PDA

View Full Version : Jackson, maar welke en hoe?



Quicksilver
4 juli 2009, 23:56
Hallo,

Ik heb al eerder een discussie gestart over hetzelfde, maar nu met wat meer wijsheid en meer vraag naar tips.

Ik heb op dit moment een gitaar, die niet (nee, ECHT niet meer) is te intoneren en ook kun je de hals niet meer afstellen. Ik ben nu écht toe aan een nieuwe (solo's zijn bijna niet meer speelbaar) De actie is ook verschrikkelijk, en hij is door elke gitaarspeler die ik ken onspeelbaar verklaard..

Foto's:
http://i189.photobucket.com/albums/z68/dp-team/IMG_1658.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z68/dp-team/IMG_1676.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z68/dp-team/IMG_1662.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z68/dp-team/IMG_1665.jpg

Hij is al aardig afgeragd (zowieso wel 3 uur per dag, voor nu bijna 2 jaar door mij, en god mag weten hoe lang de vorige eigenaar want 2ehands voor €100,-)


Mijn droomgitaar is de Jackson Stars RR-J2SP met de Jackson J-50BC humbucker (à la Alexi Laiho, m'n ware held). Beide zijn helaas uit de productie.

Het alternatief is de Jackson RR24, waar eventueel later een gouden floyd uit DUITSLAND op zou gaan komen (ipv de koreaanse). Jammer dat de 'gewone' rr24 géén binding op de hals heeft, wat ik juist zo geweldig mooi vind op de RR-J2SP.

Ik ben op een zeer laag budget (word 15 de 26e van Juli '09) dus sparen! Enig alternatief? Ik heb ook nagedacht over de RX10D, en dan later met de nodige centen upgraden naar EMGs en dan later weer een gouden floyd. En dan later pinstripes van pvc-tape ofzo? Maar deze heeft weer geen 24 frets..

Hebben jullie enig alternatieven of advies aan wat te doen? Ik ben op moment van typen DRASTISCH op zoek naar een bijbaan!


Main style: Children Of Bodom (Symphonisch dood metaal)
BTW, ik weet wat GAS inhoud maar WTF is nou de exacte vertaling? :P

Filmpjes RR-J2SP mét J-50BC:
www.youtube.com/user/Mitchd17 (Everytime I die cover top!)

Mijn gitaar:
www.youtube.com/user/Pow3rbull

Sinner1980
5 juli 2009, 00:43
Mmmm, wat dacht je van een ESP/LTD Alexi signature...
Lijkt me absoluut geen verkeerde keus na jouw verhaal gelezen te hebben.
Heb je zowel in goedkope als duurdere uitvoeringen maar de LTD Alexi 600 schijnt prima te zijn, en betaalbaar (vind ik).
Wel iets heel anders waar je nu op speelt en sowieso een hele vooruitgang...

Quicksilver
5 juli 2009, 00:50
Mmmm, wat dacht je van een ESP/LTD Alexi signature...
Lijkt me absoluut geen verkeerde keus na jouw verhaal gelezen te hebben.
Heb je zowel in goedkope als duurdere uitvoeringen maar de LTD Alexi 600 schijnt prima te zijn, en betaalbaar (vind ik).
Wel iets heel anders waar je nu op speelt en sowieso een hele vooruitgang...

Heb ik over nagedacht, maar de Alexi-600 vind ik maar niets (de vorm, én de graphics niet). Als ik een alexi sig neem, dan zou het in de goedkope serie een alexi-200 of de duurdere, een edwards scythe..

De Alexi-200 is zelfde prijs als de RX10D, welke superieur is aan de alexi (naar horen zeggen dan..)

Maar nogmaals, die vorm vind ik niets :P De Edwards modellen hebben de japanse vorm, welke alexi ook gebruikt (ESP Jap CS)

Steven Otto
5 juli 2009, 01:29
De rx10d vond ik niets speciaals.

Ik zou eerder naar een RR3 kijken, die is al pakken beter.

Wat ik zelf een hele mooie RR vind, is de Jackson RR3 limited. (http://www.spectrummusic.co.uk/itemdetail.php?i=586)
Lijkt veel op een witte RR1, maar dan goedkoper.
Let wel op, deze zijn wel echt zeldzaam. Je zult dus goed moeten zoeken en uitproberen kan je wel vergeten =p

Succes!

Quicksilver
5 juli 2009, 01:41
De rx10d vond ik niets speciaals.

Ik zou eerder naar een RR3 kijken, die is al pakken beter.

Wat ik zelf een hele mooie RR vind, is de Jackson RR3 limited. (http://www.spectrummusic.co.uk/itemdetail.php?i=586)
Lijkt veel op een witte RR1, maar dan goedkoper.
Let wel op, deze zijn wel echt zeldzaam. Je zult dus goed moeten zoeken en uitproberen kan je wel vergeten =p

Succes!

Ik wil Alexi Laiho achterna, dus die RR3 limited is helaas niets voor mij (though, hij is wél prachtig zeg!!)

Als ik een rr3 koop en doe daar mijn mods op (gouden floyd en emgs) dan zit ik al op de totaalprijs van een RR24. 24 frets en de paintjob die ik wil!

RR3 is géén optie! te duur!

Aca Ilic
5 juli 2009, 01:43
Jackson, welke?- Michael
hoe?- overdosis......

Quicksilver
5 juli 2009, 02:06
Jackson, welke?- Michael
hoe?- overdosis......

Hahahahahahahah post van de dag in mijn opinie, en de dag begint nog maar net! :P

Tho
5 juli 2009, 02:06
Dude, cut the fucking crap met 'gouden floyd' erop en zo. Je kan niet spelen als Laiho, en ik ga er ook niet van uit dat je op hem wilt lijken. Een mooie gitaar maakt je namelijk nog steeds geen goede gitarist. Wat jij wilt is goed leren spelen en ongetwijfeld heb je potentie, maar een zwarte floyd volstaat ook. Concentreer je overigens eerst eens op de basis van metal. Die floyd vind je later wel uit. Ook lijk je nogal gefocussed op EMG, maar Alexi heeft een snerpende kutsound en die wil jij niet. De wereld is groter dan EMG's, zelfs als Slayer en COB er op speelt. Wat jij hoort in EMG is een studio opname, niet het ware geluid als jij inplugt in je amp, dus ga zelf op onderzoek uit wat jij een lekker element vindt.

Een Jackson RR24 is een verschrikkelijk goede gitaar. Ik heb hem zelf ook, en heb er een uur geleden nog mee op het podium gestaan. Ik kan hem je echt aanraden. Als je budget lager is, kijk dan ook zéker in de Jackson MG series. Daar zitten erg goede exemplaren bij, maar kijk wel naar de afwerking van de neck, die is nog wel eens hoekig (yep, het is een schande). Jackson is een zeer goed merk, maar de gitaren beginnen bij Jackson pas écht goed te worden in de hogere prijsklasse zoals de RR24.

By the way 1): Alexi speelt al lang geen Jackson meer, maar ESP

2) nooit meer COB in dezelfde zin noemen met het woordje 'deathmetal'. Dat is het namelijk totaal niet, het is pop-metal tegenwoordig (met uitsluiting van de 1e 2 platen, die waren te pruimen)

Conclusie: Koop een gitaar die bij jou past, en kijk niet naar merken of body-shapes. Wil je een fanboy zijn, nee toch? Nou zoek een mooie plank uit en kijk naar kwaliteit.

gorgasm
5 juli 2009, 09:05
Dude, cut the fucking crap met 'gouden floyd' erop en zo. Je kan niet spelen als Laiho, en ik ga er ook niet van uit dat je op hem wilt lijken. Een mooie gitaar maakt je namelijk nog steeds geen goede gitarist. Wat jij wilt is goed leren spelen en ongetwijfeld heb je potentie, maar een zwarte floyd volstaat ook. Concentreer je overigens eerst eens op de basis van metal. Die floyd vind je later wel uit. Ook lijk je nogal gefocussed op EMG, maar Alexi heeft een snerpende kutsound en die wil jij niet. De wereld is groter dan EMG's, zelfs als Slayer en COB er op speelt. Wat jij hoort in EMG is een studio opname, niet het ware geluid als jij inplugt in je amp, dus ga zelf op onderzoek uit wat jij een lekker element vindt.

2) nooit meer COB in dezelfde zin noemen met het woordje 'deathmetal'. Dat is het namelijk totaal niet, het is pop-metal tegenwoordig (met uitsluiting van de 1e 2 platen, die waren te pruimen)

Conclusie: Koop een gitaar die bij jou past, en kijk niet naar merken of body-shapes. Wil je een fanboy zijn, nee toch? Nou zoek een mooie plank uit en kijk naar kwaliteit.
+1
en 10tekens natuurlijk

Quicksilver
5 juli 2009, 12:34
Dude, cut the fucking crap met 'gouden floyd' erop en zo. Je kan niet spelen als Laiho, en ik ga er ook niet van uit dat je op hem wilt lijken. Een mooie gitaar maakt je namelijk nog steeds geen goede gitarist. Wat jij wilt is goed leren spelen en ongetwijfeld heb je potentie, maar een zwarte floyd volstaat ook. Concentreer je overigens eerst eens op de basis van metal. Die floyd vind je later wel uit. Ook lijk je nogal gefocussed op EMG, maar Alexi heeft een snerpende kutsound en die wil jij niet. De wereld is groter dan EMG's, zelfs als Slayer en COB er op speelt. Wat jij hoort in EMG is een studio opname, niet het ware geluid als jij inplugt in je amp, dus ga zelf op onderzoek uit wat jij een lekker element vindt.

Een Jackson RR24 is een verschrikkelijk goede gitaar. Ik heb hem zelf ook, en heb er een uur geleden nog mee op het podium gestaan. Ik kan hem je echt aanraden. Als je budget lager is, kijk dan ook zéker in de Jackson MG series. Daar zitten erg goede exemplaren bij, maar kijk wel naar de afwerking van de neck, die is nog wel eens hoekig (yep, het is een schande). Jackson is een zeer goed merk, maar de gitaren beginnen bij Jackson pas écht goed te worden in de hogere prijsklasse zoals de RR24.

By the way 1): Alexi speelt al lang geen Jackson meer, maar ESP

2) nooit meer COB in dezelfde zin noemen met het woordje 'deathmetal'. Dat is het namelijk totaal niet, het is pop-metal tegenwoordig (met uitsluiting van de 1e 2 platen, die waren te pruimen)

Conclusie: Koop een gitaar die bij jou past, en kijk niet naar merken of body-shapes. Wil je een fanboy zijn, nee toch? Nou zoek een mooie plank uit en kijk naar kwaliteit.

