PDA

View Full Version : Harmonic techniek



JiJeWoW
4 juli 2009, 12:35
Heey,

Kan iemand mij uitleggen wat Mark knofler hier bij 1.31 doet?: http://www.youtube.com/watch?v=5-2ThFddglk
Eerst draait hij wat aan een tone knob maar daarna lijkt het alsof hij tegen de brugpickup aan drukt en dat daardoor een flagiolet onstaat.
Weet iemand hoe hij dat doet ? :???:

Jimme

Edit: Geweldig optreden trouwens !

Thiez
4 juli 2009, 13:14
een pinchharmonic geef je normaal ook ergens tussen het einde van de neck en de brug van de gitaar. Misschien als je op die plaats tapt dat je soort zelfde harmonic krijgt?
Ik doe maar een wilde gok hoor

JER00N
4 juli 2009, 13:44
Volgens mij zet hij een van zn vingers op de snaar, dicht bij de brug. En daarna slaat hij de snaar aan met z'n duim. Beetje omslachtig :P

NoobjeNrZoveel
4 juli 2009, 16:30
Volgens mij laat hij de gitaar wat feedbacken, laat daarna de snaren los en begint met spelen. Hij raakt de snaren niet aan met zijn rechterhand dus die heeft er geen invloed op.

Harald
4 juli 2009, 16:54
Lijkt me ook normale feedbackovergang van grondtoon naar boventoon. Je kunt het evt. afdwingen door op de juiste plek de snaar heel kort (en voorzichtig) even te dempen met een vinger van de rechterhand, en die vinger gelijk weer weg te halen. Eigenlijk op dezelfde manier zoals je normaal een natural harmonic zou spelen, alleen sla je nu niet aan omdat de snaar al trilt.

JiJeWoW
4 juli 2009, 17:54
Bedankt mensen... ik denk dat het idd ook gewoon feedback is. Maar jullie moeten toegeven dat als Mr knofler het doet, het er wel heel tof uitziet :strat: :seriousf: