PDA

View Full Version : Laney amps



Mr. Dynamite
5 juli 2009, 20:28
Hey mensen :satisfie:

Ik ga binnenkort met een paar maten een berg winkels in nederland afstropen opzoek naar een degelijke buizentop. Nou is mijn oog gevallen op Laney, ze maken na mijn inzien wel leuke amps en zeker waard om is een keer te gaan testen :)
Het probleem is dat ik ze nog nergens tegen ben gekomen, zijn ze wel eens in nederland verkrijgbaar of moet ik dan eerst all the way naar köln? :???:
kortom welke nederlandse winkel verkoopt dus Laney's ?

ik groet u ;)

robert-gitarist
5 juli 2009, 21:04
Kameraad van mij verkoopt een Laney TT100H 3 kanaals amp met footswitch. Geloof voor een leuke prijs ook nog. Misschien is dat wat voor je?

YB
5 juli 2009, 21:20
Feedback had wel wat staan

dml
5 juli 2009, 22:01
Big One in Zwolle heeft wel wat staan (GH50L + GS212ie), Muzikaza in Roermond ook.
De TT die Robert-Gitarist hierboven aangeeft is ook een te gekke versterker en redelijk exclusief, op dit moment wordt hij alleen nog op bestelling geleverd.
Bel anders even de importeur en vraag aan welke winkels zij onlangs Laney versterkers hebben geleverd.

Ome Keith
6 juli 2009, 11:54
Paul Timmer (Muziek Timmer, Beverwijk) heeft geloof ik een TT100 staan.
Enne,
Een GH50L is leuk met ECC803 in v2 en v4

Mr. Dynamite
6 juli 2009, 17:53
hey bedankt voor de reply's mensen :satisfie:

@Oma Keith; Jou GH50l, bevalt die je nog een beetje? en wat voor stijl speel je er vooral mee? en dan nog iets kun je wel switchen tussen dist en clean :???:

Ome Keith
7 juli 2009, 17:44
Ehhm; laat dat oma maar weg. Ik ben gek op mijn GH50L's (heb er twee)
Standaard zijn het amps die humbuckers vreten. Marshall op steroiden (drive & resonance).
Ik speel vooral rock (Zep, EVH, Guns and Roses, The Cult, Anouk) met een gemodde Les Paul Studio en een Ibanez Destroyer. Clean gaat prima voor mij als je voorzichtig bent met de gain. Het wordt nooit Fender clean maar voor mij is ie prima. Voor scheur trap ik hem naar het drive kanaal.
Wel enorm veel mid.
Een van m'n GH50l's staat nu op 6L6 buizen. Vind ik een stuk matter dan de andere die op EL34 staat te stoken.
Vanavond gaan er 6L6'jes uit en TAD EL34B's in en ga ik twee van de vier ECC83's vervangen door ECC803 (tip van Toneblo/Nico Verduin). Wordt ie iets warmer van.
Enne ze gaan echt schofterig hard. Heb er mee op Geinbeat gestaan en daar werd iedereen op het podium gek als ik ze boven de 5 zette.

Mr. Dynamite
7 juli 2009, 17:54
Haha just kiddin' :makeup:

Als ik dit zo lees klinkt het me zeer goed in de oren, ik speel alleen maar op humbucker gitaren en ben opzoek naar zeg maar een high gain marshall geluid ala Metallica, Ozzy Osbourne, Black sabbath, Airbourne, Megadeth. maar leuke palm mute riffjes dat trekt i wel? :)

Ome Keith
7 juli 2009, 17:57
Toneblo maakt een studie van de GH50L.........
Zal hem ff vragen te reageren (hij repeteert vanavond)
Misschien moet je ook eens luisteren naar wat demo's van GH50l's op youtube
Let er wel op dat veel Laney amps op cabs staan met die gruwelijke H&H invader speakers.
Ze kunnen dan behoorlijk schel klinken.

Mr. Dynamite
7 juli 2009, 18:19
hmm als je dat wilt :)

ik dacht zelf eerder aan zoon laney cab met Celestion Custom's erin of een cab met Vintage 30's maar dat zie ik wel, nah ik hou niet zo van youtube filmpjes ik moet hem sowieso eerst uittesten blind kopen doe ik niet aan ;)

dml
7 juli 2009, 18:58
Ik ga met Ome Keith mee, als het gaat om de GH50L. Voor het geld echt een geweldige en flexibele amp, ondanks z'n anderhalf kanaal.

