PDA

View Full Version : praktisch vraagje: aansluiten multi-effect



tompie
3 juli 2009, 20:17
hoihoi, ik krijg maandag mijn boss me70. nu is mijn vraag echter de volgende: op welke manier kan ik het geheel het best aansluiten zodat ik toch nog zoveel mogelijk kan genieten van het echte geluid van mijn versterker (fender hot rod deluxe)?

wiegersma
3 juli 2009, 20:49
In de fx-loop van de Hotrod zetten. Maar dat is afhankelijk van de effecten die je wilt gebruiken.
Volgens mij kun je geen 'vierkabelmethode' bij de ME70 gebruiken zoals bij de GT-versies. Dan kun je effecten voor de voorversterker zetten en andere effecten erna.

tompie
4 juli 2009, 09:03
dankjewel!

tompie
6 juli 2009, 11:23
ok, heb vandaag mijn me 70 aangekregen. nu aansluiten, maar het lukt niet zo goed... hoe moet ik het geheel nu precies aansluiten? ik ga van mijn gitaar naar de input op de effecten en van de output (mono) op mijn effecten naar de input op de versterker. maar is dat juist? zoals jullie merken: ik ben een beginneling in effecten, srr :d

en dan zit ik nog met het probleem dat ook bij mijn versterker (fender hot rod) een pedaaltje zat voor de schakeling tussen clean en dist. is dit nog nodig/nuttig?

dunnoaname
6 juli 2009, 11:36
Dit is juist.
Gitaar-->input ME70
Output ME70-->input HotRod

Het pedaaltje wat bij je versterker zit kan je nog steeds gebruiken, mocht je zo nu en dan de distortion uit je versterker willen gebruiken.

Als je alleen distortion uit je versterker wil en chorus en delay en dergelijke uit de ME70 kan je hem beter als volgt aansluiten:
Gitaar-->input HotRod
FX Send HotRod-->input ME70
Output ME70--> FX return Hot Rod

Als het je niet lukt check dan of je kabels allemaal goed zijn, check of je versterker het doet, check of de ME-70 wel goed aangaat en meer van dat soort dingen. Heb je de adapter goed er in zitten?

kunk
31 juli 2009, 22:49
Dit is juist.
Gitaar-->input ME70
Output ME70-->input HotRod

Het pedaaltje wat bij je versterker zit kan je nog steeds gebruiken, mocht je zo nu en dan de distortion uit je versterker willen gebruiken.

Als je alleen distortion uit je versterker wil en chorus en delay en dergelijke uit de ME70 kan je hem beter als volgt aansluiten:
Gitaar-->input HotRod
FX Send HotRod-->input ME70
Output ME70--> FX return Hot Rod

Als het je niet lukt check dan of je kabels allemaal goed zijn, check of je versterker het doet, check of de ME-70 wel goed aangaat en meer van dat soort dingen. Heb je de adapter goed er in zitten?

Geldt deze methode ook voor de Boss ME-8 multie effect apparaat?
Heb via marktplaats een ME-8 gekocht maar helaas geen handleiding.

Shaggy
31 juli 2009, 23:51
Vergeet ook niet de mastervolume op de ME open te draaien.

kunk
1 augustus 2009, 00:28
Vergeet ook niet de mastervolume op de ME open te draaien.

Zou je dit nader kunnen verklaren? Begrijp het niet helemaal.

dunnoaname
1 augustus 2009, 08:23
Geldt deze methode ook voor de Boss ME-8 multie effect apparaat?
Heb via marktplaats een ME-8 gekocht maar helaas geen handleiding.

Volgens mij wel. Ken de ME-8 zelf niet, maar deze methode gaat in principe op voor alle multieffects.

Shaggy
1 augustus 2009, 10:22
Zou je dit nader kunnen verklaren? Begrijp het niet helemaal.


Er is een klein zwart volumeknop achter bij de jack in- en uitgangen. Als je die vergeet open te draaien kun je blijven zoeken. Ik dacht dat het wel op de ME zat, maar blijkbaar niet.

Bij de ME zit het erop en heet het output level.

Mitch
1 augustus 2009, 11:16
Even de topic titel aangepast, lijkt me duidelijker en is makkelijker terug te vinden later.

kunk
1 augustus 2009, 12:01
Er is een klein zwart volumeknop achter bij de jack in- en uitgangen. Als je die vergeet open te draaien kun je blijven zoeken. Ik dacht dat het wel op de ME zat, maar blijkbaar niet.

Bij de ME zit het erop en heet het output level.

Inderdaad zit er op de ME-8 geen knopje of potmeter aan de achterkant. Dit kan bij andere uitvoeringen natuurlijk wel aanwezig zijn.

kunk
1 augustus 2009, 15:23
Zojuist de me-8 als volgt aangesloten:

Gitaar> input versterker(Blackstar HT-5H)
Send fx versterker>input me-8
output me-8(L)>return versterker.

Werkt perfect moet er alleen omdenken dat ik niet de overdrive/distortion van de me-8 tegelijk gebruik met de overdrive van de versterker. Dan valt alle geluid zo goed als weg.