PDA

View Full Version : is dit een goede aankoop?



Horus
27 maart 2003, 12:46
Een Eden D210T bascabinet. 2x10", 250 watt rms. En een SWR SM220 bashead, 220 watt.

De Eden voor 400 euro en de SWR voor 300, goede koop? En heb ik hier genoeg aan voor kleine tot middelgrote gigs?

bassopotmus
27 maart 2003, 13:10
Zeer zeker! een solid set, die Eden staat goed bekent, alleen wat zwaar van gewich meen ik. -->deze?
http://www.eden-electronics.com/210T.html

Die amp is van de pro-lijn..lijkt me erg goed, kan ik niet met eerlijkheid zeggen, ben geen SWR kenner/speler..
Kan de amp zelf ff niet vinden op SWR site, maar is wel een pro serie
(SM)
Kwaliteit heb je hietr zekr, voor de vraagprijs hoef je het niet te laten..volgende vraag:

kleine gigs, zeker, bar cafe..
middelgroot, pak er dan nog een 15" bij..heb ook eigenlijk geen idee of die mogelijk heid er is bij deze amp, en 220 watt is vrij weinig of nog een extra cab toe te voegen..

wacht de andere replys even af.

Venomer
27 maart 2003, 13:29
Mijn versterker heeft 250 W, en ik gebruik hem met een 2x10" en een 1x15" cab. Dit is wat mij betreft genoeg voor middelgrote zalen.

Horus
27 maart 2003, 19:25
:smile: ja die is het, wellicht wat zwaar maar ik ga hem toch niet achterop mijn fiets zetten.

Die SWR wordt niet meer gemaakt, het is een voorloper van de SM 500. Misschien neem ik er ooit wel een 15" bij maar dan ook direct een wat zwaardere versterker. Ik ben nog maar 18 en momenteel nog bandloos dus hier kan ik in ieder geval nog wel ff mee door dacht ik toch?

Venomer
28 maart 2003, 09:53
Hiermee kun je zeker wel even vooruit!

Wat zijn de impedanties van je amp en je cab?

Als je de 8 Ohm versie van de cab hebt en de amp is 220 W bij 4 Ohm, dan krijg je maar ongeveer de helft van dat vermogen eruit.

Als je de 4 Ohm versie van de cab hebt, dan kun je misschien geen tweede cab aansluiten op je amp.

Horus
28 maart 2003, 18:09
ben d'r net achter gekomen dat de cab 8 ohm is en de amp 220 @ 4 ohm, dus dan heb ik maar de helft :smile: boehoe