Mr. Dynamite
7 juli 2009, 19:20
Ja dat vroeg ik me nog af.. hoe zit dat met dat anderhalve kanaal :???::???: je kunt toch wel met een footswitch tussen clean en distortion switchen??

dml
7 juli 2009, 21:19
Ja, dat kan. Het is eigenlijk een één-kanaals versterker maar met een schakelbare drive. Vandaar anderhalf.

Ome Keith
7 juli 2009, 22:03
Youtube geeft idd niet meer dan een globale indruk. Cabs testen is must.
Heb zelf twee laney 4x12 cabs. Straight cab met 4 75 watt Celestions en een slanted met 4 75 watt H7H invaders. Ik hou dit setje zo want ik gebruik hem ook als full size stack voor mijn Supercity DEA 200 (810 Volt anodespanning; voor als het dodelijk hard moet) Ik durf daar geen lichte cabs onder te zetten. Ben als de dood dat als 1 speaker het begeeft, hij de rest ook ontworteld.
GH50L klinkt super op v30's. Heb hem eens mogen testen op 4x12 Fame cab van Toneblo.
Maar idd, zelf testen en neem er de tijd voor. Er zit heel veel in maar toonregeling reageert anders dan bijv. Marshall. Toneblo maakt er echt een studie van........

Mr. Dynamite
8 juli 2009, 18:13
Oke mensen bedankt voor de reply's :) heb je wat aan ;)
wat cab betreft doe ik denk ik sowieso V30 omdat dit gewoon goed klinkt :ok:

toneblo
8 juli 2009, 18:50
Doe je verstandig aan.
De laney GH50l is een versterker die zich niet gemakkelijk laat beetnemen.
Dat wil zeggen: hij heeft vele kwaliteiten.
Het gaat je echt wel even een weekje kosten om je setting te vinden maar als die dan eenmaal staat........ then he pisses all over marshall!!!
Voor dat anderhalf kanaal verhaal, laat je niet foppen, slechts een ts09 of een ander willekeurig drive-pedaal maakt er zo een drie kanaals van.
Hoe zit dat dan?
Je hebt een clean kanaal waarop je de gain kan regelen ( van clean tot heftig )
Is dit nog niet genoeg, trap ( of druk ) dan de drive sectie erbij, let op, je hebt nog nooit zoveel dynamisch verschil gehoord als in deze.\
Van een randje tot aan de stijlen die jij graag wilt spelen..... and then some!!
Mocht je dan een smooth lead sound zoeken schop je gewoon op je ts 09

Zie hier, ook drie keuzes!

Ik heb er sinds een tijdje 1 en ben onder de indruk van de flexibiliteit van dit 1 kanaals buizenbeest.
Ik heb ook triamps, marshall vintage moderns en fenders gehad.
Het zal nooit een van deze worden omdat het een laney is....duh..
Ik vindt hem fijn omdat ie eigenlijk in elke band past, van nederpop, blues, rock tot heavy metal and beyond!

En ja, ze gaan verschrikkelijk hard, denk maar aan london city dea's, daar sta je liever ook niet vlakbij op podium volume!

Mocht je vragen hebben, PM

munkie
9 juli 2009, 20:10
http://members.home.nl/fmunniksma/temp/Laney%20002a.jpg

Net een Laney AOR50 Pro Tube Lead gescoord. Voor 200 euri + VZK :ok:

Nix voor metal jongetjes, dit is een echte BBC amp: Brute Britse Crunch :rockon:
Pedaaltje ervoor voor de soloos en rocken maar. Blaast je de kop van de romp met zijn "50" watt. 2X EL34, 4X ECC83. Joekels van voedingen.

Soundclipjes:

clean(ish) op de low gain ingang:
http://members.home.nl/fmunniksma/temp/LaneycleanMP3.mp3

Dirty op de high gain input:
http://members.home.nl/fmunniksma/temp/LaneydistortedMP3.mp3

Mr. Dynamite
9 juli 2009, 20:19
Whoa 200 euro,, doe je goed man! :crazyhappy:

Leuke samples klinkt zeker wel nice :satisfie:
alleen wel te weinig gain voor mij maar klinkt goed :hippie:

Billy Turf
9 juli 2009, 20:26
http://members.home.nl/fmunniksma/temp/Laney%20002a.jpg

Net een Laney AOR50 Pro Tube Lead gescoord. Voor 200 euri + VZK :ok:

Nix voor metal jongetjes, dit is een echte BBC amp: Brute Britse Crunch :rockon:
Pedaaltje ervoor voor de soloos en rocken maar. Blaast je de kop van de romp met zijn "50" watt. 2X EL34, 4X ECC83. Joekels van voedingen.

