). Ik zou hem sneller kopen dan de 700.

Een los electrisch systeem lijkt me nog wat handiger. Dat zou je kunnen inbouwen en dan met de bijgeleverde software de mensuur, het hout van de toets, hals en body invoeren waardoor de electronica in de gitaar zich instelt om alles goed weer te geven. Ideaal voor zelfbouwers. :D

Aat
2 juni 2004, 23:08
Hoewel ik zelf nooit op een Variax heb gespeeld, maar wel een lange demo meegemaakt heb bij Feedback, en Rob Winter een keer op een Variax heb horen spelen, moet ik zeggen dat ik het geluid best wel goed vond. En waarschijnlijk heeft het wel degeleijk te maken over wat voor versterker je op zo'n ding speelt natuurlijk.
Ben ook erg nieuwsgierig naar de klank van Variax acoustic.

fred dons
3 juni 2004, 11:06
warmoth heeft tegenwoordig de optie op al zijn bodies om de een frezing te laten maken voor de variac electronica en ze maken replacement
variac nekken die wel goed zijn
nu alleen nog de losse electronica scoren :D

Javaca
3 juni 2004, 17:32
Variac zijn goedkope versterkertjes van MP.
Variax zijn dure gitaren van L6.

Raffel
3 juni 2004, 17:55
ik heb wat clipjes van die semi-akoestische variax gehoord, maar ik vind m nog best interessant klinken. Ik denk dat ik die toch eens moet gaan testen :)

fred dons
3 juni 2004, 18:10
je hebt gelijk: variax alleen de zin zou moeten luiden

"variax zijn te dure gitaren van line6" :D

Javaca
3 juni 2004, 19:12
Idd
450/500 euro zou een mooie prijs zijn voor de variax 500