PDA

View Full Version : gforce presets



sell
5 juli 2009, 15:24
Hoi,

Weet iemand of je factory presets kan kopieren naar je user bank om ze vervolgens te bewerken naar eigen smaak?
Zo ja hoe dan?

hole
5 juli 2009, 18:11
Is het inmiddels gelukt met je fc200?

Staat er over die presets niets in de manual?

Nocki
5 juli 2009, 19:02
Ja.Dat is mogelijk.

op de factory preset gaan staan. Store gebruiken en dan kan je met de knop waar je mee door de presets scroll gaan naar de user presets. Nog een keer op Store en hij staat er.

succes!

sell
6 juli 2009, 08:40
Is het inmiddels gelukt met je fc200?

Staat er over die presets niets in de manual?


Het is inmiddels gelukt met de fc200 idd. Dat sticky heeft ook wel wat geholpen. snap du ook wat je bedoelde met mapping.... Ik maak nu presets met diverse effecten die mooi op elkaar aansluiten en vervolgens kan ik die in CC aan en uit schakelen...........

Wat betreft die manual..... wat waardeloos.... als je echt beginner bent dan snap je vrouwen nog sneller dan de g-force hhahahahhaha

sell
7 juli 2009, 20:05
geen idee of ik nu goed bezig ben.

Ik heb in de user bank een preset gemaakt met alle basis effecten die ik eventueel wil gebruiken. Deze effecten wil ik allemaal CC schakelen alsof het losse pedaaltjes zijn.

Probleem is nu dat zodra ik deze preset kies alle effecten aan staan en ik eerst wat ik niet wil gebruiken uit moet zetten.

Kan dat ook andersom?? Dus je kiest de preset... alle effecten staan uit... en 1 voor 1 aan zetten??

Nocki
7 juli 2009, 20:09
Al je fx in deze preset uitzetten, preset saven, en dan staat voortaan alles uit als je deze preset kiest tot je het weer aanzet met een cc.

sell
7 juli 2009, 20:32
Yesss is ook weer gelukt.

wat mij nog niet is gelukt is het programmeren van bijvoorbeeld 2 filter effecten onder 1 preset....

Maar das zeker teveel gevraagt voor dit geweldige apparaat?

Nocki
7 juli 2009, 20:39
Dat is inderdaad teveel gevraagd.

Elk knopje heeft meerdere fx achter zich.

Flanger of Chorus en niet samen

Phaser Of een van de andere filters

Octaver of Pitchshifter

Wel kan je er nog een G-force bij nemen. Ik heb vanwege jouw probleem toen ook 2 Gmajors gekocht zodat ik meerdere dingen teglijk kon gebruiken.

Liquid_Metal
7 juli 2009, 20:51
@Sell: realiseer je wel hoe vaak je dit soort patches zult gebruiken. Een flanger en chorus tegelijk maken nou niet echt een lekkere sound. Ik heb het nog niet erg gevonden dat meerdere effecten in 1 blok zitten. En Nocki heeft zijn twee G-Majors ook niet echt lang gehouden :P.

Nocki
7 juli 2009, 21:00
Chorus en flanger zijn idd niet echt samen te gebruiken maar heel veel fx zijn wel leuk om gepanned te gebruiken en dan zijn die ideeen opeens toch niet zo gek.
Zeker de filters zijn leuk om naast elkaar te gebruiken en het stapelen met stemmen en delays geeft ok een waanzinnig effect.
Dat ik ze niet lang heb gehad heeft daar niets mee te maken trouwens. dat heeft weer andere redenen.

Liquid_Metal
7 juli 2009, 21:18
Dat ik ze niet lang heb gehad heeft daar niets mee te maken trouwens. dat heeft weer andere redenen.

:) +10 tekens

sell
7 juli 2009, 21:27
Ik wil ze ook niet tegelijk gebruiken....

Ik heb nu een preset gemaakt mijn effecten die ik op mijn cleane drive ga gebruiken. Ik zou in die preset bijvoorbeeld gebruik willen maken van een wha of een chorus als lossen pedalen

Hoe hebben jullie je gforce ingedeeld?

elke preset in het kader van een bepaald effect?
Dus preset 1 compressie waar je eventueel een delay in cc kan toevoegen?
preset 2 delay waar je ook weer diverse aan toe kan voegen?