PDA

View Full Version : vraagprijs 2e hands versterker



larsje
3 juli 2009, 18:37
hi,

wat is een reele vraagprijs voor een 2e handsversterker? Ik heb mijn fender deville 212 (buizen vervangen met TAD en nog een paar modificaties die het geluid verbeteren) te koop staan op marktplaats voor 650 euro (8 jaar oud).

Nieuwwaarde nu is 829,- bij thomann in Duitsland.

Is dit reeel?

grt. lars

schwalbe
3 juli 2009, 18:47
Goedkoop is anders. Bovendien is de zomer altijd een slechte tijd om dingen te verkopen.

DVBAS
3 juli 2009, 20:42
Ik zou zeggen toch maximum 3/4 van de nieuwprijs tot minimum de helft afhankelijk van de staat (krassen, deuken,...).

Ik zou ook rekening houden met het feit dat hij niet meer origineel is, zoals bijvoorbeeld die modificaties. Indien er bijvoorbeeld duurdere speakers inzitten zou je de prijs misschien wel (lichtjes) kunnen verhogen.

Ook de staat van de buizen (wanneer zijn ze het laatst vervangen) kan een rol spelen in de prijs.

Ten laatste kan je je prijs nog vergelijken met gelijkaardige (of dezelfde) producten die te koop staan, om zo een zo goed mogelijke prijs te vinden.

Ik weet dat het niet echt iets concreets is, maar je kan hier waarschijnlijk wel iets meer uit halen.

Nog veel succes met de verkoop ;)

guitarguru
4 juli 2009, 10:59
Tis toch wat de gek er voor geeft.... Zit met dezelfde vraag omtrent mijn CMW Plexi Jr.+ :soinnocent: