PDA

View Full Version : Equalizer kapot, welke is het beste voor nieuwe?!



}{Metalmaster}{
3 juli 2009, 18:24
Ey mensen,

Mijn EQ is vandaag naar de maan gegaan. Ik ga zo een nieuwe halen, maar wat vinden jullie de beste naar jullie mening? Ik had nu een Behringer EQ700.

Ik speel vaak rock en metal, soleer veel, heb een vox ad120 amp. Wat zouden jullie aanraden? Zelf dacht ik aan Boss GE7 of de MXR 6EQ.
Mijn budget loopt eigenlijk tot 100,-.


Greetz Wieger

deefke666
3 juli 2009, 18:31
ik gebruik zelf de ge7 van boss en ik vind het een prima pedaaltje voor zijn geld.... ik speel er ook voornamelijk rock en hard rock mee...
de mxr heb ik nooit geprobeerd...

Swan
3 juli 2009, 18:35
Danelectro tunamelt

}{Metalmaster}{
5 juli 2009, 11:41
Wat heb ik een mazzel! Doordat ik over ben met school, krijg ik hem van mn ouders de EQ! Nu weet ik het zeker! Het wordt een MXR 10Band. Veel beter =) Meer bandbreedknoppie achtige dingetjes, stalen behuizingen, 1 simpel aan en uit knoppie waarvan je niet het probleem hebt dat je hem niet goed genoeg indrukt. Perfect! Meer kans datk de perfecte sound kan krijgen!

Alsnog bedankt mensen!

Greetz Wieger

rocker_71
5 juli 2009, 12:49
Dat gaat dus wel goed komen. :cheerup:

Ik heb nog zo'n oude MXR 10 bands EQ. Maar deze kun je niet aan of uit zetten, dus wel lastig te tweaken. Momenteel gebruik ik hem ook niet meer.

the feable
8 juli 2009, 10:24
Gewoon een GE7 op marktplaats kopen voor 4 of 5 tientjes en eventueel laten modificeren dat ie wat stiller is en je hebt een een hele fijne EQ!

rhcp_schipper
8 juli 2009, 11:12
Ik heb goede verhalen gelezen over de danelectro fish and chips. Heb hem toevallig net zelf besteld, ik heb geen ervaringen met eq, dus daarom ga ik op de goede verhalen af. Lees maar na op harmony central.

Kost je nog geen €50 bij thomann!