+1, maar nee, niet om fanboy te zijn! Absoluut niet! Ik vind dat gewoon super mooi dat is het mooiste wat ik mij kan voorstellen. Ik heb al vele pickups bespeeld (Blackouts nog niet, ik heb het liefst actief) en EMG's vind ik tot nog toe het fijnste klinken, ook over mijn versterker (veel winkels hebben mijn amp wel staan)

Al was het nieteens om alexi (hell, de rhoads-vorm is al mijn favoriet ver voordat ik bodom begon te luisteren) ik vind dat gewoon het allermooiste wat er is.. Ik weet dat alexi ESP speelt, daarom neem ik ook de Edwards scythe in serieuse 'consideration' maar dat blijft in mijn opinie niets vergeleken met een jackson rr.. (ja, dan mag je me wél een fanboy noemen maar kijk die inlays! :hippie:)

Vond Bodom wel relatief beter toen ze hun jacksons nog hadden, maar genoeg met hun ESP's is minstens zo goed!

Als ik dé gitaar koop die bij mij past, dan koop ik óf een RR-J2SP als ik die ooit nog te vinden krijg, óf ik koop een Jackson RR24 (ik vind dat toch zo jammer dat die neck binding alleen op die met de reversed sharkfins zit, waar er maar 75 van zijn dus ook moeilijk nog in nieuw verkrijgbaar, zoniet onmogelijk..)

Ik sta open voor eventuele suggesties of alternatieven, vandaar het topic. Ik ben wel een fanboy van bodom, maar ik ga zeker geen gitaar kopen (en voor wat voor prijs, kom op!) omdat ik net als iemand wil zijn of op iemand wil lijken!

Edit: Focus op de basis van metal? Ik speel al metal sinds ik deze gitaar heb dus weg met de basis! :P

Arvoitus
5 juli 2009, 12:54
2) nooit meer COB in dezelfde zin noemen met het woordje 'deathmetal'. Dat is het namelijk totaal niet, het is pop-metal tegenwoordig (met uitsluiting van de 1e 2 platen, die waren te pruimen)

Conclusie: Koop een gitaar die bij jou past, en kijk niet naar merken of body-shapes. Wil je een fanboy zijn, nee toch? Nou zoek een mooie plank uit en kijk naar kwaliteit.
Het begrip deathmetal is heel breed. Ik kan je eerder verzoeken om pop en metal niet in een woord te noemen. Bij (een belabberde poging tot) pop-metal denk ik aan tokiohotel en marilyn manson.
In COB zitten gewoon goede muzikanten, alleen hebben ze bij hun nieuwste albums een andere richting hebben genomen in hun muziek. Of je dat een baggergenre vindt of niet, dat maakt me niet uit. Maar als je het nu popmetal/sellouts/etc gaat noemen, dan vindt ik dat gewoon zielig.

Voor de topicstarter raad ik aan (van goedkoop tot duur):
RX10D
RR3
RR24
*als je bij dit punt bent, dan neem maar contact met me op*

Btw, ik ken de eigenaar van die RRJ2SP. Het is een geweldige gitaar, qua prijs zit hij rond de RR24 maar je moet wel goed zoeken. Als je heel goed kijkt dan kun je net zo'n goede gitaren vinden in de prijsklasse van de RR24 zoals mijn Grover Jackson.

Tho
5 juli 2009, 13:43
+ waar er maar 75 van zijn dus ook moeilijk nog in nieuw verkrijgbaar, zoniet onmogelijk..)

Wie heeft je dat verteld? Dat is niet waar hoor :D Ze zijn volgens mij zelfs nog in de productie!

Maar je bent pas 14, wat zijn je skills? Metal is meer dan een snelle slaghand :)

Dark_Tranquillity
5 juli 2009, 13:55
Er zijn zat LTD RR24's te vinden, ik kan je zelfs in contact brengen met iemand die er nog vanaf wil, tegen een marktconforme prijs.

Affijn, als ik jou was zou ik voor een RR3 gaan. Al dan niet later up te graden met een goude Floyd, als je dat perse moet. De geupdate versie met Seymours is een prachtige gitaar, en speelt heerlijk. En je bent voor 555 euro klaar (Thomann.de / Musicstore.de).

Verder ben ik het met Tho eens, +1

gorgasm
5 juli 2009, 14:05
schecter iemand?
Ja misschien jouw looks niet, maar wel dijken van gitaren voor hun geld!

trouwens over dat geargedoe, ik speel al 14j ofzo op dezelfde, op n lespaulcopy van epiphone. Ik ga nu pas een andere gitaar kopen. En ja ik kom vaak tegen dat mensen veel beter gitaarstuff hebben dan mij. Maar vaak speel ik ook beter dan hen.

[kleine lettermodus]maar ik word ook vaak weggespeeld[kleine lettermodus]

Het begrip deathmetal is heel breed.
idd iedereen wil het spelen en noemt zijn muziek zo. Terwijl velen het niet kunnen spelen door technische onkunde.
Bolt thrower is deathmetal ja, net als necrophagist, 2 uiteenlopende stijlen. Maar COB, nee das geen deathmetal imo. Meer powermetal dan nog.

YannickH
5 juli 2009, 14:11
waarom koop je niet gewoon in de musicstore de LTD ALEXI-600-SCYTHE?
http://i40.tinypic.com/2wn73if.jpg

Neals
5 juli 2009, 14:24
Moet het perse een RR zijn? Je kan ook orienteren op superstratjes?

Quicksilver
5 juli 2009, 17:36
waarom koop je niet gewoon in de musicstore de LTD ALEXI-600-SCYTHE?
http://i40.tinypic.com/2wn73if.jpg

Omdat je voor zelfde prijs een handgemaakte JAPANSE Edwards Scythe kan kopen, met de originele RR vorm in plaats van de USA kopie die de lagere hoorn langer moet hebben ivm copyright van Jackson. 1000x liever een edwards scythe, maar 10000 keer liever een RR-J2SP: de juiste inlays, de neck binding, alles in één.

Quicksilver
5 juli 2009, 17:38
Het begrip deathmetal is heel breed. Ik kan je eerder verzoeken om pop en metal niet in een woord te noemen. Bij (een belabberde poging tot) pop-metal denk ik aan tokiohotel en marilyn manson.
In COB zitten gewoon goede muzikanten, alleen hebben ze bij hun nieuwste albums een andere richting hebben genomen in hun muziek. Of je dat een baggergenre vindt of niet, dat maakt me niet uit. Maar als je het nu popmetal/sellouts/etc gaat noemen, dan vindt ik dat gewoon zielig.

Voor de topicstarter raad ik aan (van goedkoop tot duur):
RX10D
RR3
RR24
*als je bij dit punt bent, dan neem maar contact met me op*

Btw, ik ken de eigenaar van die RRJ2SP. Het is een geweldige gitaar, qua prijs zit hij rond de RR24 maar je moet wel goed zoeken. Als je heel goed kijkt dan kun je net zo'n goede gitaren vinden in de prijsklasse van de RR24 zoals mijn Grover Jackson.

Welk punt, het punt dat ik me een RR24 kan aanschaffen of nog duurder à la rr1 ofzo :P

Vind rr24 mooier dan rr1 imo..

Stratman70
5 juli 2009, 17:38
Jackson, welke?- Michael
hoe?- overdosis......
Ik las de topictitel en... shit, je was me voor!

Quicksilver
5 juli 2009, 17:39
Wie heeft je dat verteld? Dat is niet waar hoor :D Ze zijn volgens mij zelfs nog in de productie!

Maar je bent pas 14, wat zijn je skills? Metal is meer dan een snelle slaghand :)

Skills bezoek je volgende link, maar ik heb nog wel meer in huis:

www.youtube.nl/user/Pow3rbull

kijk maar wat rond, comment?! :P

BTW: ik heb je gewaarschuwd voor mijn gitaar dus tone-wise hoef je nieteens te commenten :P

Aca Ilic
5 juli 2009, 18:54
Ik las de topictitel en... shit, je was me voor!

tja strat, pobeer eens op de topic Jackson update uit te leven..;-)

i'm sorry mr. Jackson ooooohhhh........

Wiellem
5 juli 2009, 19:27
Skills bezoek je volgende link, maar ik heb nog wel meer in huis:

www.youtube.nl/user/Pow3rbull

kijk maar wat rond, comment?! :P

BTW: ik heb je gewaarschuwd voor mijn gitaar dus tone-wise hoef je nieteens te commenten :P

Doe alsjeblieft gewoon de rhythm gitaar als je de solos niet kan...

Verder zou ik gewoon je hart volgen en kopen wat je mooi en fijn vindt.

Quicksilver
5 juli 2009, 19:53
Doe alsjeblieft gewoon de rhythm gitaar als je de solos niet kan...

Verder zou ik gewoon je hart volgen en kopen wat je mooi en fijn vindt.

Ik zou de meeste solo's wel kunnen als ik daar wat tijd in stak, (bijv. somebody put something in my drink had ik ff tijd om te doen, daarom ook een take nummero 2) maar ik zat geregeld kort in tijd.

Heb nu zomervakantie dus kan nu wel wat gaan scheuren en die solos beetje leren.

Arvoitus
5 juli 2009, 20:45
Het begrip deathmetal is heel breed.
idd iedereen wil het spelen en noemt zijn muziek zo. Terwijl velen het niet kunnen spelen door technische onkunde.
Bolt thrower is deathmetal ja, net als necrophagist, 2 uiteenlopende stijlen. Maar COB, nee das geen deathmetal imo. Meer powermetal dan nog.
Sorry, maar bij powermetal denk ik toch echt meer aan cleane zang.
Bij deathmetal denk ik aan grunts, dubbele bass, etc. Ik vind dat COB daarbij hoort. Ik ga daarmee wel akkoord dat COB niet dezelfde deathmetal is als Cannibal Corpse, death, Morbid angel. Het begrip is gewoon heel breed.

Maarja, nu even kappen met dat genre-gezeik.


Welk punt, het punt dat ik me een RR24 kan aanschaffen of nog duurder à la rr1 ofzo :P

Vind rr24 mooier dan rr1 imo..
Nee, je moet verder denken dan de huidige productielijn.
Er zijn echt zoveel kwalitatief betere gitaren beschikbaar die amper duurder zijn dan een RR24. Kijk maar naar mijn gitaar bijvoorbeeld: http://i535.photobucket.com/albums/ee355/arvoitus/Grover/P1010401.jpg

(Custom) Jacksons uit de jaren 80/90 zijn vrij makkelijk aan te komen, en de prijs/kwaliteit verhouding is echt super.

Quicksilver
5 juli 2009, 23:02
Sorry, maar bij powermetal denk ik toch echt meer aan cleane zang.
Bij deathmetal denk ik aan grunts, dubbele bass, etc. Ik vind dat COB daarbij hoort. Ik ga daarmee wel akkoord dat COB niet dezelfde deathmetal is als Cannibal Corpse, death, Morbid angel. Het begrip is gewoon heel breed.

Maarja, nu even kappen met dat genre-gezeik.


Nee, je moet verder denken dan de huidige productielijn.
Er zijn echt zoveel kwalitatief betere gitaren beschikbaar die amper duurder zijn dan een RR24. Kijk maar naar mijn gitaar bijvoorbeeld: http://i535.photobucket.com/albums/ee355/arvoitus/Grover/P1010401.jpg

(Custom) Jacksons uit de jaren 80/90 zijn vrij makkelijk aan te komen, en de prijs/kwaliteit verhouding is echt super.

