PDA

View Full Version : Vakantie, vraagje i.v.m. hitte



Mr Xen0
3 juli 2009, 16:58
Hallo,

Ik ga waarschijnlijk vanavond een Hofner akoestische gitaar ophalen, zodat ik in Italië niet zonder gitaar zit. Nu ben ik alleen een beetje bezorgd over de hitte en dergelijke. Zou dit iets afdoen aan de (huidige) kwaliteit van de gitaar?

Het lijkt me zelf stug aangezien er natuurlijk genoeg Italianen ook gewoon gitaar spelen daar, maar liever zeker dan sorry!

LaurentB
3 juli 2009, 17:52
Zorg wel dat-ie niet in een hete auto of in de brandende zon blijft liggen, want ergens bij de 50 graden kunnen er lijmverbindingen gaan loslaten.

snaarplukker
3 juli 2009, 17:53
Verwacht je hier echt serieuze reacties op?
Bij terugkomst zal er meer speelslijtage aan zitten en meer gerookt door de kampvuurtjes.;)

Mr Xen0
3 juli 2009, 18:03
Verwacht je hier echt serieuze reacties op?
Bij terugkomst zal er meer speelslijtage aan zitten en meer gerookt door de kampvuurtjes.;)

Ik heb al eens eerder gelezen dat door snelle temperatuurswisseling bijv. de brug losliet en dergelijke. Word liever aangewezen op waar het fout kan gaan zodat ik er iets tegen kan doen dan dat ik straks spijt heb van het meenemen.

En op de andere twee punten heb je helemaal gelijk. :-)

@LaurentB; Bedankt, daar zal ik rekening mee houden.

Yanniick
3 juli 2009, 21:03
Ik heb de afgelopen week de gok gewaagd mijn l'arrivee mee te nemen op autoreisje naar zuid Frankrijk. Hij zat in een hardcase. Hij heeft het zonder enkele problemen overleefd zonder loslatende delen of scheurtjes in het hout of een kromme hals.

Hij heeft een paar keren toch wel even in de hete auto gelegen op een parkeerplaats. Ik maakte me er wel een beetje zorgen over maar al bij al is het allemaal goed gelopen!

Ik zou niet weten of ik nu ontzettend geluk heb gehad of dat het wel te doen is.

bouf
3 juli 2009, 22:34
Vorig jaar mij washburn dc10 meegenopmen naar la douce france...

Iets te lang in de zon gestaan, resultaat dat het zwarte slagplaatje lichtjes een andere vorm aangenomen heeft:)

Qua klank verder wel geen problemen!

LaurentB
3 juli 2009, 23:07
Ik heb de afgelopen week de gok gewaagd mijn l'arrivee mee te nemen op autoreisje naar zuid Frankrijk. Hij zat in een hardcase. Hij heeft het zonder enkele problemen overleefd zonder loslatende delen of scheurtjes in het hout of een kromme hals.

Hij heeft een paar keren toch wel even in de hete auto gelegen op een parkeerplaats. Ik maakte me er wel een beetje zorgen over maar al bij al is het allemaal goed gelopen!

Ik zou niet weten of ik nu ontzettend geluk heb gehad of dat het wel te doen is.

Nou ja, een goede koffer is wel iets van een buffer tegen temperatuurveranderingen, dus in die koffer zal de temperatuur misschien nog niet zo hoog geweest zijn. Ik zelf zou het risico echter niet graag nemen met mediterrane temperaturen.

peter_heijnen
4 juli 2009, 08:44
Grootste gevaren voor een gitaar mee op vakantie vallen m.i. eerder de categorie 'iemand ging er per ongeluk op zitten'.

Claudjahbab
5 juli 2009, 20:34
Ik ga dus naar Egypte, en nu ik dit zie lijkt het mij geen goed idee om mijn gitaar mee te nemen, iemand misschien suggesties? :noob: