PDA

View Full Version : Hillel Slovak's sound



haskehoefzzz
4 juli 2009, 00:51
Ik ben al een tijdje op zoek naar dit geluid, heb veel mensen gesproken maar nog geen antwoord gekregen.

Wie weet wat voor effect Hillel Slovak hier gebruikt?

http://www.youtube.com/watch?v=oWZC3517KpI

Gr Haske

EmgMaster
4 juli 2009, 10:07
Kijk hier eens naar, een uitleg van zijn 'rig'

http://www.youtube.com/watch?v=GKrvhdTQHos

yhcmarc
4 juli 2009, 12:00
klinkt gewoon als een chorus

Mitch
4 juli 2009, 14:35
En een lelijke metalige ook! Gelukkig zijn er daar genoeg van. Boss CH1, Ibanez CF7, etc. etc.

zoon van Piet
4 juli 2009, 16:20
Dat joetoep-filmpje wijst je echt de verkeerde kant op, met die rare aanwijzingen die nergens op slaan. Hillel zegt 'gnarley' en niet 'morley', en dunlop maakte nog geen crybabies toen H leefde..

De crybaby lijkt me een originele Thomas organ crybaby, heel wat gemener en funkier dan welke dunlop ook. De "morley'is een Univox Superfuzz - en Hillels gebruk ervan maakte dit ding tien jaar terug al onbetaalbaar. Dezelfde fuzz kom je onder andere merknamen voor lagere bedragen tegen en is de basis van heel wat hedendaagse fuzzjes ( de voodoolab superfuzz en de Boss Fuzz)
De twee bosspedalen zijn klassiekers: de overdrive is de Boss OD-1 en de chorus kan alleende veelgewilde CE-2 zijn.. ( dat metalige zit m in joetoep, Mitch!)

Niet in beeld, maar wel van groot effect op Slovaks spel: heroine!

zoon van Piet
4 juli 2009, 17:17
en het filmpje is gemaakt in de Effenaar!

Eindhoven Rockcity!!!

Mitch
4 juli 2009, 18:35
De twee bosspedalen zijn klassiekers: de overdrive is de Boss OD-1 en de chorus kan alleende veelgewilde CE-2 zijn.. ( dat metalige zit m in joetoep, Mitch!)

Ja, maar de topic starter vragt specifiek naar díe sound. Als je dat wil heb je niets aan een CE2, zelfs al zou dat het pedaal zijn dat -ie gebruikt. ;)

dacrow
6 juli 2009, 11:29
Dikke Marshall stack + Oude Strat.............

Hij maakte wel véel gebruik van de chorus sound én van zijn Fuzz voor zijn algemene sound.

De Boss Ce-2 is wel een superpedaal!
Ik gebruik het al jaaaaaaaaaaren, alles op 12h voor een basischorus, alles open voor een Rotary sound...

Leuk om het filmpje te zien, heb er vroeger lang naar gezocht, viva JoepTjoep !