Ja maar als ik kijk naar mijn gitaar die ook vrij oud is volgens de verkoper toen dan is de nek niet meer goed etc.. dan heb ik liever een nieuwe?

Besides, ik wil mn axe voor de verandering zélf ontmaagden (eerste krasje?)

Maar als er echt zoveel verschil in zit.. ik bedoel wat kan er nou veel beter aan een rr24? Sorry dat ik daar steeds op terugval, maar wat is nou het 'grote' verschil?

Quicksilver
5 juli 2009, 23:04
Er zijn zat LTD RR24's te vinden, ik kan je zelfs in contact brengen met iemand die er nog vanaf wil, tegen een marktconforme prijs.

Affijn, als ik jou was zou ik voor een RR3 gaan. Al dan niet later up te graden met een goude Floyd, als je dat perse moet. De geupdate versie met Seymours is een prachtige gitaar, en speelt heerlijk. En je bent voor 555 euro klaar (Thomann.de / Musicstore.de).

Verder ben ik het met Tho eens, +1

Weet niet waar jij hem op thomann voor 555 euro ziet, maar op mijn scherm staat 666 bij thomann en 679 bij musicstore!

Tho
5 juli 2009, 23:08
Skills bezoek je volgende link, maar ik heb nog wel meer in huis:

www.youtube.nl/user/Pow3rbull

kijk maar wat rond, comment?! :P

BTW: ik heb je gewaarschuwd voor mijn gitaar dus tone-wise hoef je nieteens te commenten :P

1)Ja sorry, not impressed.. Je bent gewoon een beginner en dat is helemaal niet erg. Geef gewoon je geld uit aan een mooie gitaar waar je verder op kunt leren in plaats van een bordeel met snaren.

2)Je zou de meeste solo's van COB wel kunnen? Guess not als ik je filmpjes zo zie. Je hebt er blijkbaar nog niet echt een idee van wat voorn technieken er in Laiho's solo's gebruikt worden

3)Edwards is volgens mij niet bepaald handgebouwd. Misschien dat een medewerker de kant en klare onderdelen in elkaar heeft geschroefd?

4)Ik probeer je echt niet af te zeiken of omlaag te halen, maar je bent niet erg realistisch ben ik bang :)

Ik blijf er bij: RR24 is echt wat voor jou, omdat daar een hele goeie tremolo op zit. En blijf niet te veel bij 1 merk omdat je idool daar op speelde, er zwemmen zo veel vissen in de zee.

Arvoitus
5 juli 2009, 23:33
Ja maar als ik kijk naar mijn gitaar die ook vrij oud is volgens de verkoper toen dan is de nek niet meer goed etc.. dan heb ik liever een nieuwe?

Besides, ik wil mn axe voor de verandering zélf ontmaagden (eerste krasje?)

Maar als er echt zoveel verschil in zit.. ik bedoel wat kan er nou veel beter aan een rr24? Sorry dat ik daar steeds op terugval, maar wat is nou het 'grote' verschil?
Jij hebt een gitaar van een paar tientjes, dat is een heel groot verschil.
Wanneer je een goede gitaar hebt, dan blijft deze ook gewoon goed als je ervoor zorgt.

Als je kijkt naar de Custom Jackson waar Alexi en Roope op speelden. Een gitaar zoals de deze:
http://www.jacksonguitarpalace.com/RR2332/Front.jpg
Hij is in hetzelfde jaar gemaakt als die van Roope en Alexi. Deze heeft ook een J-50BC pickup en een JE1000 booster. Daarnaast neckthrough, binding, MOP sharkfins, etc, etc.
En wat kost die gitaar? Ik denk dat ie rond de 1500 euro zit.

Het is moeilijk om te zeggen, maar dat verschil merk je. Een RR24 is een geweldige gitaar, maar zodra je zo'n dergelijke oude jackson in je handen pakt.

Tho
5 juli 2009, 23:36
Yep. Jackson USA/Customs verschillen inderdaad erg van elkaar qua kwaliteit. En dat mag ook voor de prijs. Maar vind er maar eens een 2ehands die er nog een beetje uit ziet, voor die prijs.

Quicksilver
5 juli 2009, 23:53
Wel weer jammer dat er dan weer een gat in moet zitten, maar inderdaad zeg, wat een plaatje!:crazyhappy:

Nu nog beetje sparen, en hopen dat ik over 2 jaar nog een leuke Jackson CS tegenkom..

Weet iemand toevallig hoe veel het zou kosten een CS te LATEN bouwen? Out of my league zeker?

Edit: en kom niet aan met 'ran is wel erg goedkoop..' want ik val daar niet zo voor.. moet wel jackson zijn en geen slap aftreksel :P

Niet alleen jackson-lover omdat toevallig alexi daar op speelde, maar omdat ze heerlijk spelen, vergeleken met elke gitaar die ik in mn handen heb gehad.

Quicksilver
5 juli 2009, 23:56
1)Ja sorry, not impressed.. Je bent gewoon een beginner en dat is helemaal niet erg. Geef gewoon je geld uit aan een mooie gitaar waar je verder op kunt leren in plaats van een bordeel met snaren.

2)Je zou de meeste solo's van COB wel kunnen? Guess not als ik je filmpjes zo zie. Je hebt er blijkbaar nog niet echt een idee van wat voorn technieken er in Laiho's solo's gebruikt worden

3)Edwards is volgens mij niet bepaald handgebouwd. Misschien dat een medewerker de kant en klare onderdelen in elkaar heeft geschroefd?

4)Ik probeer je echt niet af te zeiken of omlaag te halen, maar je bent niet erg realistisch ben ik bang :)

Ik blijf er bij: RR24 is echt wat voor jou, omdat daar een hele goeie tremolo op zit. En blijf niet te veel bij 1 merk omdat je idool daar op speelde, er zwemmen zo veel vissen in de zee.

Ja sommige solo's zijn wat te snel, en hoe je het ook wend of keert als ik eenmaal een fatsoenlijke gitaar heb moet dat niet lang duren voor ik die solo's kan; ik word nu gewoon in groei tegengehouden door mijn gitaar. Dit beaamt mijn voormalige gitaarleraar (zit niet langer op les.. voor 'ik weet niet wat ik je verder moet leren' betaal ik geen centen!) , maar ik ook!

Tho
6 juli 2009, 00:12
Edit: en kom niet aan met 'ran is wel erg goedkoop..' want ik val daar niet zo voor.. moet wel jackson zijn en geen slap aftreksel :P

Okey, je bent dus gewoon fucking dom??

Wat nou aftreksel. RAN bouwt gewoon wat jij wilt, of dat nou een kopie is of niet. Sterker nog, ik laat er op het moment zelf een bouwen. Maar zelfs een RAN is een veel te hoog budget voor jou, laat staan een Jackson. Dat begint zo'n beetje bij 4000 euro en na 2 à 3 jaar heb je hem een keer in huis. Dat is ook precies de reden dat ik liever bij RAN ga, hoewel ik hier bekend sta als een van de grootste Jackson lovers.

En hoe veel gitaren heb je in je handen gehad? Ik heb namelijk talloze gitaren in mijn handen gehad die lekkerder spelen dan de relatief goedkope jackson series als de PRO en MG, en dat is ook niet zo moeilijk. Dus doe die oogkleppen even af want nogmaals: Laiho wordt je toch niet.

Tho
6 juli 2009, 00:13
Ja sommige solo's zijn wat te snel, en hoe je het ook wend of keert als ik eenmaal een fatsoenlijke gitaar heb moet dat niet lang duren voor ik die solo's kan

Nogmaals: je weet niet waar je het over hebt. slechts een deeltje van een procent van alle gitaristen op de wereld bereiken zijn niveau, en zelfs bij hun duurt dat lang.

Arvoitus
6 juli 2009, 00:17
Yep. Jackson USA/Customs verschillen inderdaad erg van elkaar qua kwaliteit. En dat mag ook voor de prijs. Maar vind er maar eens een 2ehands die er nog een beetje uit ziet, voor die prijs.
Dat heet MOJO tho ;) Maar inderdaad, vindt maar eens een 2dehandse RR die geen beschadigde punten heeft.

Je kan best een leuke custom tegenkomen voor 1500 euro, moet je wel geduld hebben en goed zoeken. Maar het resultaat is er ook wel naar.

Wel weer jammer dat er dan weer een gat in moet zitten, maar inderdaad zeg, wat een plaatje!:crazyhappy:

Nu nog beetje sparen, en hopen dat ik over 2 jaar nog een leuke Jackson CS tegenkom..

Weet iemand toevallig hoe veel het zou kosten een CS te LATEN bouwen? Out of my league zeker?

Edit: en kom niet aan met 'ran is wel erg goedkoop..' want ik val daar niet zo voor.. moet wel jackson zijn en geen slap aftreksel :P

Niet alleen jackson-lover omdat toevallig alexi daar op speelde, maar omdat ze heerlijk spelen, vergeleken met elke gitaar die ik in mn handen heb gehad.
Als je nu een CS wil laten bouwen bij Jackson dan ben je rond de 5000 dollar kwijt, en 2 jaar tijd.

Quicksilver
6 juli 2009, 00:17
Okey, je bent dus gewoon fucking dom??

Wat nou aftreksel. RAN bouwt gewoon wat jij wilt, of dat nou een kopie is of niet. Sterker nog, ik laat er op het moment zelf een bouwen. Maar zelfs een RAN is een veel te hoog budget voor jou, laat staan een Jackson. Dat begint zo'n beetje bij 4000 euro en na 2 à 3 jaar heb je hem een keer in huis. Dat is ook precies de reden dat ik liever bij RAN ga, hoewel ik hier bekend sta als een van de grootste Jackson lovers.

En hoe veel gitaren heb je in je handen gehad? Ik heb namelijk talloze gitaren in mijn handen gehad die lekkerder spelen dan de relatief goedkope jackson series als de PRO en MG, en dat is ook niet zo moeilijk. Dus doe die oogkleppen even af want nogmaals: Laiho wordt je toch niet.

Wat nou steeds met dat ik Laiho zou willen worden? Ik heb diverse Ibanez'jes in handen gehad, meerdere Jacksons (vooral jacksons), kramer custom shops (kan er nu eentje uit 1984 kopen met floyd maar ik vind hem niet mooi )

Nog nooit een ESP of LTD vast gehad moet ik zeggen. Dus ik weet niet hoe die tegen de Jacksons staan, maar van horen zeggen staan ESP en Jackson toch wel aan de top qua metal gitaren..

Ok. concreet advies: WAT moet ik doen volgens jullie. Ik zit nog 2 jaar zonder zakgeld (contract T-Mobile iPhone... zucht..) maar ik ga zo snel mogelijk aan een baan (zaterdags en/of vakantiebaan)

Quicksilver
6 juli 2009, 00:18
Nogmaals: je weet niet waar je het over hebt. slechts een deeltje van een procent van alle gitaristen op de wereld bereiken zijn niveau, en zelfs bij hun duurt dat lang.

