PDA

View Full Version : behuizing MarkIV Head (short)



alex1959
3 juli 2009, 21:59
Heeft er iemand een behuizing van een Mark IV head over?

Ik zoek er een om mijn combo om te bouwen.

Of heeft iemand een bouwtekening?

laat even wat horen als je informatie voor me hebt.

caliban
3 juli 2009, 22:30
Ik denk dat hier op het forum AART daar het meeste over zal weten, pm hem als hij hier niets zou antwoorden.

guitarguru
4 juli 2009, 10:57
Ik weet wel dat Franc Vernet zo'n headshell voor je kan bouwen.

Nocki
4 juli 2009, 13:37
Alle info die je nodig hebt kan je van je combo herleiden.
Zelf heb ik voor mn oude Mark IV ook een head gemaakt. Mijn enige probleem was dat er in de top op d bodem nog het een en ander kwam te liggen waardoor de top wat hoog werd en optische niet 100% was maar verder geen problemen. Meet de breedte, diepte van je combo en kijk naar de beste hoogte verhouding. De schuinte begint geloof ik op 4,5 cm of op 5cm. Ergens daar tussenin dus.
Tis makkelijk zelf te doen hoor!
Wil je je reverb er ook in houden of niet?

JoVe
5 juli 2009, 03:02
Hier wat plaatjes van de achterkant van Mesa Mark shorthead behuizingen. Mocht je de reverb erin willen houden en zo dicht mogelijk bij het origineel willen blijven, dan moet je dus de bodem eruit frezen/zagen.

http://joostverschueren.ruhosting.nl/diy/Mesahead1.jpg

http://joostverschueren.ruhosting.nl/diy/Mesahead2.jpg

alex1959
5 juli 2009, 22:26
Hoi JoVe,

Kan je mij de binnen hoogte maat door geven en de maat van de opening in de bodem waar de reverb komt?

Of wil je misschien deze behuizing verkopen?

laat even wat horen

Alex

TE KOOP
Koch Multitone 100 watt met Vintage 30 speakers
Marshall eindversterker 9100 (Nieuw)
Midi footpedal Digitech PCM10 met afstands bediening

JoVe
5 juli 2009, 23:53
De behuizingen zijn niet van mij. Ik had deze plaatjes verzameld toen ik zelf een top wilde maken van mijn Mesa DC-5 combo. Uiteindelijk heb ik niet zelf iets gemaakt, omdat er toevallig een 'head' behuizing op marktplaats voorbij kwam. Die heeft niet de orginele afmetingen, dus ik kan niets zeggen over de orginele binnen hoogte. Maar als het goed is zijn hier wel wat mensen met een Mark (IV) head, die je misschien kunnen helpen aan de afmetingen.

Joost.