PDA

View Full Version : Waarde sound city



Epipaul
4 juli 2009, 00:02
Hallo,

Ik heb de mogelijkheid om binnenkort een sound city versterker over te nemen. Het is een top en het is er volgens mij één uit de Mark serie. Waarschijnlijk hoef ik er weinig geld voor neer te leggen maar moet 'ie wel gereviseerd worden want de laatste keer dat ik er op speelde hoorde ik weinig. Heeft iemand van jullie een idee wat het ongeveer gaat kosten en wat de waarde zal zijn als 'ie helemaal in orde is? Daarnaast wil ik wel graag weten wat ik moet verwachten van het geluid van een Sound City in goede conditie. De versterker lijkt wel op deze:
http://www.jedistar.com/images/soundcity_amp.jpg

nico verduin
4 juli 2009, 07:53
Hallo,

Ik heb de mogelijkheid om binnenkort een sound city versterker over te nemen. Het is een top en het is er volgens mij één uit de Mark serie. Waarschijnlijk hoef ik er weinig geld voor neer te leggen maar moet 'ie wel gereviseerd worden want de laatste keer dat ik er op speelde hoorde ik weinig. Heeft iemand van jullie een idee wat het ongeveer gaat kosten en wat de waarde zal zijn als 'ie helemaal in orde is? Daarnaast wil ik wel graag weten wat ik moet verwachten van het geluid van een Sound City in goede conditie. De versterker lijkt wel op deze:
http://www.jedistar.com/images/soundcity_amp.jpgUitstekende kwaliteit versterkers met uitstekende trafo's. Kan zijn dat de originele Mullard pre-amps er nog inzitten. Reken op een paar honderd euri voor buizen, elco's en mogelijk rotte potmeter(s). Voor de mensen die denken dat dit in de familie van de London city's zit etc. Helemaal fout. Deze amps werden gebouwd doe ARBITER in de UK.
en vwb het geluid... heel veel clean......

Saf
4 juli 2009, 11:59
Ik heb een sound city mark 3 L100 gehad, ik had hem geruilt met een fender bassman 50 top uit midden jaren 70 met wat klein werk. De sound city heb ik laten servicen toen met nieuwe buizen elco's etc omdat die een tijd veel mee is geweest als basversterker naar optredens. Het service doet een hobbiest voor mij, kost meonderdelen en 15 euro per uur is heel erg goed te doen. Ik heb mijn Sound City dacht ik verkocht voor 550, maar dat weet ik eigenlijk niet meer zeker.

Het is zeker neit te vergelijken met London City. Het is de directe voorloper van Hiwatt amps en zo'n geluid moet je ook verwachten, grootst en lang clean. Gebouwd als een tank met super goed trafo's (partridge). .

DaveItUp
6 juli 2009, 16:30
Als het de amp is van de foto, dan is 't een Mk4. Is niet zoiets als de Mark series, is gewoon een aanduiding. Dit is een L120R of een B120R. Actieve preamp, reverb. Vroeg jaren 70. Gaan loeihard en zijn geweldige amps. Niet zo goed als de Mk1 t/m Mk3's, but still.
Ze hadden beter clean city kunnen heten overigens. Clean tot er bloed uit je oren komt, maar pakt pedalen supergoed. Ik had een B100 met een ocd ervoor en dat was eigenlijk een briljant geluid.

Kopen! En tsja waarde. Ik heb de mijne voor ik meen 450 euro verkocht, dat was een mk3. Wat de prijzen nu doen? Denk rond de 400 voor deze en voor eerdere modellen meer, maar eigenlijk is dat een schijntje voor zo'n amp.