Je hebt het over dat ik Laiho wil worden, maar dat wil ik niet. Ik moet wel zeggen dat ik naar zijn niveau streef als gitarist..

geert1976
6 juli 2009, 00:26
loop je niet kapot op een bepaald merk en al helemaal niet omdat een van je idolen erop speelt.

Het belangrijkste is dat jij de gitaar goed aanvoelt en er lekker op kan spelen.

Je zou als tussenstap eerst die crap gitaar in de vuurkorf kunnen gooien en kijken wat voor een budget je nu hebt en wat er voor te koop is.

Gezien jou muzieksmaak in iedergeval humbuckers en indien je er gebruik van maakt een tremolow, gebruik je geen tremolow, neem dan gewoon een hardtail.

als je een puntjesgitaar (sorry dat ik het even zo noem) koopt houd er rekening mee dat je niet met allemaal lekker zittend kunt spelen, althans dat is mijn ervaring.

Staar je nu niet direct blind op Jackson en een betere gitaar wil niet zeggen dat je gelijk de sterren van de hemel speelt, oefening baart kunst zeg ik maar

Quicksilver
6 juli 2009, 00:35
loop je niet kapot op een bepaald merk en al helemaal niet omdat een van je idolen erop speelt.

Het belangrijkste is dat jij de gitaar goed aanvoelt en er lekker op kan spelen.

Je zou als tussenstap eerst die crap gitaar in de vuurkorf kunnen gooien en kijken wat voor een budget je nu hebt en wat er voor te koop is.

Gezien jou muzieksmaak in iedergeval humbuckers en indien je er gebruik van maakt een tremolow, gebruik je geen tremolow, neem dan gewoon een hardtail.

als je een puntjesgitaar (sorry dat ik het even zo noem) koopt houd er rekening mee dat je niet met allemaal lekker zittend kunt spelen, althans dat is mijn ervaring.

Staar je nu niet direct blind op Jackson en een betere gitaar wil niet zeggen dat je gelijk de sterren van de hemel speelt, oefening baart kunst zeg ik maar

Ik wil juist die RR24 of RR-J2SP omdat ik in Harrods, (in londen!) op een gespeeld heb (met maple neck weliswaar, de RR24M) en ik vond hem heerlijk spelen. Ik speel in de klassieke positie dus geen probleem, ik kon er prima mee zitten! Jackson voelt gewoon het allerbeste bij mij aan (heb nog geen ESP bespeeld!!!) maar daar loop ik me nog niet kapot op.. het kan nog een andere kant op met de juiste suggesties maar word wel moeilijk want ben gewoon verliefd op de RR's..

Edit: Budget op moment van spreken is €50,- maar daar komt deze zomer verandering in als het aan mij ligt. Tot die tijd moet ik maar door op m'n huidige plankje met een fretboard gemaakt van uitgeharde stront van arme aziaatjes (ik weet niet waar ik dat gelezen heb, volgens mij ergens op gitaarnet maar blijft het geweldig vinden :P)

Volgens m'n leraar (voormalig dan) moest deze gitaar al LANG aan de muur hangen bij mij thuis.. vastgeschroefd door de body heen zodat niemand er ooit meer op kan spelen.

Steven Otto
6 juli 2009, 00:48
Dit beaamt mijn voormalige gitaarleraar (zit niet langer op les.. voor 'ik weet niet wat ik je verder moet leren' betaal ik geen centen!) , maar ik ook!

Ik denk dat je (of misschien wel beter gezegd, je leraar) hier een beetje de mist in gaat... :sssh:

Quicksilver
6 juli 2009, 00:52
Ik denk dat je (of misschien wel beter gezegd, je leraar) hier een beetje de mist in gaat... :sssh:

Njah was maar eenmalig dat hij dat zei maar ik ging een beetje mijn eigen gangetje (hij is niet zo van de metal) en het meeste wat ik tot nu toe kan is door mn eigen toedoen, niet door lessen..

Jullie mogen me dan een beginner vinden, ik vind dat ik prima m'n mannetje sta!

EDIT: Is een RX10D echt niets? Ik heb niet zo veel centen en ben NODIG aan een nieuwe toe..

geert1976
6 juli 2009, 00:54
Ik denk dat je (of misschien wel beter gezegd, je leraar) hier een beetje de mist in gaat... :sssh:

inderdaad zelfs de beste gitaristen ter wereld leren elke keer bij als ze spelen.

geert1976
6 juli 2009, 01:00
Njah was maar eenmalig dat hij dat zei maar ik ging een beetje mijn eigen gangetje (hij is niet zo van de metal) en het meeste wat ik tot nu toe kan is door mn eigen toedoen, niet door lessen..

Jullie mogen me dan een beginner vinden, ik vind dat ik prima m'n mannetje sta!

EDIT: Is een RX10D echt niets? Ik heb niet zo veel centen en ben NODIG aan een nieuwe toe..

dat wil niet zeggen dat je het goed doet, heb eens dagen lopen kutkammen op het intro van Smoke on the Water van Deep Purple, deed de grepen wel goed , maar was toch niet helemaal 100%, leraar loste het binnen vijf minuten op deed de techniek van het overspringen van de chords niet helemaal goed , door verkeerd gebruik van de vingers toc de posities.

tis maar een voorbeeld hè, wat ik bedoel is soms is het goed als iemand na je spel kijkt, want die zien de fouten en slippertjes.

bepaalde nummers spelen doet die niet omdat die boring is, maar vaak om de elemtaire techieken goed aan te leren.

edit: dat kutkammen op dat intro was toen ik 13 was (absolute beginner)

enfin back on topic

Steven Otto
6 juli 2009, 01:07
EDIT: Is een RX10D echt niets? Ik heb niet zo veel centen en ben NODIG aan een nieuwe toe..

Ik heb op zowel de RX10D als de RR3 gespeeld.
Zowiezo heeft de RX10D crappy elementen en de RR3 echte Seymour Duncans.
Je zou er beter aan doen om net even een klein beetje door te sparen/bezuinigen ;)
Daarbij moet je ook bedenken dat de RR3 van Alder is gemaakt en de RX10D van Basswood.
Verschil is hoorbaar, en wat je zelf fijner vind is voor iedereen anders. Mijn advies is dus om beide gitaren naast elkaar te hebben en ze over dezelfde versterker te proberen.
Ik geloof dat Feedback Rotterdam beide gitaren wel in voorraad heeft.

Quicksilver
6 juli 2009, 01:10
dat wil niet zeggen dat je het goed doet, heb eens dagen lopen kutkammen op het intro van Smoke on the Water van Deep Purple, deed de grepen wel goed , maar was toch niet helemaal 100%, leraar loste het binnen vijf minuten op deed de techniek van het overspringen van de chords niet helemaal goed , door verkeerd gebruik van de vingers toc de posities.

tis maar een voorbeeld hè, wat ik bedoel is soms is het goed als iemand na je spel kijkt, want die zien de fouten en slippertjes.

bepaalde nummers spelen doet die niet omdat die boring is, maar vaak om de elemtaire techieken goed aan te leren.

edit: dat kutkammen op dat intro was toen ik 13 was (absolute beginner)

enfin back on topic

En laat dat nou exact de reden zijn van mijn diverse filmpjes op YouTube.:cheerup:


Ik heb op zowel de RX10D als de RR3 gespeeld.
Zowiezo heeft de RX10D crappy elementen en de RR3 echte Seymour Duncans.
Je zou er beter aan doen om net even een klein beetje door te sparen/bezuinigen ;)
Daarbij moet je ook bedenken dat de RR3 van Alder is gemaakt en de RX10D van Basswood.
Verschil is hoorbaar, en wat je zelf fijner vind is voor iedereen anders. Mijn advies is dus om beide gitaren naast elkaar te hebben en ze over dezelfde versterker te proberen.
Ik geloof dat Feedback Rotterdam beide gitaren wel in voorraad heeft.

Citaat van thomann:

Jackson RX10D BK Rhoads w/Gig Bag E-Guitar, Rhoads X Serie, Alder Body, Maple Neck with Rosewood Fretboard, FR Lic.Trem, 2 Duncan Designed Humbucker Pickups,1 Volumenpoti, Toggle switch, Color black, incl. Gig Bag

Weet je het wel zeker? Ik vond het al raar alder body in die prijs (alexi-200 is immers ook basswood, correct me if im wrong)


BTW tis wel €180,-.. En als ik dan toch een RR3 koop kan ik net zo goed de RR24 halen voor €434,- extra; neck-through, emg 81, OFR..
Kan zo wel bezig blijven :P Liefst gewoon tot €500,- tenzij je me echt ten STRENGSTE aanraad om erboven te gaan, wat dus betekent dat ik nog heel lang moet doorraggen op dit ding!

Steven Otto
6 juli 2009, 01:19
Oh, dan zit ik er naast!
Op de Jackson site stond Basswood...:makeup:
http://www.jacksonguitars.com/products/products.php?group=Rhoads-Body&page=1&product=2911400303


Alsnog zou ik beide gitaren naast elkaar testen :cheerup:

Quicksilver
6 juli 2009, 01:21
Oh, dan zit ik er naast!
Op de Jackson site stond Basswood...:makeup:
http://www.jacksonguitars.com/products/products.php?group=Rhoads-Body&page=1&product=2911400303


Alsnog zou ik beide gitaren naast elkaar testen :cheerup:

Als dat op de officiele jackson website staat, dan ga ik ervanuit dat jij gelijk hebt. Heb wel vaker gehoord dat de beschrijvingen van thomann niet deugen..:makeup::seriousf:

Ok maar eerst centjes sparen.. misschien bite ik de bullet wel en spaar ik gewoon door voor die rr24. Als ik eenmaal een rr3 of rx10d zou hebben zou ik toch snakken naar die RR24, en dat zal nooit overgaan tot ik hem heb..

BTW heb je die RR3 op youtube gezien met pinstripes en gouden floyd? God, wat een heerlijk ding om naar te kijken:
http://www.youtube.com/watch?v=s9f89rDy45k

Steven Otto
6 juli 2009, 01:23
Als dat op de officiele jackson website staat, dan ga ik ervanuit dat jij gelijk hebt. Heb wel vaker gehoord dat de beschrijvingen van thomann niet deugen..:makeup::seriousf:

En als je dan even door klikt naar de 'Spec list' van Jackson Guitars staat er Alder :hippie:

GunMetalBlue
6 juli 2009, 09:37
Het begrip deathmetal is heel breed. Ik kan je eerder verzoeken om pop en metal niet in een woord te noemen. Bij (een belabberde poging tot) pop-metal denk ik aan tokiohotel en marilyn manson.
In COB zitten gewoon goede muzikanten, alleen hebben ze bij hun nieuwste albums een andere richting hebben genomen in hun muziek.


+1

Toen ik de post van Tho las wrong het ook een beetje bij mij, maar ik vond de woorden niet zo gauw. Maar ik ben het met dit antwoord helemaal eens!