Soundclipjes:

clean(ish) op de low gain ingang:
http://members.home.nl/fmunniksma/temp/LaneycleanMP3.mp3

Dirty op de high gain input:
http://members.home.nl/fmunniksma/temp/LaneydistortedMP3.mp3

Hoor ik daar de intro van Never Be Clever ? :P anyway klinkt goed.
Heb zelf ook een Laney <3

toneblo
9 juli 2009, 20:26
alleen wel te weinig gain voor mij maar klinkt goed

Knoop dit nu eens in je oren, laney's hebben meer gain op de knop zitten dan je hoort in die clips.
het gaat er ook niet om dat je zoveel mogelijk gain laat horen in die clips....
Echt, geloof mij, je gaat er 1 testen en dan kom je hier eens terug, goed?!
Geen engl of mesa die zoveel gain heeft als de GH50/100L.
Vraag anders aan ome keith of hij je even in wil lichten over de laatste te verkopen GH50L, had er weer 1 zien staan gister...

Serieus hoor, heb je er al eens 1 getest?

Mr. Dynamite
9 juli 2009, 20:37
Nou dat klinkt goed :)
Nee ik heb er nog geen 1 getest :makeup: maar ik wil zeker er wel 1 gaan testen daarvoor was dit topic ook bedoeld, idee krijgen waar ik ze kan testen ;)

Ome Keith
9 juli 2009, 21:41
http://members.home.nl/fmunniksma/temp/Laney%20002a.jpg

Net een Laney AOR50 Pro Tube Lead gescoord.


Mooie klassieke bak Munkie.
Zuinig op zijn.

caliban
10 juli 2009, 01:15
Whoa 200 euro,, doe je goed man! :crazyhappy:

Leuke samples klinkt zeker wel nice :satisfie:
alleen wel te weinig gain voor mij maar klinkt goed :hippie:

De aor-amps hebben heel veel gain, maar ik vind de gain stock vrij onbruikbaar. Voor low-gain dingen zijn die amps heel strak, maar voor metal dingen moet hij gemodificeerd worden.

Ome Keith
10 juli 2009, 15:15
Knoop dit nu eens in je oren, laney's hebben meer gain op de knop zitten dan je hoort in die clips.
het gaat er ook niet om dat je zoveel mogelijk gain laat horen in die clips....
Echt, geloof mij, je gaat er 1 testen en dan kom je hier eens terug, goed?!
Geen engl of mesa die zoveel gain heeft als de GH50/100L.
Vraag anders aan ome keith of hij je even in wil lichten over de laatste te verkopen GH50L, had er weer 1 zien staan gister...

Serieus hoor, heb je er al eens 1 getest?


Gewoon op marktplaats....... (Bemmel)
En tot nu toe alleen onzinbiedingen

the sure thing
11 juli 2009, 22:55
Net bij een live-bandje de Lionheart top met 2x12 gehoord icm met een Fender strat met humbuckers erin. Ik vond het een te droog geluid. Niet echt vol qua klank. Niet levendig, niet "met ballen". Clean 6,5, de crunch zou ik een 7- geven. Mijn Fender Bandmaster klinkt clean een heel stuk beter :)

Ome Keith
12 juli 2009, 19:10
EL84's.........

Ome Keith
12 juli 2009, 21:29
Nu op MP ..........

zeiler
12 juli 2009, 21:39
die Lionhearts heb ik pas gezien (helaas niet op gespeeld) bij Souman in Wezep, een 410 en een 212 gewone zeg maar, maar qua look zijn dat wel de vetste amps die ik ken :o!!! heerlijk dat blauw ;)!

munkie
13 juli 2009, 15:34
Afgelopen zaterdag mijn AOR50 Laney top meegehad naar de kroeg op een Marshall 2X12 met Celestion G12T75. Zelfde probleem als in de oefenruimte, lekkere donkere grom maar daardoor ook wat verzuipend in een 2 gitaristen bandje. Marshall Guvner pedaaltje ervoor voor de solo´s , veel sustain maar te weinig dynamiek om er lekker doorheen te prikken.

