PDA

View Full Version : Mijn Etude (youtube)



Klopgeest
3 juli 2009, 21:58
Een eigen gemaakte 'etude' gespeeld op m'n Vigier Indus:
http://www.youtube.com/watch?v=HPW4vOO7zyA

pasqual
3 juli 2009, 23:36
niet altijd even mooi ( imho ) maar wel knap gespeeld en verzonnen. is dit een bewuste keuze om het stuk electrisch te spelen i.p.v acoustisch?

groeten Pasqual.

Klopgeest
4 juli 2009, 00:01
niet altijd even mooi ( imho ) maar wel knap gespeeld en verzonnen. is dit een bewuste keuze om het stuk electrisch te spelen i.p.v acoustisch?

groeten Pasqual.

Eerder onbewuste keuze denk ik. Het kan allebei, mits je natuurlijk een cutaway hebt die diep genoeg is voor de hogere noten, die ik ook erg graag speel en die op de electrische allemaal beschikbaar zijn.

Bedoel je niet altijd even mooi qua compositie of qua uitvoering?

Divine
4 juli 2009, 02:40
Erg vet! Mooie sound ook en toffe gitaar. Shawn Lane fan?

pasqual
4 juli 2009, 12:37
Eerder onbewuste keuze denk ik. Het kan allebei, mits je natuurlijk een cutaway hebt die diep genoeg is voor de hogere noten, die ik ook erg graag speel en die op de electrische allemaal beschikbaar zijn.

Bedoel je niet altijd even mooi qua compositie of qua uitvoering?

begrijp ik, gezien de beschikbare ruimte op de hals;)
ik bedoel qua compositie, uitvoering is erg oké, vandaar dat ik zei dat het knap gespeeld is. het steekt goed in elkaar maar ik vind het niet altijd even prettig om te luisteren, maar dat is natuurlijk mijn mening. het doet niets af aan de kwaliteit.

groeten Pasqual.

Klopgeest
4 juli 2009, 13:11
Erg vet! Mooie sound ook en toffe gitaar. Shawn Lane fan?

Thanks :)

Eerlijk gezegd heeft Shawn me inderdaad geintroduceerd tot Vigier gitaren en ik heb inderdaad aardig wat materiaal van hem. Maar het coolste vind ik om die echt oude filmpjes op youtube te zien rond 1987, zoals hier: http://www.youtube.com/watch?v=c_eZTGS6x64

Klopgeest
4 juli 2009, 19:01
begrijp ik, gezien de beschikbare ruimte op de hals;)
ik bedoel qua compositie, uitvoering is erg oké, vandaar dat ik zei dat het knap gespeeld is. het steekt goed in elkaar maar ik vind het niet altijd even prettig om te luisteren, maar dat is natuurlijk mijn mening. het doet niets af aan de kwaliteit.

groeten Pasqual.

Ah ok. Tja, een ander persoon vond juist de uitvoering bij een specifiek stuk minder en de compositie vond hij wel weer ok :)

Ik denk zelf dat ik het misschien toch nog beter moet kunnen spelen (met oefening uiteraard) met iets meer overtuiging, dynamiek en gevoel, etc. en dat ik de compositie verder laat zoals 't is.

Anyway, bedankt voor je reactie!