Bram+
6 juli 2009, 10:12
En als je dan even door klikt naar de 'Spec list' van Jackson Guitars staat er Alder :hippie:
Lekker inconsequent van de Jacksonsite dus. Ik meende ook dat ze van basswood waren. Wie neemt de proef op de som? :D


Wat betreft dit topic: ik vraag me af waarom de topicstarter überhaupt advies vraagt, hij weet volgens mij al precies wat hij wil (zeer gedetailleerd ook nog, toevallig ook precies dezelfde 'smaak' als die knakker van COB :D) en ik heb het idee dat de meeste (betrekkelijk goede) adviezen in de wind worden geslagen. Ik snap niet waarom iemand zich vastpint op details als fretboardbinding en de kleur van de brug als hij of zij een krapper budget heeft. Als je je huidige gitaar wil vervangen en je hebt geen 5000 euro, zul je je moeten inschikken denk ik.

Sowieso zou ik aanraden om marktplaats in de gaten te houden om een goed bespeelbare Rhoads op de kop te tikken i.p.v. je krappe budget deels te verspelen aan de overheadkosten en BTW.

gorgasm
6 juli 2009, 10:12
Weet iemand toevallig hoe veel het zou kosten een CS te LATEN bouwen? Out of my league zeker?

Edit: en kom niet aan met 'ran is wel erg goedkoop..' want ik val daar niet zo voor.. moet wel jackson zijn en geen slap aftreksel :P
Niet alleen jackson-lover omdat toevallig alexi daar op speelde, maar omdat ze heerlijk spelen, vergeleken met elke gitaar die ik in mn handen heb gehad.
Die lijnen klasseren je bij mij al tot een 0.

Met je 550euro kom je al niet toe om een RAN te kopen. En slap aftreksel? Ik wil de mijne r gerust tegen leggen. Als jij dat n slap aftreksel vindt dan ist omdat je een slap aftreksel besteld hebt.

Over je spelen, nee de solo's zal je op de manier waarop je nu speelt nooit strak kunnen spelen, ook al heb je n gitaar van 3500.
I rest my case:)

Manuvdv
6 juli 2009, 10:40
Naar wat ik hier kan lezen twijfel je vooral tussen de RR3 en de RR24 (prijs laat ik er even buiten). Wat is nu precies je twijfel? Gewoon het feit dat je niet genoeg geld hebt?

Twee voor mij erg belangrijke verschillen zijn de toets en de pickups. Langs de ene kant verkies ik de RR24 omwille van het ebony fretboard, ik hoef op zo'n gitaar geen rosewood.
Langs de andere kant verkies ik de RR3 omwille van de 2 pickups. Die ene in de RR24 vind ik nogal weinig. Je gaat me niet vertellen dat dit 'details' zijn die je zomaar even aan de kant schuift?

Bram+
6 juli 2009, 10:45
Wat betreft 1 versus 2 humbuggy's: gezien het genre waarin de TS zich in verkeert, is alleen een brugpup misschien wel genoeg. Voor de uitzonderlijke cleane intro hier en daar kun je ook gewoon even naar het cleane kanaal switchen :D

rock 'n roll
6 juli 2009, 11:04
Snel even het topic doorgenomen dus het kan zijn dat ik iets gemist heb.
Je huidige gitaar is onbespeelbaar door de nek? Waarom dan niet gewoon een nieuwe nek kopen en daarna sparen voor je jackson rr?
Dan kan je nu in ieder geval al terug gewoon spelen en binnen een jaartje of 2 je droomgitaar kopen.

MarkMawkie
6 juli 2009, 11:11
Zucht.... :(

Rest In Peace Randy Rhoads :makeup:

Quicksilver
6 juli 2009, 12:56
Ik moet inderdaad niet zoveel willen. Ik hoef pas om zulke kleine details te denken als mijn budget groter is. Om een budget van 500 valt er weinig te zeuren. Ik denk dat ik voor een rr24 maar blijf doorsparen. Wellicht kom ik dan een Jackson cs ergens tegen 2e hands die ik me dan kan veroorloven. Ik heb op zijn minst nog een jaar om na te denken.

Dark_Tranquillity
6 juli 2009, 14:36
Iemand anders die al een beetje moe word van dit topic?

Je bent echt gigantisch naief. Je Youtube channel gekeken, en ik deel Tho's mening voor de tweede keer in dit topic. I'm not impressed. Zorg eerst een dat je de rythems onder de knie krijgt, en speel die vervolgens eerst in. Solo's op Laiho's niveau zijn nog niet voor jou weggelegd. Dat leer je niet in 2 jaartjes. Ik speel momenteel al ruim 5 jaar gitaar, meerdere uren per dag, en ik waag me zelfs nog niet aan dergelijke solo's (uitsluitend voor eigen vermaak, om te zien of ik vordering maak).

Richt je met jou budget niet op Jacksons, want een RX10D, met alle respect, is niet beter dan hun entry level JS30RR. Daar bespaar je jezelf heel wat geld mee, en heb je ook geen gezeik met de waardeloze trem. Met jou budget kun je overigens niet eens een fatsoenlijke trem betalen, dus die switch zit er ook nog niet voor je in. De RR3 koste eerder altijd 555 euro, vandaar mijn post eerder. Wellicht is de prijs dan iets gestegen, so be it. Dit is het eerste model uit de reeks die de naam Jackson waardig is.

Dan het RAN verhaal. Een RAN custom staat gelijk aan een Jackson USA Select series, en is misschien wel wat beter. Zeker geen slap aftreksel dus, en in tegenstelling tot Jackson kan RAN je wel een Laiho kopie nabouwen. Custom Jacksons zijn voor jou geen optie, ik wacht nu ook al een jaar en sta op het punt om mijn geld terug te gaan vragen. Aan de andere kant, na die 10 jaar wachttijd heb je misschien wel genoeg geld.

Een mooie tweedehans CS Jackson, of iets als Arvo heeft, kun je al voor 1000 euro op de kop tikken als je je best doet. Ebay.de /.co.uk in de gaten houden, er staat vaak genoeg wat op. Focus je niet op nieuwe gitaren, vooral niet met een dergelijk budget, maar koop gewoon een degelijke tweedehands.

Wiellem
6 juli 2009, 14:40
Amen


Dark_Tranquillity heeft gelijk :cheerup:

Dark_Tranquillity
6 juli 2009, 14:41
Amen


Dark_Tranquillity heeft gelijk :cheerup:

Sig. ;)

+10 tekens

pupanus1
6 juli 2009, 15:02
Je bent inderdaad wel een beetje naïef, als je vindt dat je nu al je mannetje staat haha sorry maar nee.. :)

Je moet dat ook niet willen, je moet beter willen worden. Je moet juist kritisch zijn naar jezelf, als er iemand hard is over mijn eigen gitaarspel ben ik het wel. Het is nooit perfect...

Waarom pin je jezelf ook zo vast op 1 merk en 1 model. Tuurlijk je vindt het mooi is wat voor te zeggen, maar er zijn zat andere gitaren die ook geniaal zijn. Ga JUIST andere dingen proberen, dan kan je ook zien of die RR of Jackson nou inderdaad zo 'hemels' zijn als jij denkt dat ze zijn.

En probeer er objectief naar te kijken, je bent echt een beetje verblind door fanboyisme. Ik vind Jackson Soloist's ook echt mooie gitaren, maar mijn ESP vind ik toch fijner spelen vandaar dat ik een ESP heb en geen Jackson (nu is het wel een cs maar dat terzijde:sssh:).

Ik snap ook niet waarom je perse een nieuwe gitaar wilt, mijn eerste gitaar was 2e hands en m'n ESP ook. Betekend alleen maar dat ze goed zijn ingespeeld en dat je erop kunt bouwen. M'n Aria is 25 jaar oud en m'n ESP loopt ook richting de 20. Niks mis mee en ze spelen beide menig nieuwe gitaren er uit :)

edje kadetje
6 juli 2009, 15:16
off topic:
Ik dacht dat het in dit topic ging om de gitaar die de TS wil gaan kopen. Ik dacht niet dat zijn speelsterkte hier het onderwerp was. Ik word daar een beetje moe van. Laat die jongen toch, en help hem bij het beantwoorden van zijn zoekvraag, of niet als je daar geen energie in wil steken.

Tho
6 juli 2009, 15:42
off topic:
Ik dacht dat het in dit topic ging om de gitaar die de TS wil gaan kopen. Ik dacht niet dat zijn speelsterkte hier het onderwerp was. Ik word daar een beetje moe van. Laat die jongen toch, en help hem bij het beantwoorden van zijn zoekvraag, of niet als je daar geen energie in wil steken.

Hij komt met een verhaal. Ik vind dat wij niet alleen advies, maar ook onze mening mogen geven om zo een beter advies te geven.

edje kadetje
6 juli 2009, 16:31
Hij komt met een verhaal. Ik vind dat wij niet alleen advies, maar ook onze mening mogen geven om zo een beter advies te geven.

fair enough, maar is het dan zo dat je een bepaald speelniveau moet hebben om een bepaalde gitaar te mogen kopen?

Quicksilver
6 juli 2009, 16:52
fair enough, maar is het dan zo dat je een bepaald speelniveau moet hebben om een bepaalde gitaar te mogen kopen?

Zijn we daar dan eindelijk over uit. Ik werd er inmiddels ook wel meer dan zat van (niet ondankbaar voor de vele pogingen tot advies) maar ik heb nog geen een keer een onderbouwde suggestie (welke gitaar) voorbij zien komen die gericht is op mij. 'Zoek ergens anders' 'Houd je niet vast aan één merk' en vooral 'Laiho wordt je toch niet (die begon ik wel érg irritant worden)'

Een RX10D is geen geweldige gitaar. Ik ben geen geweldige speler; zolang die gitaar het doet en niet vals is kan ik er wel mee overweg. Ik heb helaas niet zoveel te willen in een gitaar met mijn huidige budget.

EDIT: Als ik mijn wil maar op de goede zin zet kan ik misschien ooit wél op het niveau van Laiho komen: waar een wil is is een weg, en dat is dan ook mijn streven.

pupanus1
6 juli 2009, 17:14
Ik snap het niet, je vraagt advies. Je krijgt advies, jij bent het er niet mee eens dus wil je ander advies?

Wat wil je dan, dat we je naar je oren praten?

Je kan 2ehands best leuke gitaren kopen binnen een beperkt budget.

Wat wil je nou liever een gitaar die lekker speelt, een goed geluid geeft maar niet nieuw is en niet jouw "droom" gitaar.

Of een gitaar waar je eigenlijk niet zoveel aan hebt, maar wel nieuw is en "jouw" model..

Ik zou toch voor de betere gitaar gaan, dan door sparen voor je droom gitaar. Dan kan je nu door oefenen (aangezien je terug gehouden wordt door je huidige gitaar) en als je dan je droom gitaar hebt kan je er ook als een malle op shredden omdat je gitaarspel in ieder geval verbeterd is.

