PDA

View Full Version : t-rex fueltank voeding



tom123
5 juli 2009, 11:29
Hallo.

Ik heb een t-rex fueltank voedings pedaal (de blauwe)
En ik voed ieder pedaal appart.
Maar nu kom ik kabels te kort, dus ik moet de split kabel gaan gebruiken,
van 1 input naar 5 pedalen.
Dus ze delen de stroom.

Maar de vraag is, ik heb gehoordt dat sommige pedalen het niet
leuk vinden om stroom te delen.
Maar ik weet niet welke dat dat zijn.

Ik dacht zelf wel dat ik de overdrive's & distortion's met de split kabel kan voeden.
Maar weet het niet zeker,
ik heb dan nog een, delay , chorus &flanger in 1 , wah met g-lab wahpad, boss tuner. vibe, reverb.

Nitefly7
5 juli 2009, 11:36
gewoon uitproberen, als het buzz't, piept of knarst, dan weet je dat je iets fout hebt gedaan..

in principe kun je elk pedaal van een daisychain voeden, maar bepaalde pedalen kunnen vervelend doen, bijv. Line6 pedalen, en sommige wah's..

probeer het uit, en je kunt altijd de split kabel op 1 v.d. iso-outputs aansluiten, en de andere pedalen nog steeds apart...


Hallo.

Ik heb een t-rex fueltank voedings pedaal (de blauwe)
En ik voed ieder pedaal appart.
Maar nu kom ik kabels te kort, dus ik moet de split kabel gaan gebruiken,
van 1 input naar 5 pedalen.
Dus ze delen de stroom.

Maar de vraag is, ik heb gehoordt dat sommige pedalen het niet
leuk vinden om stroom te delen.
Maar ik weet niet welke dat dat zijn.

Ik dacht zelf wel dat ik de overdrive's & distortion's met de split kabel kan voeden.
Maar weet het niet zeker,
ik heb dan nog een, delay , chorus &flanger in 1 , wah met g-lab wahpad, boss tuner. vibe, reverb.

Ferraririk
5 juli 2009, 13:49
Dat kan in principe ja, tenzij het piept, kraakt etc (wat Nitefly zijn)

@Nitefly, waarom doe je de quotes altijd onder je bericht, ik vind dat redelijk onhandig, vooral als je zon heel lang bericht quoot zoals net?

tom123
5 juli 2009, 17:51
Maar het kan dus niet zijn bij een overdrive pedaal bv, dat die tone verliest of
dat die minder goed klinkt?

jim__
5 juli 2009, 18:16
Maar het kan dus niet zijn bij een overdrive pedaal bv, dat die tone verliest of
dat die minder goed klinkt?
Van veel pedalen (weet niet welke) is bekend dat het geluid verandert naarmate de batterijen leeg raken. Mocht je dus een hoop milliamperes trekken van één adapter kun je dan ook dit effect krijgen, maar dat is moeilijk te voorspellen vooraf. Ik zou het gewoon proberen en kijken wat het doet.
Nitefly merkte wel terecht op dat Line6 pedalen moeilijk kunnen doen, deze vragen namelijk vrij veel stroom (sorry, spanning ;)). Ik heb hier 2 line6 fabrieksadapters liggen, en beide leveren 2000 milliamperes op 9 volt. Behoorlijk veel dus, en Line6 zou dit niet doen als hun pedaaltjes niet zoveel prik nodig zouden hebben...

MarkV
5 juli 2009, 21:38
Ik zou i.i.g. niet een Wah en/of Fuzz delen met andere pedalen. Die geven vaak nare bijgeluiden. Voor de rest is het een kwestie van testen.

Speeddemon
6 juli 2009, 14:05
Als je op 1 pedalboard zowel 'preamp' effecten hebt staan, als 'fx-loop' effecten; die moet je NOOIT samen op 1 daisychain aansluiten en apart, geisoleerd voeden.

Ik heb zelf bijvoorbeeld het volgende:
Tech21 Killerwail wah--->Ibanez CP9 compressor--->DOD 250 Overdrive/preamp--->H&K Tubefactor.

Dat zijn m'n preamp effecten. Vanuit de Tubefactor ga ik naar de 'instrument input' ofwel, reguliere gitaarinput van m'n versterker.

In de fx-loop van m'n versterker heb ik vervolgens:
MXR Smart Gate--->MXR Micro Flanger--->MXR 6 Band EQ---> Boss GE-7 EQ--->Line 6 EchoPark delay.
(de laatste 2 zitten samen in een TB Loop, welke ik dan aan kan zetten voor solo's.)

Rutger Molenberghs
7 juli 2009, 09:27
Volgens wat ik van de t-rex site op kan maken, zijn de outputs van de fueltank niet geïsoleerd. Is er dan wel een verschil tussen een daisychain en de outputs van de fueltank?

Rick trodat
7 juli 2009, 10:04
Als je op 1 pedalboard zowel 'preamp' effecten hebt staan, als 'fx-loop' effecten; die moet je NOOIT samen op 1 daisychain aansluiten en apart, geisoleerd voeden.

Ik heb zelf bijvoorbeeld het volgende:
Tech21 Killerwail wah--->Ibanez CP9 compressor--->DOD 250 Overdrive/preamp--->H&K Tubefactor.

Dat zijn m'n preamp effecten. Vanuit de Tubefactor ga ik naar de 'instrument input' ofwel, reguliere gitaarinput van m'n versterker.

In de fx-loop van m'n versterker heb ik vervolgens:
MXR Smart Gate--->MXR Micro Flanger--->MXR 6 Band EQ---> Boss GE-7 EQ--->Line 6 EchoPark delay.
(de laatste 2 zitten samen in een TB Loop, welke ik dan aan kan zetten voor solo's.)

Want wat is het risico dan? Doe het al jaren namelijk en ik heb geen brom of piep of wat dan ook.

Nitefly7
7 juli 2009, 11:32
Want wat is het risico dan? Doe het al jaren namelijk en ik heb geen brom of piep of wat dan ook.

volgens mij iets in de buurt van aardlussen e.d. ..

Rick trodat
7 juli 2009, 15:25
Maar een reactie van een aardlus is meestal een brom. Aangezien ik daar geen last van heb ga ik er gewoon mee door. Toch bedankt.