PDA

View Full Version : Jack/jack plug 2 pedalen



Aca Ilic
4 juli 2009, 13:21
Hey guys,

weet er iemand toevallig waar jack/jack pluggen ( uit een stuk) voor verbinden van twee pedalen te koop zijn.Ik neem aan dat jullie begrijpen hoe zo'n jack combi uitziet aangezien ik bijna nergens een foto van kan vinden.
alvast bedankt voor reacties.

skanky
4 juli 2009, 13:25
http://www.thomann.de/nl/thomann_adapter_bodeneffekte_versetzt.htm

Aca Ilic
4 juli 2009, 13:44
http://www.thomann.de/nl/thomann_adapter_bodeneffekte_versetzt.htm

skanky my man, bedankt.... :-)

Nitefly7
4 juli 2009, 19:10
KIJK UIT met die dingen, zelfs als je in Zitterd woont..

een klein kabeltje (gewoon even bij Eddie Bopp halen ofzo) is toch veiliger en klinkt, dat is mijn ervaring, vaak beter;
deze pluggen werken alleen 100% goed als de input/output van opeenvolgende effecten, ook op dezelfde hoogte zitten.. als je alleen Bossjes hebt, is dat geen probleem, maar met een ander merk zul je teveel druk op een pedaal uitoefenen..

ook als je later wilt uitbreiden, is een kabel toch letterlijk flexibeler om aan het werk te gaan..

met deze pluggen koppel je twee pedalen effectief aan elkaar, maar het zwaartepunt verplaatst dus van de 2 pedalen, naar één pedalencombinatie.. als je nu op de 1 trapt, dan wordt het 2e pedaal ook meegetrokken/geduwd..


bovendien maken die pluggen, mijn ervaring althans, ook slecht contact, na transport en als je op een pedaal stapt..
een kabel is ook een soort 'lange trekontlasting' (no pun intended), en is voor duurzaamheid van je pedaaltjes dus beter...

bijvoorbeeld: ook bij Thomann
zelfde bedrag, betere investering IMHO..

just my 2 cents

ik kan me voorstellen dat je in kleine situaties misschien naar een dergelijke oplossing grijpt, maar ik zou het jammer vinden om constant 2 pedalen te belasten, als ik er maar 1 aan/uit hoef te zetten..

Aca Ilic
5 juli 2009, 15:07
Nite thanks voor opmerking, tegenwoordig hebben ze ook jack/jack pluggen uit het midden ( zeg maar overdreven Z of S vorm) zodat andere pedaal geen last van heeft als je op een van hun trapt.Toevallig zitten mijn Diaz Texas ranger en Xotic BB preamp op dezelfde hoogte wat dat betreft.
Ik denk dat ik toch idd voor optie van twee nieuwe neutrik jacks en een kort tasker kabel stuk tussenin ga...
iig bedankt voor jullie hulp.
mzzl
Alex

pauld
7 juli 2009, 23:40
KIJK UIT met die dingen, zelfs als je in Zitterd woont..

een klein kabeltje (gewoon even bij Eddie Bopp halen ofzo) is toch veiliger en klinkt, dat is mijn ervaring, vaak beter;
deze pluggen werken alleen 100% goed als de input/output van opeenvolgende effecten, ook op dezelfde hoogte zitten.. als je alleen Bossjes hebt, is dat geen probleem, maar met een ander merk zul je teveel druk op een pedaal uitoefenen..

ook als je later wilt uitbreiden, is een kabel toch letterlijk flexibeler om aan het werk te gaan..

met deze pluggen koppel je twee pedalen effectief aan elkaar, maar het zwaartepunt verplaatst dus van de 2 pedalen, naar één pedalencombinatie.. als je nu op de 1 trapt, dan wordt het 2e pedaal ook meegetrokken/geduwd..

bovendien maken die pluggen, mijn ervaring althans, ook slecht contact, na transport en als je op een pedaal stapt..
een kabel is ook een soort 'lange trekontlasting' (no pun intended), en is voor duurzaamheid van je pedaaltjes dus beter...



+1

Ik heb beide op een paar plaatsen in gebruik, zowel Z als Straight (tussen twee Boss pedalen en een Ibanez). Deze pedalen schakel ik via een looper. Ze zijn af te raden bij intensief gebruik, aangezien ze ook je jack in je pedaal behoorlijk belasten. En het demonteren van je pedalen gaat lastiger. Aangezien je alle gekoppelde pedalen los moet maken.

Ik heb ze bij ToneToys gekocht (duitsland):

http://www.tone-toys.com/de/Zwischenstecker.html