Tho
6 juli 2009, 17:34
fair enough, maar is het dan zo dat je een bepaald speelniveau moet hebben om een bepaalde gitaar te mogen kopen?

nee, totaal niet. Maar waarom zou je op een speelniveau als dat van Quicksilver rare capriolen uithalen met floyds verwisselen uithalen? Kost alleen maar geld. Dat probeer ik hem te zeggen.

Bovendien heeft hij nog veel te leren en heeft geen verstand van zaken als ik hem zo over bedrijven als bijvoorbeeld RAN hoor. Hij is narrow-minded, maar goed, daar komt hij nog wel achter. Ik bedoel het goed hoor maar de naïviteit frustreerd me wel.

Tho
6 juli 2009, 17:36
'Laiho wordt je toch niet (die begon ik wel érg irritant worden)'

Nee, waarom zou je dan onnodig veel geld uitgeven om een qua looks (niet eens kwaliteit!) dezelfde gitaar te hebben?

pannekoek
6 juli 2009, 17:40
Nee, waarom zou je dan onnodig veel geld uitgeven om een qua looks (niet eens kwaliteit!) dezelfde gitaar te hebben?

mwua, voor 500- max 700 euro kan je best een degelijke metalgitaar kopen. een vette les paul bijvoorbeeld, jackson dinky's, jackson rr3.

laat die jongen gewoon even lekker testen in de winkel.

Dark_Tranquillity
6 juli 2009, 17:40
Je pint jezelf dus al vast op de RX10D, wat in principe een opgepoeste drol is?

Tweede vraag: Heb je ooit wel eens met een FR gespeeld? Weet je überhaupt wel hoe je deze moet stemmen, intoneren, en wat de verschillende kwaliteits niveau's zijn tussen bijvoorbeel de FR op een RX10D, RR3, en een duitse Floyd?


@ Edje, ik begon ook met een RR CS, en niet lang daarna een SL2H. Dus ja, je mag best een dure gitaar kopen als je nog niet kunt spelen.

Quicksilver
6 juli 2009, 17:53
Je pint jezelf dus al vast op de RX10D, wat in principe een opgepoeste drol is?

Tweede vraag: Heb je ooit wel eens met een FR gespeeld? Weet je überhaupt wel hoe je deze moet stemmen, intoneren, en wat de verschillende kwaliteits niveau's zijn tussen bijvoorbeel de FR op een RX10D, RR3, en een duitse Floyd?


@ Edje, ik begon ook met een RR CS, en niet lang daarna een SL2H. Dus ja, je mag best een dure gitaar kopen als je nog niet kunt spelen.

Ok ik denk dat ik mijn knopje aan de zijkant van m'n hoofd eens naar de andere kant moet draaien. Wat is de allerbeste gitaar voor mij onder de 500 euro? Die shecters staan me ook aan (carved top oehlala).

Ik weet niet of jullie me wilken eloven maar ik kan wel heell veel beter spelen dan mijn filmpjes, ik ben zeker geen pro maar ik kan een hele boel solo's wel (met de nodige uitzonderingen voor diverse te snelle) maar ik steek gewoon te weinig tijd in het doorlopen van correcte tabs. Ik doe alles op gehoor en als ik dan een nummer ken uploaad ik hem al voor ik mijn tijd heb genomen aan ht instederen van een propere solo. Als je mijn 2e versie van somebody put something in my drink nou neemt. Daar heb ik ook daadwerkelijk de tijd voor die solo genomen ( nu is dat een simpele solo, maar toch )

Shecters diamond omen 6 kan ik ook krijgen. Zit er goed uit (evenals de specs) en voor het geld ook?

Nog meer suggesties ( ik wil geen ibanez, daar kan ik helemaal niets mee sorry, mag dan nauwdenkend zijn maar ik heb echt niets met ibanez )

Bram+
6 juli 2009, 18:18
Nog meer suggesties ( ik wil geen ibanez, daar kan ik helemaal niets mee sorry, mag dan nauwdenkend zijn maar ik heb echt niets met ibanez )
Ach ja, één-nul voor Ibanez:D

Als je een metalachtige gitaar wil en het nieuw moet zijn, kun je inderdaad bij Schecter, ESP/LTD en Jackson kijken. Voor 500 euro koop je bij het ene merk niet ineens een veel betere gitaar dan bij een ander merk. Houd er rekening mee dat de (licensed) Floyd Rose bruggen op gitaren uit deze prijsklasse niet altijd van hoge kwaliteit zijn en dat je daarom waarschijnlijk beter voor een vaste brug kunt gaan. Pickups zijn ook niet altijd top, maar zijn relatief makkelijk en goedkoop te vervangen. Zorg ervoor dat je de gitaar prettig vindt spelen en dat hij goed is afgewerkt (geen scherpe fretjes e.d.), oftewel: ga naar een winkel, trek er een paar van de wand en koop degene die jou het beste bevalt.

Sinner1980
6 juli 2009, 18:30
Idd een erg vermoeiend topic aan het worden...zinloos ook, bah.

@TS : ga lekker sparen man, want met €50,- kom je niet ver...

pannekoek
6 juli 2009, 18:58
Ok ik denk dat ik mijn knopje aan de zijkant van m'n hoofd eens naar de andere kant moet draaien. Wat is de allerbeste gitaar voor mij onder de 500 euro? Die shecters staan me ook aan (carved top oehlala).

Ik weet niet of jullie me wilken eloven maar ik kan wel heell veel beter spelen dan mijn filmpjes, ik ben zeker geen pro maar ik kan een hele boel solo's wel (met de nodige uitzonderingen voor diverse te snelle) maar ik steek gewoon te weinig tijd in het doorlopen van correcte tabs. Ik doe alles op gehoor en als ik dan een nummer ken uploaad ik hem al voor ik mijn tijd heb genomen aan ht instederen van een propere solo. Als je mijn 2e versie van somebody put something in my drink nou neemt. Daar heb ik ook daadwerkelijk de tijd voor die solo genomen ( nu is dat een simpele solo, maar toch )

Shecters diamond omen 6 kan ik ook krijgen. Zit er goed uit (evenals de specs) en voor het geld ook?

Nog meer suggesties ( ik wil geen ibanez, daar kan ik helemaal niets mee sorry, mag dan nauwdenkend zijn maar ik heb echt niets met ibanez )



schecters zijn helemaal te gek! de drummer van m'n band heeft ook de diamond omen 6 gekocht! en het is echt een gaaf ding! echte bang for buck!

Mcgryphon
6 juli 2009, 18:59
Om maar eens te doen of dit een ander forum is:
http://i.fok.nl/s/emo.gif


Eens met o.a. Tho. Ik weet het, ik speel ook niet bepaald virtuoos, maar als je denkt dat je "je mannetje staat" en o.a. Laiho achterna kan gaan zo, en dat je inderdaad niks meer te leren hebt zit je imho gruwelijk verkeerd. Je zet bij je youtube-filmpjes dat opbouwende kritiek mag, maar de enige manier waarop je reageert is "ja maar ik speel nu al veel beter dan toen, echt waar!!!!!!".

No offence, maar kijk ook eens even naar je gitaarspel en neem terug lessen als je echt beter wil worden.

pannekoek
6 juli 2009, 19:02
Om maar eens te doen of dit een ander forum is:
http://i.fok.nl/s/emo.gif


Eens met o.a. Tho. Ik weet het, ik speel ook niet bepaald virtuoos, maar als je denkt dat je "je mannetje staat" en o.a. Laiho achterna kan gaan zo, en dat je inderdaad niks meer te leren hebt zit je imho gruwelijk verkeerd. Je zet bij je youtube-filmpjes dat opbouwende kritiek mag, maar de enige manier waarop je reageert is "ja maar ik speel nu al veel beter dan toen, echt waar!!!!!!".

No offence, maar kijk ook eens even naar je gitaarspel en neem terug lessen als je echt beter wil worden.


wat een gezeik allemaal zeg

Mcgryphon
6 juli 2009, 19:07
wat een gezeik allemaal zeg

Zal ik het eventjes op een rijtje zetten?

-TS wil eenzelfde gitaar als Laiho en roept dat Laiho zijn idool is, en ontkent vervolgens dat hij net als laiho wil doen

-TS zegt als reactie op zijn gitaarspel niks anders dan "ja maar ja maar ja maar ik ben nu al veel beter!!!! echt waar!!!"

-TS wil een andere gitaar omdat hij niet beter kan spelen op deze, en post filmpjes waarin duidelijk (grote) tekortkomingen in zijn techniek te zien zijn

-TS noemt RAN een slap goedkoop aftreksel en heeft het over JAckson custom shop met een budget van 50 euro

Niks persoonlijks (gaat moeilijk als ik hier eigenlijk niemand ken), maar dit alles is voor mij reden genoeg om aan te raden eerst te werken aan de techniek, en dan pas naar een nieuwe gitaar te kijken. Al helemaal als er geen geld is.

Wat geld betreft: als je bijna 15 bent zijn er niet heel veel echte mogelijkheden, de meeste werkgevers nemen niemand onder de 16 aan, misschien dat je krantenwijk kan proberen.

Arvoitus
6 juli 2009, 19:27
-TS wil eenzelfde gitaar als Laiho en roept dat Laiho zijn idool is, en ontkent vervolgens dat hij net als laiho wil doen
Ja en? Ik wil precies dezelfde kleding als Michael Jackson, en hij is mijn idool. Maar ik wil niet net als hem doen.


-TS wil een andere gitaar omdat hij niet beter kan spelen op deze, en post filmpjes waarin duidelijk (grote) tekortkomingen in zijn techniek te zien zijn
Maar een nieuwe gitaar nodigt uit voor meer spelen = meer oefenen.

TS: Doe wat je leuk vindt. Als je een RR wil kopen dan doe dat, je kunt het beste een RX10D of RR3 kopen.
Dat is een complete verbetering t.o.v. je huidige gitaar en je zult er heel wat jaren plezier aan beleven.
Zoek bij voorkeur 2-dehands. Is een stukken goedkoper, en dat kun je wel gebruiken.
Last but not least: Proberen voordat je koopt.

Als je je aan het bovenstaande houdt, dan kan het nooit fout gaan.

Mcgryphon
6 juli 2009, 19:31
Het lijkt of mensen mij niet snappen. Ik zeg niet dat omdat hij niet speelt als slash hij ook geen gitaar van 9000 euro mag kopen als hij dit wil. Ik zeg dat het weinig zin heeft om de aanschaf van een dure gitaar op deze manier verantwoorden niet helpt.

Tipje: als mensen je wijzen op een ander merk, doe dat dan niet meteen af als "geen jackson (of ESP) dus een slap aftreksel". In de prijsklasse die jij zoekt zullen er weinig verschillen zijn tussen verschillende merken, puur qua kwaliteit. Ik stel voor om eerst voor een inkomen te zorgen en vervolgens veel gitaren uit te proberen. Wat je nu doet is, no offence, zinloos. Je hebt 50 euro en je wil een rr24...

Eomer
6 juli 2009, 19:31
-TS noemt RAN een slap goedkoop aftreksel en heeft het over JAckson custom shop met een budget van 50 euro



Nou...ik denk dat ik dan maar de mening van onze 15-jarige kenner ga opvolgen en m'n RAN ga verkopen...


