PDA

View Full Version : stagplaat probleempje



green_day
27 maart 2003, 11:54
hallo mensen, ik ben van plan om mijn zwart/witte strat een zwart/zwarte te maken, dus zwarte body met een zwarte (3 laag's) stagplaat, zwarte pickup covers en knoppen enzo. Maar nu is het probleem dat mijn gitaar een floyd rose heeft en weet ik niet of die net zo breed is als een gewone strat-brug, zo niet zou het betekenen dat ik er een stuk uit moet halen neem ik aan?

fred dons
27 maart 2003, 13:21
ja een floyd is breder en er moet een stuk
uit de plaat gezaagd worden.

Electrical Storm
27 maart 2003, 13:56
Er is sowieso altijd wel gezeur met het vervangen van slagplaten bij strats. Vaak wijken de schroefgaatjes net iets af en kun je je boormachine er weer bijhalen. Echt een heel slecht punt van Fender, moeten ze echt wat aan doen!!

fred dons
27 maart 2003, 14:17
ligt niet echt aan Fender, bij fender kun
je slagplaten voor 50's strat, 60's en 70ties onderscheiden met inderdaad verschillende schroefpatronen. Je moet dus duidelijk weten wat je nodig hebt (en ook of het voor een mex of mia strat is)
andere leveranciers maken er meer een zooitje van door daar weer van af te wijken met weer andere maten/schroeven of door niet duidelijk aan te geven voor welke strat heb bedoeld is.

green_day
27 maart 2003, 14:55
nou, het is een mex fatstrat uit 2002, en de stuff zouk gaan bestellen bij vox humana.
goh kwist niet dat er ook nog verschil zit in schroefpatronen per stratsoort.. nouja iig erg bedankt

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: green_day op 2003-03-27 14:57 ]</font>

Nielsje
27 maart 2003, 15:11
hm.. als je gewoon een slagplaat besteld voor jouw gitaar, dan hebben ze ook wel de versie waarbij je niets uit je slagplaat hoeft te zagen, dus die al voorbereid is op een vlojt roos brug

fred dons
27 maart 2003, 15:13
dat zou dan de eerste keer zijn (o;