PDA

View Full Version : Meul -Voices



meul
5 juli 2009, 18:53
he! :rockon:

Progressieve hoek.

http://members.casema.nl/plien68/Sound/Jan%20Vermeulen%20-%20Voices.mp3

Fusion
5 juli 2009, 20:13
Zo! Gaaf!

+ de freake drukke stukjes
+ de sound (vet!)
+ het gebruik van synthesizers
+ je Vai-esque lijnen (alhoewel t wel héél erg a la Vai is)

- de tempowisselingen (beetje te cliché voor mijn smaak)
- de compositie (niet mijn ding, te weinig lijn)

pasqual
5 juli 2009, 21:12
hoi Jan,

het klinkt wederom erg professioneel. ik vind niet alle pasages even "makkelijk" om te luisteren maar dat is enkel een kwestie van smaak.
mijn "denkwijze" van muziek maken is veel traditioneler. je beheerst je instrument ( en? ) wel erg goed. deze stroming lijkt me live wel lastig omdat je afhankelijk bent van een goede geluidsman en met zo'n snelle en volle (bass)drums wordt het al snel een brij bij verkeerd afmixen.

groeten Pasqual.

HvV
5 juli 2009, 21:55
Wederom een fraai stuk compositie, Jan. Mooie lege passages ertussen. Gevoelige stukken, ik wist niet dat je dat ook kon! ;) Erg goed weer dit.

peter_heijnen
6 juli 2009, 08:34
Hey Jan, hij is weer meesterlijk!

Erg mooi in elkaar overlopende afwissellende sferen, gelukkig ook maar voor je drummer... :)

erwin_ve
6 juli 2009, 11:59
Hoi Jan, Te gek hoor! Ik heb hier weer even lopen genieten. Telkens als ik je muziek hoor heeft het op mij een visuele verbeeldingskracht.
ps. weet je intussen al theoretisch wat je aan het doen bent :seriousf:?

Grtz Erwin

pgm10th
6 juli 2009, 12:56
Ja hoe kan het ook anders......
Dit is weer helemaal mijn ding, lekkere beuk op mijn speakers.
En dan die meeuw er door heen......helemaal stoer.
Hij is ook wel lekker op het gehoor.
En dan ook dat kleine hikje op 04:11 in je snaar........als of hij van je nut af loopt....maar klopt helemaal.

Hoe wel ik het Vai ding waar eerder over gesproken werd er niet in herken, want deze lijn is echt veel strakker.

Lekker hoor.
En had ik hem (net als die andere) toch weer bijna gemist.
Dat moeten we toch eens anders gaan afspreken. :)

Laterzzzzz

meul
7 juli 2009, 11:35
txs iedereen!

Pasqual, txs voor de luister. Ik ken herken jouw uitgangspunt wel vanuit de tijd dat ik zelf in bands speelde. Nu ben ik helemaal niet bezig met of iets live wel te doen is omdat ik geen stage ambities heb. het maakt mij intussen gewoon niet meer zo uit hoe het er uit komt en waarmee het er uitkomt al het maar gebeurd ;)

erwin_ve, hey Erwin, bedankt man! theorie... :eek: tuurlek, wat wil je weten? :roll: ik weet intussen wel het 1 en ander maar gebruik het nooit als ik zelf muziek maak. ben er gewoon niet zo goed in.

pgm10th, hoi den, ik zie de vai ook niet zo hier, toch heel andere noot keuze? , ja, er zit een gevoelig stukje in, het is wat rock/sympho, en ik gebruik ook ergens mijn tremolo. het is alleen onmogelijk zelf objectief te blijven. Toch bewonder ik hem enorm, al luister ik nooit meer naar hem :sssh:

Tony L
8 juli 2009, 13:29
Je hebt je eigen style man, echt super gaaf!! Klinkt weer geweldig, ook die ritme verschuivingen. Ik vind het knap hoe je die samples er altijd zo lekker in weet te krijgen. Strak gitaarwerk als altijd.

JelmerOnGuitar
8 juli 2009, 13:30
Jan, (meul)

What de hell. Het is tegenwoordig gewoon wachten op je nieuwe nummer!!! :D En wachten met smart. Ik vind dit geweldig. Ik ben een fan van progressieve muziek.

Serieus, nice man. Echt een super nummer!! Zoals altijd erg goed gebruik gemaakt van samples van sprekende mensen, legt mooi de sfeer neer. Prachtig toetsen en gitaar werk!! Echt een prachtig nummer!!

Enige puntje van kritiek, bassdrumsound zou wel wat dikker kunnen, maar boeie:P De rest springt er dik uit!!

vet groot compliment

VHsologitarist
8 juli 2009, 21:09
Hey Jan,

Deze vind ik toch echt wel iets mooier als je vorige
Ook mijn complimenten!

Riky
9 juli 2009, 14:01
Heb het al vaker gezet. Ben helemaal niet zo van stevige muziek, maar jou muziek boeit me altid weer en ik vind het ook echt mooi!

Ik zit echt te beuken op mn stoel en zo ineens komt er een rustpunt waarbij ineens alle spanning wegvalt, maar voor je het weet zit je je weer keihard opte fucken.
Kan er echt in opgaan.

En de kwaliteit is natuurlijk weer perfect! Niks op aan te merken! Perfect afgemixed ook!

Nellyrocks
9 juli 2009, 16:56
He Jan,

Ehhhh. Ik weet nooit zo goed wat ik na een stuk van jou moet zeggen. Gaaf hoor.

Trouwens gisteren van een vriend van me het demotje van de HHK gemaild gekregen. Lachen! Ik moet het nog luisteren maar ik kan niet wachten tot ik straks thuis ben

NOW! I NEED AN ANGEL ON MY SHOLDER!:rockon:

glennshred
10 juli 2009, 12:01
Wel waarschijnlijk één van de knapste nummers die ik al gehoord heb hier
de kwaliteit is er zo hard op vooruit gegaan en het klinkt zo professioneel
dat je je afvraagt hoe hij het doet?????

b.v: er is een stuk waar je de gitaren laat uitklinken zo mooi en vlot op 0.25

op 2.33 die solo, op 3.33 die 2de solo die word bijgezet.. machtig man!!!

En verder de rest natuurlijk wat het geheel compleet maakt, veel variatie
ook, prachtige beheersing van het instrument :crazyhappy:

benwave
10 juli 2009, 13:11
Mooi Jan... mooie piano ook vind ik. Een mooi rustpunt zòn beetje in het midden..
Dat heb je dan wel nodig ook bij die muziek van jou

meul
13 juli 2009, 18:27
iedereen bedankt voor de woorden! erg leuk om te lezen!

Robbert v.d. Hanenberg
13 juli 2009, 18:58
Oei... zwaar vet weer...had deze laatste 2 nog niet gehoord...
Vai-ish, dat wel, maar wel met 'n vette Meul-rand.
Goeie mix ook, alhoewel de productie 'n tikkie plat klinkt, maar volgens mij haal je daarentegen 't hoogst haalbare uit je spullen. Vet!