Oorspronkelijk geplaatst door Quicksilver
Shecters diamond omen 6 kan ik ook krijgen. Zit er goed uit (evenals de specs) en voor het geld ook?

Wellicht dat ik die dan maar eens moet proberen...Als ik m'n RAN verkoop kan ik er daar wellicht wel 4 van kopen...:cooler:

dml
6 juli 2009, 19:38
@Quicksilver:
Check mijn sig en de advertentie op marktplaats: een andere maar echte Jackson Rhoads voor een klein budget.

Sinner1980
6 juli 2009, 20:12
riekt naar SPAM! Lekker belangerijk...;)

Gothra
6 juli 2009, 21:51
Maar een nieuwe gitaar nodigt uit voor meer spelen = meer oefenen.

TS: Doe wat je leuk vindt. Als je een RR wil kopen dan doe dat, je kunt het beste een RX10D of RR3 kopen.
Dat is een complete verbetering t.o.v. je huidige gitaar en je zult er heel wat jaren plezier aan beleven.
Zoek bij voorkeur 2-dehands. Is een stukken goedkoper, en dat kun je wel gebruiken.
Last but not least: Proberen voordat je koopt.

Als je je aan het bovenstaande houdt, dan kan het nooit fout gaan.


Dit is zo'n beetje de enige zinnige post in dit hele topic.

Renin
6 juli 2009, 22:02
Met 14 jr weet je gewoon nu eenmaal alles beter. Dat was bij mij ook zo.


Daarom wou ik ook dat ik weer 14 was

* zucht *

Quicksilver
7 juli 2009, 17:08
@Quicksilver:
Check mijn sig en de advertentie op marktplaats: een andere maar echte Jackson Rhoads voor een klein budget.

als ik recentiws bekijk lijkt me een Shecter meer waard voor m'n geld. Als ik een rhoads koop bedoel ik een Randy rhoads, geen roswell die heft zon rare boog?

Quicksilver
7 juli 2009, 17:45
Om maar eens te doen of dit een ander forum is:
http://i.fok.nl/s/emo.gif


Eens met o.a. Tho. Ik weet het, ik speel ook niet bepaald virtuoos, maar als je denkt dat je "je mannetje staat" en o.a. Laiho achterna kan gaan zo, en dat je inderdaad niks meer te leren hebt zit je imho gruwelijk verkeerd. Je zet bij je youtube-filmpjes dat opbouwende kritiek mag, maar de enige manier waarop je reageert is "ja maar ik speel nu al veel beter dan toen, echt waar!!!!!!".

No offence, maar kijk ook eens even naar je gitaarspel en neem terug lessen als je echt beter wil worden.

Integendeel, ik heb nog ontzettend veel te leren. Mijn punt was dat die LERAAR mij niet meer wist wat ie mij moest leren. Beetje de verdraaide waarheid..

Ik speel inderdaad met de dag beter, geloof het of niet.. Ik mag dan 14 en (ontzettend!!) eigenwijs zijn maar ik hou het wel reëel. Ik ga niet Laiho achterna, ik ga zijn niveau achterna (nog lang niet, maar ooit op een dag komt dat vast..) Als ik naar mijn gitaarspel kijk en velen (uitgezonderd de mensen met kennis op gitaarweb) met mij, dan vind ik dat ik het prima doe.

Ik heb lol, en de rest geeft me eigenlijk ook niet eens echt zo veel. Ja het is wel leuk om complimenten te krijgen en nee commentaar is niet altijd even leuk, maar ik stoor me er niet aan en minder/meer lol beleef ik er niet om.

Voor hoe lang ik nu speel denk ik inderdaad dat ik prima mijn mannetje sta. Ik speel sinds december '07.:speed:

Heeft iemand trouwens enig idee hoe het kan dat je wél gewoon up en downstroken kan, en die combinatie kan maken maar dat als je er niet bewust om denkt dat je gewoon het meeste downstroked? Hoe kan ik mezelf afleren dat ik automatisch terugga naar het downstroken (het meeste, sommige stukken gaan wél vanzelf..


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eomer
Nou...ik denk dat ik dan maar de mening van onze 15-jarige kenner ga opvolgen en m'n RAN ga verkopen...



Wellicht dat ik die dan maar eens moet proberen...Als ik m'n RAN verkoop kan ik er daar wellicht wel 4 van kopen...:cooler:

Kan het wat minder snauwend? Ik bedoelde met slap aftreksel dat als ik een rhoads wil, dat het ook een Jackson moet zijn. Als ik een RAN rhoads zou kopen, zou dat bij mij aanvoelen als dat je een Caliber Stratocaster koopt. Als het geen Fender stratocaster is, dan is het in mijn ogen ook niet volwaardig. Mag dan 1000x beter zijn, in mijn ogen geen échte stratocaster.

Ik denk ook haast wel dat je wel begreep wat ik bedoelde met slap aftreksel, want ik weet dondersgoed dat Ran customs beter zullen zijn dan elk ander gitaar dat ik ooit zal bezitten (tenzij ik ooit geld heb voor een (evt. 2ehands) custom shop). Nou klaar met dat gezeik over RAN.

Ik denk dat als je een beetje RAN CS verkoopt je wel meer dan 4 ervan kan kopen.

Dark_Tranquillity
7 juli 2009, 18:46
Dus je bent echt merkgeil?

Downstroke gewoon alles als je dat kunt, klinkt veel vloeiender. Alternate picking gebruik je dan wanneer het echt niet anders kan, of wanneer je dit zo leert bij een solo.

Tony L
7 juli 2009, 19:09
Veel van de gasten die je hier advies geven zijn een stuk meer ervaren dan jou. Als je die oogkleppen nou eens afzet en luistert naar de goede adviezen hier, dan leer je nog eens wat. Als je selectief dingen wilt horen waarom heb je dan uberhaupt een topic gestart?? Koop gewoon die gitaar die je op het oog had, pleur er een gouden floyd rose in dan zijn we van dit gezeik ook af.

Quicksilver
7 juli 2009, 19:20
Veel van de gasten die je hier advies geven zijn een stuk meer ervaren dan jou. Als je die oogkleppen nou eens afzet en luistert naar de goede adviezen hier, dan leer je nog eens wat. Als je selectief dingen wilt horen waarom heb je dan uberhaupt een topic gestart?? Koop gewoon die gitaar die je op het oog had, pleur er een gouden floyd rose in dan zijn we van dit gezeik ook af.

Als je nou eens door alle posts gaat zul je zien dat ik niet selectief ben gebleven. Als je dan van die flauwe comments wil plaatsen om maar even slim te klinken dan laat maar. Als je niet met goed advies wilt komen, hou dan je commentaar ook maar voor je. Ik ben dankbaar voor goed advies, maar ik zit niet te wachten op 3 keer dezelfde comment.

Quicksilver
7 juli 2009, 19:23
Dus je bent echt merkgeil?

Downstroke gewoon alles als je dat kunt, klinkt veel vloeiender. Alternate picking gebruik je dan wanneer het echt niet anders kan, of wanneer je dit zo leert bij een solo.

Zo zou je het kunnen noemen. Een stratocaster/telecaster behoord tot Fender, een rhoads behoord tot jackson, een les paul hoort bij Gibson (hoewel ik een ESP les paul hierboven verkies) etc.

Puur mijn mening, ook al zijn er merken die voor het geld 10 keer beter kunnen en dat ook doen. Ik stap van de rhoads af aangezien dit niet het meeste waar voor mijn geld is. Die rhoads komt er uiteindelijk toch wel, maar het is niet reëel om te denken dat ik die nu al kan betalen. Ik kan op het moment geen enkele degelijke gitaar kopen.

Tony L
7 juli 2009, 19:40
Als je nou eens door alle posts gaat zul je zien dat ik niet selectief ben gebleven. Als je dan van die flauwe comments wil plaatsen om maar even slim te klinken dan laat maar. Als je niet met goed advies wilt komen, hou dan je commentaar ook maar voor je. Ik ben dankbaar voor goed advies, maar ik zit niet te wachten op 3 keer dezelfde comment.

Je moet eens terug lezen wat je post. Misschien dat je dan begrijpt wat voor onzin je uitkraamt en waarom mensen er over vallen. Ik heb je advies gegegeven, koop de gitaar die je toch al op het oog hebt en zet er een gouden floyed in. Dat is toch uiteindelijk wat je wilt?

DaWi
7 juli 2009, 20:10
*pakt bier, popcorn en een luie stoel*

Doe wat je niet laten kan, als je toch op 1 of andere manier eigenwijs wil zijn waarom dan iemand anders zn mening vragen.

My 2c : :noob:

JeanPaul du Vinnie
7 juli 2009, 20:14
Wat mij betreft is 't eenvoudig. Quicksilver wordt belemmerd in zijn progressie door een quasi onbespeelbare gitaar en heeft weinig geld.
=>Quicksilver koopt een goedkope Jackson (bij voorkeur tweedehands, meer waar voor je geld) zodat hij zijn techniek verder kan ontwikkelen en houdt het aankopen van zijn droomgitaar voor later, als hij echt geld verdient. Dat omdat hij aangeeft dat hij Jacksons lekker vindt spelen.

Alsteblieft.

P.S. Wat is er mis met wat fanboyisme? Wie van ons heeft er niet ooit eens een gitaarmodel gekocht (al dan niet zijn eerste) omdat zijn held erop speelde, zonder daar rationeel over na te denken? Ik alleszins wel. Laat die jongen toch gewoon.

rock 'n roll
7 juli 2009, 20:22
Wat mij betreft is 't eenvoudig. Quicksilver wordt belemmerd in zijn progressie door een quasi onbespeelbare gitaar en heeft weinig geld.
=>Quicksilver koopt een goedkope Jackson (bij voorkeur tweedehands, meer waar voor je geld) zodat hij zijn techniek verder kan ontwikkelen en houdt het aankopen van zijn droomgitaar voor later, als hij echt geld verdient. Dat omdat hij aangeeft dat hij Jacksons lekker vindt spelen.

Alsteblieft.

P.S. Wat is er mis met wat fanboyisme? Wie van ons heeft er niet ooit eens een gitaarmodel gekocht (al dan niet zijn eerste) omdat zijn held erop speelde, zonder daar rationeel over na te denken? Ik alleszins wel. Laat die jongen toch gewoon.

Of quicksilver denk aan mijn optie en koopt voor de €50 die hij heeft een nieuwe 2dehands nek zodat zijn gitaar bespeelbaar is en hij kan spelen en kan sparen voor zij droomgitaar.

JeanPaul du Vinnie
7 juli 2009, 20:23
Da's inderdaad ook een goeie optie. Maar we weten allemaal hoe GAS werkt.

Eomer
7 juli 2009, 20:28
Zo zou je het kunnen noemen. Een stratocaster/telecaster behoord tot Fender, een rhoads behoord tot jackson, een les paul hoort bij Gibson (hoewel ik een ESP les paul hierboven verkies) etc.


Tja, en een RAN Custom made behoort tot jezelf.
Mijn eerdere comment was iig niet snauwerig bedoeld, maar meer om er mee aan te geven dat je effe na moet denken alvorens je iets roept.
Het feit is nu eenmaal dat er hier op het forum honderden jaren aan gitaar ervaring rondloopt waar je nog een berg van kan leren. En ondanks dat er veel onzin over en weer is geroepen heb je wel degelijk zeer nuttige informatie gekregen en daar gaat 't om...

Mcgryphon
7 juli 2009, 20:29
Stap 1: vind een baantje.

Op je 14e/15e zullen de meeste werkgevers je nog niet aan willen nemen, een krantenwijk ofzo kan je proberen. Eigenlijk alels kan je proberen, maar bij 9 van de 10 werkgevers is je leeftijd meteen een no-go.

Stap 2: open dan, als je geld hebt, opnieuw een thread met een budget, een beschrijving van wat je precies zoekt, en wat je zelf al gevonden had.

Dit betekent dus niet "is een RR24 een goede gitaar?" want dat helpt niks. Zeg "ik wil CoB en aanverwanten spelen, ik vind het halsprofiel van Jackson fijn, is een RR24 dan een goede keuze?"

Stap 3: schiet niet meteen in de verdediging als mensen het niet met je eens zijn of je op je fouten wijzen.

Het helpt niet om te roepen dat je gitaarleraar niet meer wist wat ie je moet leren, om pas enkele posts daarna te zeggen dat dat niet is omdat je zo goed speelde. Dat komt een beetje arrogant over.

Stap 4: ga naar een gitaarwinkel om de aangedragen opties een voor een uit te proberen, en koop dan de gitaar die het beste bevalt.


Doe hier je voordeel mee of negeer het, jouw feestje ;)

Quicksilver
7 juli 2009, 21:08
Wat mij betreft is 't eenvoudig. Quicksilver wordt belemmerd in zijn progressie door een quasi onbespeelbare gitaar en heeft weinig geld.
=>Quicksilver koopt een goedkope Jackson (bij voorkeur tweedehands, meer waar voor je geld) zodat hij zijn techniek verder kan ontwikkelen en houdt het aankopen van zijn droomgitaar voor later, als hij echt geld verdient. Dat omdat hij aangeeft dat hij Jacksons lekker vindt spelen.

Alsteblieft.

P.S. Wat is er mis met wat fanboyisme? Wie van ons heeft er niet ooit eens een gitaarmodel gekocht (al dan niet zijn eerste) omdat zijn held erop speelde, zonder daar rationeel over na te denken? Ik alleszins wel. Laat die jongen toch gewoon.

Dankjewel. Dit komt op mij over als goed advies. Nogmaals mijn keuzes maak ik absoluut niet op grond van zulke redenen. Ik ben toch wel enigszins slim genoeg dat níet te doen. Dus het verschil tussen let's say een RX10D en een Schecter van dezelfde prijsklasse is niet aanzienlijk? Want als ik dan de keuze om uiterlijk moet maken kun je het allang raden, en een rhoads zal mijn gas meer stillen dan another strat.

Martijn-w
7 juli 2009, 23:13
Dat komt op je over als een goed advies, omdat dat is wat je wil horen.

pannekoek
8 juli 2009, 00:15
ik ben van mezelf ook redelijk eigenwijs dus ik zou zeggen.

koop die rhoads nou maar. hij zal best een verbetering zijn tegenover je caliber strat.

desnoods koop je hem 2de hands, als je nog niet tevreden bent uiteindelijk kan je hem vrijwel voor dezelfde prijs weer verkopen.

zo leer je ook zelf een beetje wat je eisen aan een gitaar zijn om zo uiteindelijk over enkele jaren een dure high end gitaar te kopen?

Quicksilver
8 juli 2009, 00:24
Dat komt op je over als een goed advies, omdat dat is wat je wil horen.

Je kunt simpelweg mijn vraag ook beantwoorden, maar in plaats daarvan probeer je die hele zinloze discussie weer op gang te brengen. Ik heb tot nu toe genoeg geleerd.

-Moet mijn oogkleppen afdoen. Check.
-Moet Laiho niet proberen te mimmicken. Check.
-Ik ben een bar slechte gitarist, een absolute beginner en moet weer op les om technieken te leren.

Nu moet ik toch zeggen. Denk ik nou verkeerd of is dat daadwerkelijk wat ik wilde weten. Simpelweg bijna niemand heeft de dubbelzinnige topictitel/vraag beantwoord. Allemaal leuk en aardig dat de één mij heel goed de grond in kan boren, maar daar heb ik helemaal niet om gevraagt. Misschien dat ik dat heb geprovoceerd, zal me ook worst wezen. Geef mij liefst (deskundig of niet) advies op wat ik moet doen.
Nog maar een keer: Mijn meest recente vraag luid: "Zit er een groot verschil tussen een Schecter Diamond Special FR en een RX10D, of zit het grootste verschil hem in de looks'

Hartelijk dank voor degenen die die vraag voor mij willen beantwoorden zonder al te veel poeha. Oh, en onderbouw alsjeblieft waarom nou juist die gitaar. En als je misschien denkt dat er nog betere gitaren voor die prijs zijn, dan zou ik het ook zeer op prijs stellen als je dat met me wil delen.

Sorry voor deze post, maar ik zit er even helemaal door. Oh en ik snap dat dit arrogant over kan komen en ik snap wel degelijk dat ik van de meeste van jullie nog eens wat kan leren. Leer me dan ook wat, maar zeik me niet af want dat is het laatste waar ik zin in heb deze vakantie.

Dat gezegt te hebben wil ik jullie toch ook een prettige vakantie toewensen.
En de eerste wise-Guy met " ik heb (nog) geen vakantie " smoor maar! :p

FruscianteFan
8 juli 2009, 00:51
Dat komt op je over als een goed advies, omdat dat is wat je wil horen.
Als dat is wat hij wil horen, werkt het ook nog eens motiverend. Er is, in het kader van gitaar leren spelen, weinig mooier dan spelen op de zelfde gitaar als je grote held, en klinken als je grote held.

Steven Otto
8 juli 2009, 00:52
Dat gezegt te hebben wil ik jullie toch ook een prettige vakantie toewensen.
En de eerste wise-Guy met " ik heb (nog) geen vakantie " smoor maar! :p

Is toch met een 'd' ?:???:













Ga gewoon die gitaren testen, dan weet je zelf het verschil. Wat mensen hier kunnen doen, is enkel subjectief de gitaren vergelijken. Specs van beide kan je zelf zo opzoeken.
Een dagje er-op-uit in de vakantie moet toch wel kunnen en dat weet je precies waar je voor werkt!

[/thread]

JeanPaul du Vinnie
8 juli 2009, 01:10
Dat komt op je over als een goed advies, omdat dat is wat je wil horen.
Sommige mensen op dit forum moeten gewoon eens leren antwoorden op de vragen van de topicstarters in plaats van altijd meteen aan te raden wat in hun ogen goede gitaren zijn. Ik twijfel er niet aan dat het overgrote merendeel van die posts met goeie bedoelingen gedaan worden, maar uiteindelijk help je daar niemand mee. Een gastje van veertien zonder job en een klotegitaar moet je geen RR24 aanraden maar een betrouwbaar instapmodel waar hij een jaar of twee goed mee is. Niet iedereen heeft €500 of een veelvoud daarvan te besteden aan een gitaar, en hem aanraden om er dan maar voor te sparen is gewoon absurd. Tegen de tijd dat hij de helft van dat bedrag bij elkaar heeft, is hij het gitaarspelen zo beu als wat, met zo'n kapotte gitaar.

Wat die Shecter betreft kan ik overigens niet helpen, ik heb nog nooit zo'n ding in m'n handen gehad.

pannekoek
8 juli 2009, 01:22
zoals ik al eerder zei:

de schecter is een prima gitaar, in mijn ogen net iets beter dan de instap jackson rhoads. maar mijn vraag is. als ie de schecter koopt. verdwijnt zijn gas dan richting een jackson rr?

ik denk het niet.

Quicksilver
8 juli 2009, 01:56
Sommige mensen op dit forum moeten gewoon eens leren antwoorden op de vragen van de topicstarters in plaats van altijd meteen aan te raden wat in hun ogen goede gitaren zijn. Ik twijfel er niet aan dat het overgrote merendeel van die posts met goeie bedoelingen gedaan worden, maar uiteindelijk help je daar niemand mee. Een gastje van veertien zonder job en een klotegitaar moet je geen RR24 aanraden maar een betrouwbaar instapmodel waar hij een jaar of twee goed mee is. Niet iedereen heeft €500 of een veelvoud daarvan te besteden aan een gitaar, en hem aanraden om er dan maar voor te sparen is gewoon absurd. Tegen de tijd dat hij de helft van dat bedrag bij elkaar heeft, is hij het gitaarspelen zo beu als wat, met zo'n kapotte gitaar.

Wat die Shecter betreft kan ik overigens niet helpen, ik heb nog nooit zo'n ding in m'n handen gehad.

nou hèhè nou komen we eindelijk ergens. Volgens mij ben je een van de eersten die mijn huidige situatie snapt.
M'n eerste post lulde ik wel en mummelde ik wat over die rr24, maar wie mijn nadere post heeft gelezen zal hebben opgemerkt dat ik wat reëeler ben gaan denken. Ik denk dat ik over een jaartje of 1,5 hier wel een rx10d heb staan. Ga zondag met ouders even 5 dagen weg (mijn vader heeft weinig vrij deze vakantie.. Touringcarchauffeur dan heb je dat nou eenmaal) naar het zwarte woud in DE. En laat Keulen nou op de weg erheen liggen.. (musicstore.de) dus als m'n ouders daar ff willen stoppen voor zoonlief dan kan ik die axen eens even onder handen nemen. Zal je ook even op hoogte houden over die schecters.

Nog gitaren die ik daar volgens jullie MOET proberen als ik er toch ben?

Edit: Trouwens dat beu zijn zo ver is het al wel. Maar als je dan weer bij een vriend gaat spelen op de Zijne (in dit geval een gewone pacificatie 112 niet veel bijzonders) dan Fleur ik alweer op.

Sorry voor deze manier van typen mijn iPhone blijft me maar corrigeren en actief genoeg om steeds te backspacen ben ik ook niet. K ga maar eens slapen.

Quicksilver
8 juli 2009, 02:00
Is toch met een 'd' ?:???:


Je hebt wel lef..
Volgens mij had ik mijn leeftijd niet moeten verklappen..:mad::cheerup:

Lees mijn bovenstaande post ;)

Mcgryphon
8 juli 2009, 07:16
In die prijsklasse zou ik ook eens kijken of ze daar een epiphone flying V hebben hangen, die klinken en spelen imo ook echt wel goed voor het geld.

bert k
8 juli 2009, 09:26
Genoeg gezeurd. Antwoorden zijn allemaal al langs gekomen. Slotje.