PDA

View Full Version : Elektronische componenten Amsterdam



René`
4 juli 2009, 11:01
Hallo,

Ik vraag me af of er in Amsterdam een winkel is waar ik elektronische componenten kan kopen, op internet vind ik niks en de zoekfunctie van het forum levert ook niks op.
Een aantal jaar geleden verkocht aurora bij De Munt nog, maar die zijn er mee opgehouden.

Weet iemand iets?

René

KoenB
4 juli 2009, 12:13
Kom op zeg met een beetje gegoogle moet je toch wel iets kunnen vinden. En anders zijn er nog webshops zoals newtone-online.nl

Plant
4 juli 2009, 12:17
Je bedoelt dus een echte winkel, op internet heb je wel on-line winkels. Een vrij nette is http://www.elektronica-online.nl/

Ik geloof dat je tegenwoordig ook bij Farnell (on-line) als partikulier kunt kopen. Conrad heeft onderdelen.

Ik denk dat de echte winkels waar je als particulier losse onderdeeltjes kunt kopen een beetje aan het uitsterven zijn. Zo'n pand kost voor die paar hobbyisten teveel en zeker nu is het moeilijk.

Ik sta al een paar weken op zaterdag voor een gesloten deur bij Coditronix hier in Eindhoven. "Wegens omstandigheden". Verleden jaar zijn ze nog verhuisd uit het centrum... :???:

bert k
4 juli 2009, 12:54
Kom op zeg met een beetje gegoogle moet je toch wel iets kunnen vinden. En anders zijn er nog webshops zoals newtone-online.nl
Met andere woorden, je weet het ook niet. Graag iets constructievere posts. TS zoekt een winkel in Amsterdam, niet op internet.

Jimwoud
4 juli 2009, 13:11
Radio Rotor op de kinkerstraat.

Dirk_Hendrik
4 juli 2009, 13:32
Muco op de bilderdijkstraat. Daarbij aantekenend dat de service daar de laatste tijd naar het onbeschofte gaat (diepe zucht als je binnenkomt omdat meneer dan weer op moet staan, totale desinteresse etc.)

Reinaert aan de ceintuurbaan. Weinig ervaring mee maar de keren dat ik er kwam werd ik prima geholpen.

Online is overigens al heel snel goedkoper.

René`
4 juli 2009, 14:25
Bedankt,

Ik wist niet dat op de ceintuurbaan ook componenten waren, ik ben daar toch wel eens binnen gelopen, ik ga meteen kijken!
En Rotor lijkt me ook een goede winkel.

Ik weet dat internet goedkoper is, het probleem is dat ik vaak iets kleins nodig heb, en dan zijn verzendkosten en wachttijden vrij vervelend.

René

Puerco
4 juli 2009, 14:45
Er is ook nog Televersum op tussenmeer. Toen ik laatst een marshall lampje zocht kon ik het nergens vinden maar toen ik daar binnenkwam lagen ze onder de glazen toonbank :D
Goede service en groot assortiment, helaas geen buizen spullen maar verder bijna alles.

hadv
7 juli 2009, 15:59
In Amstelveen (niet Amsterdam, maar Amsterdam is ook een uitgebreid gebied) heb je ook nog Stevab, heeft best veel maar is zoals de meeste 'fysieke' winkels niet echt goedkoop.
Is overigens niet direct voor muziekspullen, "gewone" electronica.