Een nieuwe versterker duurt altijd even voor je ermee kan werken, het is een kwestie van afstelling, gitaar, elementen, speakers, stijl van muziek, samenstelling vd band. Wellicht laat ik de AOR nog eens customizen, alle IC´s eruit, elco´s vervangen enz. Maar hij gaat voorlopig nergens heen :punk:

Ik heb in een oefenruimte wel eens gespeeld op nieuwe Laney buizencombo´s, daar haalde ik niet meteen een lekker geluid uit. Maar losse tops op dikke kasten dat klinkt weer heel anders natuurlijk.

Ome Keith
13 juli 2009, 15:56
Vorige week heb ik twee GH50L's meegesleept naar Geinbeat.
Elk op een 4x12.
Slagitariste met een Strat en ik zelf de lead partijen met een Destroyer.
Geen centje pijn. Heb er idd ook mee moeten leren omgaan.
Truc was voor mij vooral de gain knop slagje terug te draaien (smeert de boel gauw dicht).
Heb Guvnor II, IBZ SD-9, Boss DS-1 en een TS-9 voor extra drive geprobeerd.
TS-9 ("echte") werkt het beste voor mij.
Zowel op GH50L als op London City DEA70, Supercity DEA200 en Laney LC15 (zelfs die klinkt bruut en oversized op een 4x12)

caliban
13 juli 2009, 21:15
Afgelopen zaterdag mijn AOR50 Laney top meegehad naar de kroeg op een Marshall 2X12 met Celestion G12T75. Zelfde probleem als in de oefenruimte, lekkere donkere grom maar daardoor ook wat verzuipend in een 2 gitaristen bandje. Marshall Guvner pedaaltje ervoor voor de solo´s , veel sustain maar te weinig dynamiek om er lekker doorheen te prikken.

Een nieuwe versterker duurt altijd even voor je ermee kan werken, het is een kwestie van afstelling, gitaar, elementen, speakers, stijl van muziek, samenstelling vd band. Wellicht laat ik de AOR nog eens customizen, alle IC´s eruit, elco´s vervangen enz. Maar hij gaat voorlopig nergens heen :punk:

Ik heb in een oefenruimte wel eens gespeeld op nieuwe Laney buizencombo´s, daar haalde ik niet meteen een lekker geluid uit. Maar losse tops op dikke kasten dat klinkt weer heel anders natuurlijk.

Heb je de midboost al geprobeerd om door de mix te komen? De opamps waarover je spreekt zijn ook niet per se zo slecht (zoals ik je ook langs mail heb verteld). De gainstage na de toonregeling daarentegen is volgens mij een van de redenen die je niet goed door de mix laten komen. Hij over-compresst de sound (voor zover ik me de aor100 kan herinneren).

munkie
14 juli 2009, 21:05
De mid en high boost houd ik niet van. De bass boost is soms wel lekker bijv. met een klein 2X12 kastje. Ik ga hem nu gebruiken voor een rep. en optreden met een powertrio, kon wel eens leuk worden :rockon:
Ik ga het eens proberen zonder pedaaltje, hij heeft zelf al een hoop gain. En dan gewoon alles vanaf de gitaar regelen.

j3r03n
19 augustus 2009, 16:46
Even een bumpje / kaping:

Ik heb binnenkort (6 september) een optreden waar we verplicht gebruik moeten maken van de gesponsorde backline. Ik haal zelf mijn overdrive altijd uit mij AC30 (Top Boost kanaal op 75-80% gain).
Nu hebben ze daar een Laney GH50L. Deze heeft ECC83 preamp-buizen (AC30 ook) en EL34 eindbuizen (AC30 heeft EL84). Ook hoor ik m.b.t. de GH50L de termen 'korrelig' 'snel dichtsmeren' en 'veel mids'.

Zou de Laney GH50L te gebruiken zijn om voor één optreden mijn Vox AC30 te benaderen?

Het alternatief is een Ashdown (type nog onbekend).

blademan
19 augustus 2009, 17:02
die GH50L lijkt me een prima amp, trouwens!

heb zelf de vc30 212 gehad, ook een mooi ding , maar niet zo mijn geluid, wel jammer, erg goed gebouwde versterker was dat, mooie AC30 kloon

j3r03n
19 augustus 2009, 17:08
Haha, inderdaad, als ze nu een VC30 hadden, was de keuze gemakkelijk ;)

nielsnielsniels
19 augustus 2009, 19:01
Ik had een VC30 met 210, besteld uit Engeland. Cleans waren beetje Vox/Fender achtig, drive was so-so. Reverb was goed, TMB controls gingen wel.

Klonk wel erg scherp in het hoog, ik speelde eigenlijk alleen maar op neck/mid pickup positie omdat het anders pijn deed aan mijn oren. Gaat ook enorm hard, veel te hard voor thuis. Ik zou gelijk de buizen vervangen. Ik dacht dat het wel een mooi geluid was, totdat ik mijn Fender kocht, wat een wereld van verschil.

Verder wel ok geluid, niet speciaal. Knopjes ging wel snel kapot!

j3r03n
19 augustus 2009, 19:20
Zou de Laney GH50L te gebruiken zijn om voor één optreden mijn Vox AC30 te benaderen?
Iemand nog ervaring met GH50L vs. AC30?

Mr. Dynamite
19 augustus 2009, 20:58
Iemand nog ervaring met GH50L vs. AC30?

nou, ik heb de gh50l geprobeerd ;)
Amp klonk opzich best goed maar de drive was idd nogal korrelig van structuur en hij was niet veelzijdig genoeg voor mij maar met pedaaltjes heb je hier dus geen last van.

blademan
19 augustus 2009, 21:55
het clean van de VC30 is top, de drive redelijk, en dat ding gaat echt oerendhard!






staat nog een mooie VC30 212 te koop in Nijmegen voor de geinteresseerden,
occasions bij guitarsandamps

Kamiess
20 augustus 2009, 12:26
Ik heb zelf de GH100L en speel met sessies regelmatig op een vox ac30(staat daar standaard).

Persoonlijk vind ik mijn laney in combi met 2x12 K&E V30 beter.
Maar haal de distortion uit een proco rat (met ruatz mod) en die werkt op beide versterkers wel goed moet ik zeggen.
Maar net waar je van houdt denk ik.

j3r03n
20 augustus 2009, 17:39
Ik heb zelf de GH100L en speel met sessies regelmatig op een vox ac30(staat daar standaard).

Persoonlijk vind ik mijn laney in combi met 2x12 K&E V30 beter.
Maar haal de distortion uit een proco rat (met ruatz mod) en die werkt op beide versterkers wel goed moet ik zeggen.
Maar net waar je van houdt denk ik.

Uiteraard is het net waar je van houdt, en ik hou dus van de AC30 ;) Het gaat mij dus ook niet om 'beter', maar of ik met die amp uit de voeten kan.

Lijken je GH100L en de AC30 qua overdrive een beetje op elkaar?

Kamiess
21 augustus 2009, 12:20
Nou omdat ik voor de overdrive dus een pedaaltje gebruik is het wat moeilijk vergelijken.
Ik verander de toonregeling van de Rat dus ook per versterker.

Maar je zou kunnen zeggen dat de vox milder/opener klinkt.
Dit ligt waarschijnlijk ook aan de speaker(s) die gebruikt.

Maar voor de muziek die we maken vind ik dat de vox het goed doet en op dat soort momenten een geweldige vervanger van de Laney is en andersom natuurlijk.
Vooral op sessies is het nog wel eens afwachten wat er staat.
Het is dus niet zo dat met de laney het geluid(stijl) erg afwijkt van de Vox.
Ik denk dat als je bv metallica speelt met een laney en het dan met een vox probeert het niet goed gaat werken.
Maar goed jouw vergelijk werkt dus andersom en verwacht ik niet dat je problemen hebt.
Denk er alleen aan de je bij de laney de toonregeling waarschijnlijk heel anders hebt staan dan op je vox.Minder mid en treble (tenminste dat is mijn ervaring)

Jimwoud
21 augustus 2009, 12:46
Lijken je GH100L en de AC30 qua overdrive een beetje op elkaar?

Lijkt totaal niet op elkaar, Ik heb de GH50L gehad, en vaak genoeg over een AC30 gespeeld. Maar dat zijn gewoon twee totaal andere amps. Die laney is gewoon veel meer Marshall. Die AC30 is veel dynamischer, en de gainstruktuur en voicing is totaal anders.

Kamiess
21 augustus 2009, 13:10
hebben alle vox ac30-ers dezelfde speakers trouwens.
ik speel er toevallig wel eens op en redt me ermee,maar heb met die dingen geen idee wat voor speakers erin zitten > volgens mij geen V30 i.e.g

Ik vind persoonlijk het met de vox ook verschil maken hoe je de topboost enz gebruikt.
Ik moest er i.e.g wel aan wennen toen ik er voor het eerst op speelde(kwam misschien ook door de 10 min opbouwtijd die we hadden)

j3r03n
21 augustus 2009, 14:51
Lijkt totaal niet op elkaar

Hmmm, dan wordt het een optreden met een andere sound...:dontgeti: