PDA

View Full Version : Vraag Bewerken van posts



Bl44t44p
3 juli 2009, 17:01
Ik krijg mijn eerder geplaatst posts in dit topic http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=119399 niet meer bewerkt (die knop zit er niet), maar zou toch graag de lineup willen updaten. Ik zie nu dat dit voor al mijn replies op dit forum geldt, behalve een post van 5 min geleden, die kan ik nog wel bewerken?

edit: en deze kan ik dus ook bewerken. Kan ik alleen replies uit dezelfde sessie nog bewerken ofzo?

Mitch
3 juli 2009, 18:22
Omdat er nogal eens misbruik van is gemaakt hadden we aangevraagd dat posts alleen nog binnen een bepaalde tijdslimiet zijn te veranderen. Blijkbaar is dat al gebeurd. Excuses dat we jullie neit vooraf hebben kunnen inlichten daarover, wij wisten niet dat het meteen zou gebeuren. Wat de tijdslimiet precies is hopen we je zo spoedig mogelijk te vertellen.

RoelTM
4 juli 2009, 11:56
Wat voor misbruik eigenlijk? Heeft dit te maken met de leden die willen stoppen met forummen en al hun posts verwijderen?

Mitch
4 juli 2009, 12:02
Helemaal juist. Of personen wiens post is aangepast door een mod en die personen vinden het dannodig om hem daarna zelf weer aan te passen.

pimmetje
4 juli 2009, 12:12
Dat is idd wel de aanleiding geweest. Dan is dat gewoon 100% duidelijk dat je posts na de vaste tijdslimiet vast staan en niet meer weg gaan.
(tenzij er iets tegen andere regels instaat... of je met HELE sterke redenen de admin weet te overtuigen)

We weten nog niet wat de tijdslimiet is, maar als ik naar een aantal van m'n eigen posts kijk, lijkt hij op 24 uur te staan. Dat is toch genoeg tijd om je eigen foutjes zelf op te sporen en te corrigeren? Ik zou alvast geen hele goede reden weten om na 24 uur nog m'n post te wijzigen :D.

pannekoek
4 juli 2009, 12:31
Dat is idd wel de aanleiding geweest. Dan is dat gewoon 100% duidelijk dat je posts na de vaste tijdslimiet vast staan en niet meer weg gaan.
(tenzij er iets tegen andere regels instaat... of je met HELE sterke redenen de admin weet te overtuigen)

We weten nog niet wat de tijdslimiet is, maar als ik naar een aantal van m'n eigen posts kijk, lijkt hij op 24 uur te staan. Dat is toch genoeg tijd om je eigen foutjes zelf op te sporen en te corrigeren? Ik zou alvast geen hele goede reden weten om na 24 uur nog m'n post te wijzigen :D.

njaa als je bijvoorbeeld een topic opent en je updates en edites in je post te houden, zoals foto's van je nieuwe gitaar die je gekocht heb naar aanleiding van dat topic

pimmetje
4 juli 2009, 13:37
Wat is er dan mis met een nieuwe post met die nieuwe gitaar in datzelfde topic?
Dan wordt het topic tenminste ook naar boven geschoven, zodat iedereen weet dat er iets is toegevoegd.

bert k
4 juli 2009, 13:52
Gaat het nou om aankondigingen van gigs of meetings dan is het wel handig om de eerste post up to date te hebben, maar dan is een PM naar een mod voldoende.

Mitch
4 juli 2009, 22:57
De tijdslimiet voor bewerken van je posts ligt inderdaad op 24 uur.

Bl44t44p
5 juli 2009, 16:20
Gaat het nou om aankondigingen van gigs of meetings dan is het wel handig om de eerste post up to date te hebben, maar dan is een PM naar een mod voldoende.

Ja maar om nou iedere keer een PM te gaan sturen bij een update van de lineup van Lowlands, daar zitten jullie denk ik ook niet op te wachten wel?

Mitch
5 juli 2009, 16:44
Dat lijkt me niet, nee. Kijk, voor info over een meeting of zo, da's wel zo makkelijk als de meest actuele info in de eerste post staat, maar met een kletstopic over een festival: gewoon een nieuwe reply!

pannekoek
6 juli 2009, 16:12
is het niet handig dat de openingspost wel bewerkt kan worden? maar de rest van de reply's niet?

pimmetje
6 juli 2009, 16:30
Hoeveel onderwerpen verwacht je waarbij dat wijzigen zo keihard nodig is?

Zoals gezegd is de nieuwe limiet gedaan voor zaken waar wij vaker mee te maken hebben gehad; het door wijzigen lastig leesbaar worden van een discussie (inclusief volledig wissen van alle eigen posts) en gedoe met mensen die mod-edits ongedaan maken.

Ook qua duidelijkheid DAT er nieuwe info in een thread staat, is toevoegen van info in oude posts niet altijd wenselijk.

Het gaat ook niet over kleine (spel-) foutjes. Daar heb je immers 24 uur correctietijd voor. Dus naar alle waarschijnlijkheid gaat 't alleen over een enkel onderwerpje hier of daar betreffende een meeting of iets dergelijks.

Wat mij betreft kunnen we beter eerst maar 'ns kijken of de nieuwe instelling werkelijk problemen met zich meebrengt. Pas tweaken als dat blijkt.

Bl44t44p
6 juli 2009, 16:53
Wat mij betreft kunnen we beter eerst maar 'ns kijken of de nieuwe instelling werkelijk problemen met zich meebrengt. Pas tweaken als dat blijkt.

Nouja, ik vind het onhandig dat ik de tweede lineup-post in het Lowlands 2009 topic niet meer kan aanpassen. Maar da's slechts één enkel geval...

pimmetje
6 juli 2009, 16:59
Tja... ik zou zeggen post in zo'n onderwerp de nieuwe info en zo nu en dan de hele up-to-date line-up.
Maar je kan dus ook gewoon een pm'etje naar de/een mod sturen.

Als blijkt dat dit soort dingen meer tijd gaat nemen dan we hadden gedacht, dan kijken we naar betere oplossingen. Vooralsnog lijkt me nog weinig reden om aan te nemen dat dat bakken werk gaat betekenen.

En dat 't slechts 1 enkel geval is, is juist wat ik bedoelde ;).